Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-02, 02:07
  #169
Medlem
oops menade 30 moppe
Citera
2018-12-02, 10:59
  #170
Medlem
Friheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davand1
oops menade 30 moppe

sålänge det är en yamaha aerox så är det lugnt :>
Citera
2018-12-02, 12:34
  #171
Medlem
Att åka moppe är både ekonomiskt och trevligt. Är nog bara yngre omogna typer som kanske kan tycka att det är fånigt. Beror dock på hur du kör med den såklart, men punkt A till punkt B körningar, eller bara en sväng runt staden är absolut inte fånigt oavsett ålder.
Citera
2018-12-02, 23:31
  #172
Medlem
Tove.Lo-Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
För att?

För att det om något skriker ut fånig ”15-årig moppepojke”...
Citera
2018-12-03, 05:37
  #173
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det som är fånigt är att du ens bryr dig om vad folk tycker, åk moppe om du vill.
Ett stort +1 på den, helvete va mycket fåniga asiater det skulle finnas annars

https://www.google.com/search?client...30.yW517bgnrFE

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Snuten älskar att ta trimmade moppar, och om TS åker fast med en trimmad moppe så ryker hans körkortstillstånd direkt.
Har jag inte märkt, inte mer än 10 timmar sen jag senast blev stoppad av 2 snutar, de hade inget direkt att klaga på.
Citera
2018-12-03, 16:04
  #174
Medlem
Jag är 44 år och köpte en ny moppe i höstas som jag mest nöjeskör med. Det fick bli en moppe då jag ännu inte har något MC-kort Hade jag haft "kortet" hade jag skaffat en MC-scooter/Vespa istället..men tillsvidare får jag nöja mig med EU-moppen. Vissa vägsträckor går den lite långsamt och kan kännas något seg, men annars är den ju hur kul som helst att framföra på vägarna. Jag pendlar vanligtvis med egen bil till jobbet, men det har hänt att jag har tagit moppen ibland (5 mil t/r).

Något jag gillar är att packa ner lite fika och sedan ta moppen på en långrunda. Den längsta dagsturen än så länge har varit på 16 mil. Jag hade också önskat att det fanns en annan kultur för moped-/scooterkörning i Sverige, men vädret är ju som det är här uppe i norra Europa. Huruvida det är något att skämmas över eller ej när det gäller att köra moppe när man är 18+ är upp till var och en att avgöra. Själv bryr jag mig inte alls vad andra tycker, utan istället kan jag bara konstatera att mopedkörning med en EU-moppe är riktigt kul och lite mer klimatsmart än att ta bilen överallt man ska.

Långrundor med moppen är kul, men även att handla mat i affären och frakta hem en eller ett par matkassar på/i moppen är roligare än att åka och handla med bilen. Mer äventyrligt! Dock ser jag fram emot den dagen jag har ett A-kort och kan byta ut EU-moppen mot en MC-scooter eller typ en Vespa 350 GTS. Då kommer det bli än roligare!! 🙂
Citera
2018-12-04, 20:30
  #175
Medlem
Nej inte ett dugt fånigt, skäms lite åt er som tycker det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback