Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-26, 11:35
  #1213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Fy FAN vad ballt! Får jag ställa sista frågan, hur många kan man spela som max på samma server?

Tror 50 players är max, iaf just nu.
Köpte spelet imorse men när jag ska in på en server får jag bara "Waiting for server response".
Har testat med flera olika servers, frustrerande var ordet.
Citera
2012-05-26, 11:38
  #1214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallsnut
Tror 50 players är max, iaf just nu.
Köpte spelet imorse men när jag ska in på en server får jag bara "Waiting for server response".
Har testat med flera olika servers, frustrerande var ordet.

Nej, det finns servers med 70 spelare. Tror det är max. Vet inte hur stabila dom servrarna är dock!
Citera
2012-05-26, 12:20
  #1215
Medlem
Kaninknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crrapperzboi
Se till att du har startat både arma 2 och arma 2 operation arrowhead. Innan du startar combined operation.

Om du ska spela dayZ genom steam så måste du starta combined operations genom att högerklicka på operation arrowhead i ditt biblotek och välja "combined operations" Det fungerade för mig ivf.
Hoppas det inte var för luddigt förklarat!

Tack för svar.

Samma problem som innan, inga krusiduller med att starta combined operation (har lirat arma ganska mycket tidigare) men jag hittar inga servrar. Ska kolla runt på nätet lite, installerar om skiten annars ^^
Citera
2012-05-26, 13:37
  #1216
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Hade en väldigt spännande natt igår. Gick vilt till i Elektro. Skulle möta upp två polare i butiken i utkanten utav elektro och ser till min förvåning att 2-3 personer är jagade utav zombies strax utanför affären, så jag avlivar 2 utav personerna och tror att en tredje försvann, osäker dock. Lyckades knäppa 4 pers igår kväll och en hel del zombies. Spänningen i spelet har liksom försvunnit litegrann, nu är jag van vid att dö utav någon bugg eller att grejer försvinner efter en server restart eller dylikt så paranoian finns inte där riktigt, och där tappar jag intresset för spelet lite. Det är klart att när man lirar med polare så är det lite jobbigt att dö med tanke på att man kan få springa i ~40 minuter innan man kan mötas upp igen, men i övrigt så bryr jag mig inte om förlorat gear. Hittar det mesta i Cherno/Elektro iallafall, och sedan är det bara att glida till något flygfält och plocka på sig lite mer hightech-vapen.

Var roligare i början när jag kom över min första CZ550. Fan vad nojig jag var över att bli skjuten utav en bandit och bli av med mitt vapen.

Hur som helst ett bra spel. Lyckas dock inte sätta upp tält på ett rimligt ställe, försökte med säkert 20 olika platser igår och inget dög tydligen. Trist att man måste slå upp det på ett öppet fält eller mitt på vägen för att det ska fungera.
Citera
2012-05-26, 13:45
  #1217
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abeeeerg
Funkar ej, tro mig.

Jag dör jämt och ständigt av zombies. Så fort jag letar efter grejer i en övergiven stad så lyckas jag alltid locka till mig ett gäng zombies som pga spelets buggar flyter genom väggar och dylikt och äger skiten ur mig. Tips?
När du är i städer eller byar så måste du kolla runt dig hela tiden, så att du vet var zombisarna håller hus. Det bästa här är tredje person, men på vissa servers fungerar bara ha första person. Se till att alltid huka dig när du rör på dig, och om du måste passera extra nära så är det bäst att åla sig på marken. Gå inte på asfalt eller sten, utan rör dig på gräs om det är möjligt. Om du blir upptäckt, försök ta dig en bit därifrån och skjut zombien där, så att resten inte kommer pga skottet.
Citera
2012-05-26, 13:50
  #1218
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallsnut
Tror 50 players är max, iaf just nu.
Köpte spelet imorse men när jag ska in på en server får jag bara "Waiting for server response".
Har testat med flera olika servers, frustrerande var ordet.
Vänta lite längre. Det där kan ta äckligt lång tid.
Citera
2012-05-26, 13:51
  #1219
Medlem
Tänkte lira hela dagen/kvällen nu, så om någon vill teama upp lite så kan ni adda mig på skype. Namn: fjoooll.kermit

Kan tillägga att jag började lira det här igår kväll så jag är lite halvkass än så länge
Citera
2012-05-26, 14:18
  #1220
Medlem
Klarade mig 4 kvällar/nätter och spelade åtminstånde 5h/d. Men nu tog det livet slut
Citera
2012-05-26, 14:47
  #1221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
När du är i städer eller byar så måste du kolla runt dig hela tiden, så att du vet var zombisarna håller hus. Det bästa här är tredje person, men på vissa servers fungerar bara ha första person. Se till att alltid huka dig när du rör på dig, och om du måste passera extra nära så är det bäst att åla sig på marken. Gå inte på asfalt eller sten, utan rör dig på gräs om det är möjligt. Om du blir upptäckt, försök ta dig en bit därifrån och skjut zombien där, så att resten inte kommer pga skottet.

Bättre att smita in ett hus, knäböja bakom ett bord och sen ta horden en efter en med makaroven.
Citera
2012-05-26, 15:16
  #1222
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdroffe
Klarade mig 4 kvällar/nätter och spelade åtminstånde 5h/d. Men nu tog det livet slut

Har vandrat runt i snart en vecka. Dog en gång men är man snabb på att trycka ALT+F4 så om man har tur lever man när man loggar in igen. Spelar aldrig när det är ljust ute längre, använder aldrig flares heller. Fan vad paranoid man har blivit

Trust no one.
Citera
2012-05-26, 15:26
  #1223
Medlem
Vart sitter alla nu och lirar? tänkte FB mumble var ju nere!

Här är man borta 1 vecka och nu ligger mumble nere finns det något värre?!
Citera
2012-05-26, 15:36
  #1224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123bertil
Vart sitter alla nu och lirar? tänkte FB mumble var ju nere!

Här är man borta 1 vecka och nu ligger mumble nere finns det något värre?!

I denna mumble sitter ett gäng flashbackare

46.253.205.66 / 64742
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback