2012-07-14, 08:59
Medlem
screWeds avatar
Jag har nog inte ätit frukost på jag vet inte hur många år.. det blir bara en flaska vatten och lite kaffe, samt vitamintillskott. Jag är dock svimfärdig av hunger runt 09:30. Konverserar sen med magen fram till 11:30.
Citera
2012-07-14, 10:09
Medlem
nikenboles avatar
Alltid gröt på följande
50g havregryn
20g psyliumfrö
10g fibrex
10g hela linfrön
15g cancao
sötningsmedel/salt
1 liter vatten

Koka sakta i ca 10 minuter under omrörning

Toppa med 250g kvarg, funlight och 100g frysta hallon/blåbär

Fuuucking azom
Citera
2012-07-14, 10:17
Medlem
//Mac\\-Sters avatar
Idag av någon anledning för första gången på säkert 20+ år blev det 4 skivor vittbröd med jordnötssmör och sylt på.

Fan vad gott det var.
Citera
2012-07-14, 10:49
Medlem
Blocket.ses avatar
Nu under deff så blir det 2 skivor knäckebröd, med kaviar på. 1 kokt ägg med rom och ca 100g räkor på. 200g kvarg med funlight.
Citera
2012-07-14, 11:14
Medlem
Äter inte "frukost"

Leangains Periodisk Fasta
Citera
2012-07-14, 11:22
Medlem
Newarks avatar
Bästa frukosten: Macka med smör och ägg, vita bönor i tomatsås, lite yoghurt.
Citera
2012-07-14, 11:34
Medlem
SiSeniors avatar
Numera blir det mycket mindre proteiner till frukost än tidigare. Idag består frukosten av följande:
En stor tallrik med fil, havregryn, bär och jordgubbs-funlight. Till detta äts knäckebröd med ägg och kaviar på.
Citera
2012-07-16, 08:57
Medlem
BeastOfBurdens avatar
Beror lite på vad jag ska göra under dagen, men det är inte ovanligt med ett paket bacon, två ägg, lite sallad och en liten förpackning bönor. (vita eller kidney) Sedan kaffe med mjölk i, alltid. Brukar vid andra tillfällen äta turkisk yoghurt med lite nötter och päronbitar. Mumma! Ska jag träna mycket de efterkommande dagarna brukar jag köra mer kolhydrater så jag är bättre laddad, då blir det grovt bröd med lite frukt vid sidan av. Försöker inte gå ner i vikt eller dylikt, utan bara äta så jag står mig länge samt kan prestera tillfredställande på gymmet.
Citera
2012-07-16, 09:53
Medlem
drfreudsteins avatar
Idag:
En tallrik fiberberikad havregrynsgröt med några msk frysta blåbär, kanel, havremjölk, 1 msk krossat linfrö och 1 msk krossade pumpakärnor/solrosfrön.
6 kokta äggvitor + 2 kokta äggulor.
Några skivor rökt kalkon.
1 pro viva shot
1 multivitamintablett
1 stor kopp grönt te med extra riven ingefära och gurkmeja (fjolligt värre)

Varannan dag byter jag ut äggen mot 150g - 200g kyckling, kött, sill eller tonfisk, mest för att jag inte ska utveckla äggallergi eller nåt annat tråkigt.
Senast redigerad av drfreudstein 2012-07-16 kl. 09:56.
Citera
2012-07-16, 10:14
Medlem
erguys avatar
Vad är bästa frukosten om man tar sig ut och löper eller går direkt när man vaknar på morgonen?

är ute efter viktnedgång och konditions träning. Inget bulkande här inte.
Citera
2012-07-16, 10:38
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Idag:
En tallrik fiberberikad havregrynsgröt med några msk frysta blåbär, kanel, havremjölk, 1 msk krossat linfrö och 1 msk krossade pumpakärnor/solrosfrön.
6 kokta äggvitor + 2 kokta äggulor.
Några skivor rökt kalkon.
1 pro viva shot
1 multivitamintablett
1 stor kopp grönt te med extra riven ingefära och gurkmeja (fjolligt värre)

Varannan dag byter jag ut äggen mot 150g - 200g kyckling, kött, sill eller tonfisk, mest för att jag inte ska utveckla äggallergi eller nåt annat tråkigt.
Se upp med cyanidbildning av krossade linfrön.

Citat:
Ursprungligen postat av erguy
Vad är bästa frukosten om man tar sig ut och löper eller går direkt när man vaknar på morgonen?

är ute efter viktnedgång och konditions träning. Inget bulkande här inte.
Pizza?

Nej, men det du finner gott fungerar bra. Se till att få i dig hyffsat med kolhydrater efter du har sprungit och se till att ligga på kcalunderskott.

Ifall du ogillar att göra saker på morgonen så är ju inte heller det något måste.

Fokusera på att öka upp proteinintaget är troligen också klokt.
Citera
2012-07-16, 10:41
Medlem
erguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Se upp med cyanidbildning av krossade linfrön.

Pizza?

Nej, men det du finner gott fungerar bra. Se till att få i dig hyffsat med kolhydrater efter du har sprungit och se till att ligga på kcalunderskott.

Ifall du ogillar att göra saker på morgonen så är ju inte heller det något måste.

Fokusera på att öka upp proteinintaget är troligen också klokt.

Så i med ett kokt ägg eller två och en ostknäcke macka med vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in