Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-10, 11:55
  #133
Medlem
Och om ni har problemet med suddiga texturer på era karaktärer så är det på grund av att ni inte har PMC.
Citera
2012-05-10, 12:03
  #134
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrenchcoat
Och om ni har problemet med suddiga texturer på era karaktärer så är det på grund av att ni inte har PMC.


PMC = vad? Har man PMC om man köpt Combined Operations från steam? Spelar egentligen inte mig någon roll när man ändå inte kan se i 3rd person på dom norska servrarna :-)
Citera
2012-05-10, 12:13
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
PMC = vad? Har man PMC om man köpt Combined Operations från steam? Spelar egentligen inte mig någon roll när man ändå inte kan se i 3rd person på dom norska servrarna :-)
Private Military Contractors, ett DLC till ArmA 2. Nej, du får inte med PMC då Är som sagt en småsak, men köpte det mest för att stödja BIS (Utvecklarna) för att göra ArmA 3.
Citera
2012-05-10, 12:46
  #136
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrenchcoat
Private Military Contractors, ett DLC till ArmA 2. Nej, du får inte med PMC då Är som sagt en småsak, men köpte det mest för att stödja BIS (Utvecklarna) för att göra ArmA 3.


Okej. Betyder det att jag har low resolution models då?
Citera
2012-05-10, 12:49
  #137
Medlem
RUNFORRESTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrenchcoat
Lägg till följande i dina startparametrar: -nosplash -world=empty -maxmem=2047 -cpucount=4
och så får vi se om det startar bättre

Vad ändras då, och vad står det för?
Citera
2012-05-10, 12:53
  #138
Medlem
Ideriks avatar
Jag har spelat Operation arrowhead en hel del, köpte det på Steam. Det har varit lite problem för att jag inte har köpt Arma 2 genom Steam. Det ska gå med gratis versionen men man måste trixa rejält för att få till det.

Tänk på att Arma Free (från Steam) och Arma Free (från deras hemsida) inte är samma sak! Det från Steam är demo och från hemsidan är fulla versionen. Problemet är att man måste få Arma 2 Free (stand-alone version) och Operation arrowhead (steam version) att samarbeta tillsammans.

Så det ska gå att enbart köpa OA från Steam och sedan ladda ner Arma 2 gratis från hemsidan, men då måste du trixa ihop det själv. Det finns forumtrådar om detta, men jag har aldrig haft orkat att försöka. Jag tänker faktiskt göra ett försök idag, så jag kan komma tillbaka till er om hur det gick.

Om du vill att det ska funka direkt, köp Combined från Steam.

Om du har problem att ladda ner mods, så använd detta verktyg: http://www.armaholic.com/page.php?id...light=ARMARIZE
Citera
2012-05-10, 13:07
  #139
Medlem
Eiars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iderik
Jag har spelat Operation arrowhead en hel del, köpte det på Steam. Det har varit lite problem för att jag inte har köpt Arma 2 genom Steam. Det ska gå med gratis versionen men man måste trixa rejält för att få till det.

Tänk på att Arma Free (från Steam) och Arma Free (från deras hemsida) inte är samma sak! Det från Steam är demo och från hemsidan är fulla versionen. Problemet är att man måste få Arma 2 Free (stand-alone version) och Operation arrowhead (steam version) att samarbeta tillsammans.

Så det ska gå att enbart köpa OA från Steam och sedan ladda ner Arma 2 gratis från hemsidan, men då måste du trixa ihop det själv. Det finns forumtrådar om detta, men jag har aldrig haft orkat att försöka. Jag tänker faktiskt göra ett försök idag, så jag kan komma tillbaka till er om hur det gick.

Om du vill att det ska funka direkt, köp Combined från Steam.

Om du har problem att ladda ner mods, så använd detta verktyg: http://www.armaholic.com/page.php?id...light=ARMARIZE


Fel, jag laddade hem det igår med enbart steam, Arma 2 Free och sedan köpte jag Arrowhead och det funkade fin fint, köpte inte arma 2 pågrund av att det kräver bättre grafik, och arma 2 free körs bättre på min dator men vill ni att det ska se snyggare ut och ni har en bra dator så köp båda spelen.


Jag vet att det står på steam att det är demo och det är ju just för att arma 2 free är ett slags demo då man inte får allt som man får i vanliga fall.
Citera
2012-05-10, 13:15
  #140
Medlem
Måste man ha Operation arrowhead för att kunna lira modden?
Citera
2012-05-10, 13:20
  #141
Medlem
Är karaktärerna man skapar och sparar server specifika? Hur ska man i så fall hitta vilken server det var man hade karaktären på? hittar inget sätt att spara servrar?
Citera
2012-05-10, 13:27
  #142
Medlem
BuzzBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBackground
Är karaktärerna man skapar och sparar server specifika? Hur ska man i så fall hitta vilken server det var man hade karaktären på? hittar inget sätt att spara servrar?


Nope! Du spawnar på samma ställe du quitar på oavsett server.
Citera
2012-05-10, 13:36
  #143
Medlem
BuzzBs avatar
Men vafan! Är det ingen som vill spela med mig? Kom in på mumble servern.
Citera
2012-05-10, 13:44
  #144
Medlem
Surrealismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxxarN
Måste man ha Operation arrowhead för att kunna lira modden?
Yes box!
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzB
Men vafan! Är det ingen som vill spela med mig? Kom in på mumble servern.
Haha lite smyg drygt att hitta på varandra ingame sen bara. Flashback skulle haft lite tält och en bas på ett hemligt ställe på någon av Norway servrarna. Kan man mötas upp där bara.

Citat:
Ursprungligen postat av MrTrenchcoat
Och om ni har problemet med suddiga texturer på era karaktärer så är det på grund av att ni inte har PMC.
Om ni har problem med det suddiga överlag i spelet så ställ in 3D Resolution i grafikinställningarna i spelet till samma upplösning som du har på desktop.
__________________
Senast redigerad av Surrealismen 2012-05-10 kl. 14:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback