Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-06, 18:33
  #1
Medlem
midnightbeasts avatar
Tjena nu är det så att jag har hittat en väldigt billig bättre begagnad macbook air 13,3
männisan ville ha 3,5 tusen fick bilder på allt och kvittot osv , denna människa sa att det var en i5 processor i den medans på kvittot var det en i7 processor , kan detta möjligtvis va en scam ?
Citera
2012-05-06, 18:44
  #2
Medlem
Människan kanske inte kan så mycket och tror att det är en i5a i.
Om du träffar människan så kan du bara sätta på datorn. Trycka på Apple-märket längst upp till vänster och sen trycka på "Om den här datorn" så får du fram all information.
"Mer info" och sen "Systemrapport" så får du fram exakt allt.

Kolla även om serienumret finns på kvittot/kartongen, så kan du jämföra med det du hittar under systemrapport.
Citera
2012-05-06, 18:47
  #3
Medlem
midnightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Människan kanske inte kan så mycket och tror att det är en i5a i.
Om du träffar människan så kan du bara sätta på datorn. Trycka på Apple-märket längst upp till vänster och sen trycka på "Om den här datorn" så får du fram all information.
"Mer info" och sen "Systemrapport" så får du fram exakt allt.

Kolla även om serienumret finns på kvittot/kartongen, så kan du jämföra med det du hittar under systemrapport.
människan sa att hon skickade bild på fel kvitto och att dom har sålt även macs med i7 processorn låter väldigt underligt med tanke på priset , människan kan bara skicka datorn, 3,5 k låter som ett dröm pris enligt mig , hon ville ha pengarna först på kontot sedan skickar hon datorn. vem har flera macs ? hon sa även ett mail innan att hon hade bara 2 st kvar ?
Citera
2012-05-06, 18:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midnightbeast
människan sa att hon skickade bild på fel kvitto och att dom har sålt även macs med i7 processorn låter väldigt underligt med tanke på priset , människan kan bara skicka datorn, 3,5 k låter som ett dröm pris enligt mig , hon ville ha pengarna först på kontot sedan skickar hon datorn. vem har flera macs ? hon sa även ett mail innan att hon hade bara 2 st kvar ?

Vadå kan bara skicka datorn? haha tror du själv på det här eller? Bluff till 100%.
Citera
2012-05-06, 18:51
  #5
Medlem
hishultas avatar
"Verkar priset för bra, så är något lurt" (eller liknande) är något jag har läst ofta här på flashback från folk.

Och i ditt fall, får du inte kolla på datorn innan du ska köpa den, så är det till 99% något lurt, så hade jag varit du hade jag inte köpt den utan att få kolla på datorn först.
Citera
2012-05-06, 18:55
  #6
Medlem
midnightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
"Verkar priset för bra, så är något lurt" (eller liknande) är något jag har läst ofta här på flashback från folk.

Och i ditt fall, får du inte kolla på datorn innan du ska köpa den, så är det till 99% något lurt, så hade jag varit du hade jag inte köpt den utan att få kolla på datorn först.

Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Vadå kan bara skicka datorn? haha tror du själv på det här eller? Bluff till 100%.

ja det undrade jag med , annonsen låg i sthlm området , men skickas från umeå ? låter ännu underligare.
låter för bra för va sant ! har ni något tips på hur man kan få ett bevis på att människan äger datorn ? har försökt kolla upp mobil nummeret men finns varken på hitta.se lr eniro , testat googla efter människan email , finns ingen info om det heller ! j
Citera
2012-05-06, 18:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midnightbeast
ja det undrade jag med , annonsen låg i sthlm området , men skickas från umeå ? låter ännu underligare.
låter för bra för va sant ! har ni något tips på hur man kan få ett bevis på att människan äger datorn ? har försökt kolla upp mobil nummeret men finns varken på hitta.se lr eniro , testat googla efter människan email , finns ingen info om det heller ! j

Jag hittar inte annonsen. Kan du PMa den?
Citera
2012-05-06, 19:02
  #8
Medlem
midnightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Jag hittar inte annonsen. Kan du PMa den?
annonsen är redan borta ! den togs bort idag på morgonen den var uppe i ca 1 dag sedan togs den bort , jag kan skicka människans email om det önskas i pm
är lite sugen på dra en skrämnings sak tex jag har kollat upp din för försäkra mig om det sker någon blåsning så vet jag exakt vem jag ska anmäla lr något lr va tycker ni ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback