Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-27, 13:11
  #6013
Medlem
escilichiss avatar
Nån som dog i stary sober förut? på SE #500, tackar så mycket för NVG och dina vapen! Blir så när man abortar för zombies ;* tror killen nicka Roxx
Citera
2012-07-27, 13:28
  #6014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardan!
Testa göra en ny profil! Tror det skulle kunna funka, men är inte alls säker..

nej
Citera
2012-07-27, 13:34
  #6015
Medlem
Skocks avatar
Jag hade precis en galen gunfight vid airfield inne i en barrack på SE 800, någon utav er?
Citera
2012-07-27, 13:44
  #6016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoniuscliff
Tjenare folket!

Har nu spelat Day Z i 2 veckor och råkat ut för en hel del sköna händelser. Problemet nu är att jag hitills bara spelat med polare, men vill gärna kunna gå in och testa utan polare nån gång ibland. Finns det något sätt man kan, förutom att köpa ett nytt spel, som tillåter mig att gå in på en annan karaktär vid tillfällen då mina vänner inte är online, utan att skada min vanliga karaktär?

Köp Arrowhead igen. Det ska finnas program för att byta CD-nyckel i registret. På så vis byter du mellan dina användare.

En ny spelarprofil ändrar bara namn och utseende på din karaktär men positionen på kartan samt items är desamma.
Citera
2012-07-27, 13:52
  #6017
Medlem
kqrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Vad tycker ni om sådana lägen, äre bättre och vända sig om och försöka besvara elden, eller är det bättre att bara lägga benen på ryggen?
Du skulle inte överlevt länge om du hade besvarat elden. Om man är mer än en person och båda är taktiskt lagda kan det fungera, men annars gör man bäst i att springa.
Citera
2012-07-27, 13:58
  #6018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CantoII13
Köp Arrowhead igen. Det ska finnas program för att byta CD-nyckel i registret. På så vis byter du mellan dina användare.

En ny spelarprofil ändrar bara namn och utseende på din karaktär men positionen på kartan samt items är desamma.

"förutom att köpa ett nytt spel,"
Citera
2012-07-27, 14:13
  #6019
Avstängd
Fick äntligen igång det! Men det är ju verkligen skit svårt att hitta saker.

Spelat i ungefär 2 timmar nu men varenda gång jag ska gå till något hus får jag 70 zombies på mig... Något tips på hur man verkligen kan ta sig fram till huset och kolla om det finns något där utan att få massa zombies på mig?
Citera
2012-07-27, 14:51
  #6020
Medlem
Jag och en kompis sprang precis norr om Stari Sobor på SE 48 för fem minuter sedan när det började dimpa ner skott runt omkring oss. Vi tog skydd bakom en höbal och bestämde oss för att slåss tillbaka. Jag hade DMR och NVG och kompisen hade m16.

Vi upptäckte försent att vi i princip var omringade av fienden, och rätt som det var föll jag till marken död efter ett headshot. Polaren slet åt sig NVG från min kropp och loggade sedan. Förlorade det bästa gearet jag haft någonsin. Känner mig fortfarande skakig från allt adrenalin och lite besviken över mitt dödsfall, men kul var det!
Citera
2012-07-27, 14:55
  #6021
Medlem
Svartbåts avatar
Kan vara DayZ roligaste video.

http://www.youtube.com/watch?v=9RMIh...eature=related
Citera
2012-07-27, 14:56
  #6022
Medlem
aedels avatar
Jag har precis börjat få ett hum om hur man ska göra för att överleva och därför undrar jag vilken server Flashbackfolket spelar på. Jag kan inte vara en sann FlashbackLurker utan att Lurka på samma server som ni spelar på.
Citera
2012-07-27, 14:58
  #6023
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maneetti
Jag och en kompis sprang precis norr om Stari Sobor på SE 48 för fem minuter sedan när det började dimpa ner skott runt omkring oss. Vi tog skydd bakom en höbal och bestämde oss för att slåss tillbaka. Jag hade DMR och NVG och kompisen hade m16.

Vi upptäckte försent att vi i princip var omringade av fienden, och rätt som det var föll jag till marken död efter ett headshot. Polaren slet åt sig NVG från min kropp och loggade sedan. Förlorade det bästa gearet jag haft någonsin. Känner mig fortfarande skakig från allt adrenalin och lite besviken över mitt dödsfall, men kul var det!

Det kan vara riktigt ''kul'' att dö efter en rejäl gunfight. Man dör liksom, på ett värdigt sätt.

En annan höjdare är om man är omringad av massa zombies, med brutna ben samtidigt som man blöder, sen så drar man ut sprinten till sin m67.

Att bli skjuten i ryggen av en spelare som man trodde var friendly, eller att bli nitad av en sniper man aldrig såg, det suger och man blir bara allmänt ledsen.
Citera
2012-07-27, 15:10
  #6024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Rent strategiskt är det ju överlägset. Svårt för snipers, plan mark så det lätt går att sätta upp barrikader och många byggnader att generera loot från.

Nackdelen är ju att det är låååång väg att ta sig för att komma dit och tanken ÄR väl att främst nyspawnade och hyfsat oerfarna ska kunna dra nytta av lägret?

Tyvärr tror jag inte vi kommer ifrån det faktum att ett läger som du drömmer om nog MÅSTE ligga på sydkusten eller i nödfall syd-sydöst och där är man ju utsatt för snipers nästan överallt.

Satt och tittade på kartan själv och det enda stället som slog mig var just Balotas hamn eftersom byggnaden där BORDE skydda mot snipers från de flesta vinklar, är det verkligen helt kört med den platsen tycker du?

Utan att ha kollat in området närmare så kanske, kanske pirarna/vågbrytarna i elektro/cherno skulle funka men det blir stora områden att spärra av så inte så värst praktiskt men det KAN gå.

Ja, om man försöker väga allt emot varandra så är Balotas hamn det bästa valet.
Central, när till en stor hamn med mycket industri loot, Nära till militärloot och några timmerkåkar i byn med civil loot. Sen är ju avståndet till Cherno inte alls långt.

Visst kan jag köra där, och det kommer nog förmodligen bli så.
Problemet just nu är folk. Efter som jag har folk från FB som aktivt tar ner det jag bygger, Gör anfall osv... Så behöver jag mer folk =)

Det som gick bäst va ju första stället. Men det va nog mer för att det drog mer folk i början, Sen tröttnade kanske en del för att man dog hela tiden. Det stället hade ju snipers dock... MEn det va en bra med folk... Stora delar av dagen va det ju 3-4 pers online vid basen
Vad gäller Balota så har det bara varit jag och en till som hållit på där, tror inte ens vi haft besök när vi va där. Inte ens av banditer.. Vilket i sig är gott
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback