Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-07, 14:21
  #1
Medlem
gsb4evrs avatar
Tjupp!

Har nyligen vart i californien och rökt en jävla massa grönt utan några problem what so ever, men nu när jag kom hem till sverige köpte ja en bit hasch...nästan helt svart och stenhårt. 3 av dom 5 senaste gångerna ja rökt detta så har jag fått ett s.k "förvirringstillstånd"...har gått 2 veckor sen sist ja rökte, och känner mej fortfarande dum i huvet. Då är frågan, ska jag sluta röka helt???
Citera
2012-05-07, 14:23
  #2
Medlem
svantarn88s avatar
Det är stor skillnad på hasch och gräs som du märker. Sluta röka helt eller fixa bättre röka...
Citera
2012-05-07, 14:26
  #3
Medlem
Om det får dig att må dåligt så är det ju ingen vidare idé att röka, pröva något annat istället om du prompt måste röka.
Citera
2012-05-07, 14:30
  #4
Medlem
xongivers avatar
Försök att få tag på bra grönt här i sverige o se hur du mår efter det.
Citera
2012-05-07, 16:01
  #5
Medlem
1+1 mår du inte bra av röka haschet,så släpp det,och se om du mår kasst utav grönt..
Citera
2012-05-07, 16:17
  #6
Medlem
gsb4evrs avatar
Tack för bra svar! Trodde inte det var så stor skillnad mellan grönt å brunt i effekt, men som sagt så mådde ja toppen sist ja rökte grönt så jag får väl testa det istället. Och till "Thepudione", sluta kläck ur dej dynga och sätta alla som röker i en kategori...om du nu tycker så illa om oss som röker så kan du väl göra oss alla en tjänst och sluta svansa omkring på den här delen av FB...
Citera
2012-05-07, 17:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsb4evr
Tjupp!

Har nyligen vart i californien och rökt en jävla massa grönt utan några problem what so ever, men nu när jag kom hem till sverige köpte ja en bit hasch...nästan helt svart och stenhårt. 3 av dom 5 senaste gångerna ja rökt detta så har jag fått ett s.k "förvirringstillstånd"...har gått 2 veckor sen sist ja rökte, och känner mej fortfarande dum i huvet. Då är frågan, ska jag sluta röka helt???

Som många andra redan har skrivit så handlar det väl i sådana fall om att försöka hitta något bättre att röka om du upplever sådana biverkningar av haschet. Men det är din kropp och ditt liv som blir lidande av att du röker det haschet som, om jag inte minns fel, verkar vara av misserabel kvalitet.

Jag vill minnas att mina haschrökande kamrater på 70-& 80-talet brukade tala om att det skulle vara mjukt i konsistensen för att vara bra, men som sagt, det var några år sedan och jag är övertygad att det finns de med bättre kunskaper i ämnet här inne än vad jag har.

Vore det jag så skulle jag inte röka det men det är jag det. Du gör som du vill, det är din kropp och det är du som är det eventuella offret. Inte jag!

P.S. Dessutom så är det väl fortfarande den organiserade brottsligheten som fortfarande står för det mesta av importen av hasch till Sverige och köper du sådant så stödjer du deras kriminella verksamhet med trafficing och annat otyg. Så försök i så fall att hitta någon hemodlare som kan sälja lite grönt till dig så dras en liten del av gängens ekonomi ner. D.S.

P.P.S. Önskar dig lycka till i ditt beslut! D.D.S.
Citera
2012-05-07, 17:56
  #8
Medlem
Asså jag tycker man blir lite mer dum i huvet av hash över lag, asså vilket man än får tag på. Men för mig är det en del av tjusningen. Av grönt blir jag i alla fall lite mer kreativ och vill dra ut och hitta på grejer eller måla. Men utav brunt/ svart så blir jag i alla fall lite mer i "mys mode". Så testa att köpa grönt och se ifall det blir bättre rus eller annars lägg ner ett tag och ta upp rökandet igen om ca 1 månad när hjärnan har fått vila ett tag
Citera
2012-05-07, 21:41
  #9
Medlem
gsb4evrs avatar
Återigen, tack för skitbra svar, det har varit till stor hjälp. Ni andra, som valde att kritisera kan jag bara ge tipset...åk till californien, lite sol lite grönt...så är ni inte så bittra i framtiden
Tack å hej, leverpastej!
Citera
2012-05-10, 21:05
  #10
Medlem
16.20s avatar
Allt för många har fått för dig felaktig information och tror att grönt ger ett "uppåt-rus" och brunt ett "nedåt-rus".

Kort info:
Ruseffekten beror inte på om du röker brunt eller grönt, det beror helt på vilken planta det bruna eller gröna kommer ifrån.

Det finns massvis med olika strains (sorter) av cannabisplantor som ger liknande rus men kan skilja sig lite grann. Man brukar oftast skilja mellan sativa-plantor (som är mer uppåt) och indica-plantor (som är mer nedåt).

Oavsett vilken typ av planta du har, kan man utvinna brunt(hasch) eller grönt(buds) från den.

Dock brukar indica plantor ge en större skörd, och för smugglings- och vinstsyfte är det vanligt att man gör hasch av skörden. Detta har ledit till att majoriteten har fått för sig att brunt alltid är neråt och grönt tvärt om.

Det ligger mycket i psyket också, eftersom många tror att grönt är mer uppåt, blir de även mer uppåt fastän de skulle röka grönt som kommer ifrån en indica-planta.

Tack för mig hoppas någon lärde sig något
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback