Flashback bygger pepparkakshus!
2016-04-27, 21:43
Medlem
ormbitens avatar
Om det visar sig att anklagelserna är sanna så måste ju dom som äger och driver Artemis vara OTROLIGT korkade och naiva...
Citera
2016-04-27, 23:43
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort99
En av tjejerna berättade att det var några östtjejer som hade bott ett halvår på klubben och samlat typ 25-30000 Euro som de hade på sina rum och som beslagtogs då de inte hade arbetstillstånd.

Detta har jag mycket svårt att tro på. Varför ha så stora summor "på rummet"??? Idiotiskt om det stämmer. Det är inte det att de inte kan tjäna ihop pengarna på den tiden, då är nog summan högst normal, nästan i underkant, men att tro att de inte sätter in pengar undan för undan eller skickar hem är ju minst sagt osannolikt.
Citera
2016-04-28, 00:19
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Detta har jag mycket svårt att tro på. Varför ha så stora summor "på rummet"??? Idiotiskt om det stämmer. Det är inte det att de inte kan tjäna ihop pengarna på den tiden, då är nog summan högst normal, nästan i underkant, men att tro att de inte sätter in pengar undan för undan eller skickar hem är ju minst sagt osannolikt.

De kan ju inte gärna sätta in pengarna på banken.
Citera
2016-04-28, 08:16
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Varför inte det?
Citera
2016-04-28, 11:44
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort99
En av tjejerna berättade att det var några östtjejer som hade bott ett halvår på klubben och samlat typ 25-30000 Euro som de hade på sina rum och som beslagtogs då de inte hade arbetstillstånd.

Hade de 25-30 000 Euro var?

Det här låter konstigt.

Har aldrig hört att någon tjej jobbar 6 månader i sträck på en FKK-klubb.
Och så mycket pengar på rummet. Näää

Utan arbetstillstånd under så lång tid.... Låter ju nästan som om de skulle han någon hallick i så fall.

Visst kan man tjäna ihop 5000 Euro per månad på en FKK-klubb - men det gäller nästan bara Artemis numera. Mördande konkurrens på de flesta FKK-klubbar numera (Düsseldorf, Frankfurt, Wien).
Citera
2016-04-28, 17:59
Medlem
Rompers avatar
Citat:

Bankfuck??
Citera
2016-04-28, 22:29
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Varför inte det?

Ja, exakt. Varför skulle de inte kunna det?

Är väl bara att knata in på Western Union en gång i veckan och skicka 500-1000 EUR per gång till en bekant hemma som sätter in. Alternativt via en lokal bank?
Citera
2016-04-28, 23:49
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Ja, exakt. Varför skulle de inte kunna det?

Är väl bara att knata in på Western Union en gång i veckan och skicka 500-1000 EUR per gång till en bekant hemma som sätter in. Alternativt via en lokal bank?

Ja om man tar det i små belopp så går det. Annars måste man redogöra för var pengarna kommer ifrån.
Citera
2016-04-29, 08:28
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ja om man tar det i små belopp så går det. Annars måste man redogöra för var pengarna kommer ifrån.
"Jag har knullat ihop dom" funkar väl som redogörelse?
Citera
2016-04-29, 17:29
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
"Jag har knullat ihop dom" funkar väl som redogörelse?

Ska testa den nästa gång jag går till banken.
Citera
2016-05-03, 13:11
Medlem
Nån som hört nått nytt? Har nämligen bokat en resa den 18:e denna månad och det vore ju förjävligt om dom skulle stänga ner stället.
Citera
2016-05-04, 21:05
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stette
Nån som hört nått nytt? Har nämligen bokat en resa den 18:e denna månad och det vore ju förjävligt om dom skulle stänga ner stället.

Jag har inte varit där själv senaste veckorna. Men enligt för mig trovärdiga källor ska allt vara upp an running

Viel spass
Antex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in