Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-05, 21:43
  #1
Medlem
Psykomans avatar
Hallå, var ett tag sen jag skrev nått på flashback, vet inte om denna tråd är felplacerad.

Hur som helst jag vill installera ett program på denna datorn men har inte lösenordet till admin kontot, jag vet det är inte min dator, jag delar den med några andra, men våra "övervakare" har låst den. Så att installera mjukvara är låst för vanliga användare. Har prövat password recovery osv men har inte tillgång till en brännare så jag kan göra en bootskiva, måste ju finnas nått enklare sätt.. Att kanske få windows att se installtionsprogrammet som något annat än mjukvara? Jävligt irriterande det här ska bara installera active-x för king.com..

Nån som kan hjälpa?

Mvh
Citera
2012-05-05, 22:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Hallå, var ett tag sen jag skrev nått på flashback, vet inte om denna tråd är felplacerad.

Hur som helst jag vill installera ett program på denna datorn men har inte lösenordet till admin kontot, jag vet det är inte min dator, jag delar den med några andra, men våra "övervakare" har låst den. Så att installera mjukvara är låst för vanliga användare. Har prövat password recovery osv men har inte tillgång till en brännare så jag kan göra en bootskiva, måste ju finnas nått enklare sätt.. Att kanske få windows att se installtionsprogrammet som något annat än mjukvara? Jävligt irriterande det här ska bara installera active-x för king.com..

Nån som kan hjälpa?

Mvh

du kan ev testa komma in i felsäkert läge (F8) och se om det går att göra någonting där

mvh
t
Citera
2012-05-05, 22:04
  #3
Medlem
Psykomans avatar
Jao ska pröva det sen, detta är en mongo hp-dator och hittade inte in till felsäkert igårkväll.. Ska kolla senare när jag är ensam.
Citera
2012-05-05, 22:26
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Högerklicka på exe-filen, välj kör som, välj Administratör, hoppas på att inget lösenord är satt...

Annars kan du be snällt till de som är ansvariga...
Citera
2012-05-05, 22:42
  #5
Medlem
Psykomans avatar
Som sagt, det är lösenord på det.. Skulle aldrig få lösenordet heller Så jäklar irriterande.. Det är ju en sån simpel sak borde finnas en lösning, kanske man kan integrera det direkt in i google chrome eller nått..
Citera
2012-05-05, 22:47
  #6
Medlem
Andreasvbs avatar
Vad är det för program?

De flesta program kan man packa upp med t.ex. 7-Zip och sedan köra portabelt.
Citera
2012-05-05, 23:24
  #7
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Vad är det för program?

De flesta program kan man packa upp med t.ex. 7-Zip och sedan köra portabelt.

Active-X control called "The King.com Secure Game Control"

Tror den är specifikt för king.com? Köra portabelt vad menar du?
Hoppas verkligen jag hittar en lösning för det här har inte lust att köpa en bärbar bara för att kunna lira på king.com..

det är .exe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback