Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-06, 23:19
  #1
Medlem
Falu-Korvs avatar
Ja som rubriken lyder: Hur känns det att döda någon?

Riktar frågan till er som dödat någon, avsiktligt eller oavsiktligt...
Berätta lite vad som hände, och varför du dödade personen. Mådde du dåligt efteråt? Försök gärna berätta så mycket som möjligt om händelsen, utan att outa dig själv då, om du inte har lust med det förstås
Citera
2012-05-06, 23:37
  #2
Medlem
känns befriande, ibland kan man ha användning av en hård jävla linjal
Citera
2012-05-06, 23:42
  #3
Medlem
SeMeNoMores avatar
Hur det kändes?

Hur fan ska man beskriva det?
Konstigt och äckligt. "Vad har jag gjort"-tankar som går i 190 fram och tillbaka.

Man blir ganska medveten om vad man gjort direkt efter. Jag förlorade alla mina ben i kroppen kändes det som och ville bara dra tillbaka klockan. Känns på något konstigt sätt som när någon nära dör.


Det var ett jävla tag sen.
Citera
2012-05-07, 00:06
  #4
Medlem
Falu-Korvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Hur det kändes?

Hur fan ska man beskriva det?
Konstigt och äckligt. "Vad har jag gjort"-tankar som går i 190 fram och tillbaka.

Man blir ganska medveten om vad man gjort direkt efter. Jag förlorade alla mina ben i kroppen kändes det som och ville bara dra tillbaka klockan. Känns på något konstigt sätt som när någon nära dör.


Det var ett jävla tag sen.

Hur tog du livet av personen? Åkte du dit?
Citera
2012-05-07, 00:06
  #5
Medlem
Jarans avatar
Jag gjorde det rätt så impulsivt medans jag höll på att bli våldtagen, han höll en kniv mot min hals medans han knäppte upp mina byxor, så skallade jag honom, fick ett litet skärsår på halsen och han tappade greppet om kniven, tog den och stoppade i den i magen på honom.

Lite efter så tycker jag att jag skulle kunna varit smartare och kanske sagt till honom med kniven i handen och skrämt bort honom, men jag kunde inte tänka då, jag förstod inte ens vad jag gjorde. Mådde lite dåligt efter men efter att ha tänkt att han gjorde fel med att ha likagärna dödat mig så var det helt klart självförsvar.

Jag fick inget straff eftersom jag inte var den första han våldtog direkt. Och sedan var det inte min kniv och det var självförsvar.
Citera
2012-05-07, 00:16
  #6
Medlem
Falu-Korvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Jag gjorde det rätt så impulsivt medans jag höll på att bli våldtagen, han höll en kniv mot min hals medans han knäppte upp mina byxor, så skallade jag honom, fick ett litet skärsår på halsen och han tappade greppet om kniven, tog den och stoppade i den i magen på honom.

Lite efter så tycker jag att jag skulle kunna varit smartare och kanske sagt till honom med kniven i handen och skrämt bort honom, men jag kunde inte tänka då, jag förstod inte ens vad jag gjorde. Mådde lite dåligt efter men efter att ha tänkt att han gjorde fel med att ha likagärna dödat mig så var det helt klart självförsvar.

Jag fick inget straff eftersom jag inte var den första han våldtog direkt. Och sedan var det inte min kniv och det var självförsvar.

Fy vad hemsk historia! Men tycker att det var rätt det som hände ändå. En del personer har förbrukat sin rätt att leva kan jag tycka ibland... Hur mår du idag?
Citera
2012-05-07, 01:34
  #7
Medlem
Med gevär känns det som ett slag mot axeln..
Citera
2012-05-07, 02:07
  #8
Avstängd
StayHuman.Vittorios avatar
Hade kunnat vara en riktigt intressant tråd om inte troll skrev i den. Hoppas någon som på riktigt mördat kan svara.
Citera
2012-05-07, 02:25
  #9
Avstängd
Artjoms avatar
Beror helt och hållet hur man dödar: att döda med ett vapen på avstånd är ingenting, det känns som om man dödar ett rådjur eller liknande, eller stampar på en myra; men att döda någon på nära och se smärtan i ögonen kan vara ganska krävande, man måste kunna radera alla tankar om medlidande och tänka enbart på vad kroppen behöver göra. Tänk dig lite som att skådespela, sätta sig in i en roll till varför man ska döda personen - om man inte har ett givet skäl - ilska: då är det som skönast att bara stampa sönder en person tills allt liv är borta.
Citera
2012-05-07, 02:53
  #10
Medlem
Marmosets avatar
Menar TS i tjänsten eller privat?

F.ö. tror jag att det redan finns en tråd, mod kanske har lust att sammanfoga?
Citera
2012-05-07, 07:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Jag gjorde det rätt så impulsivt medans jag höll på att bli våldtagen, han höll en kniv mot min hals medans han knäppte upp mina byxor, så skallade jag honom, fick ett litet skärsår på halsen och han tappade greppet om kniven, tog den och stoppade i den i magen på honom.

Lite efter så tycker jag att jag skulle kunna varit smartare och kanske sagt till honom med kniven i handen och skrämt bort honom, men jag kunde inte tänka då, jag förstod inte ens vad jag gjorde. Mådde lite dåligt efter men efter att ha tänkt att han gjorde fel med att ha likagärna dödat mig så var det helt klart självförsvar.

Jag fick inget straff eftersom jag inte var den första han våldtog direkt. Och sedan var det inte min kniv och det var självförsvar.

Du gjorde det enda rätta och han fick vad han förtjäna..
Citera
2012-05-07, 09:18
  #12
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Jag fick inget straff eftersom jag inte var den första han våldtog direkt. Och sedan var det inte min kniv och det var självförsvar.

Vilken drömmare du är.

Ingen hittills i tråden har dödat någon. Var är den gamla tråden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback