2025-11-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Varför flyttar du då inte till ett område med gott om varg?

Lägger du en slant så kan du ju dessutom köpa dig en hyffsad areal jaktmark där du kan göra en insats för att freda den varg som finns där. Jakträtten följer med markägandet som du säkert vet.

Jag har alls inget mot människor som vill leva nära naturen och djuren. Däremot är jag inte svag för de som vill styra och ställa med andras liv..
Freda dem hur genom att skjuta alla jägare som kommer nära eller??
Citera
2025-11-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
Skitsnack. Det sker hela tiden i USA. Anledningen till att vi i Sverige anser att vargen 'är skygg och håller sig borta från människor' kallas det naturliga urvalet. Hård jakt har bedrivits på varg under flera hundra år, och dom oskygga individerna sållades omedelbart bort. Nu när detta inte längre sker är det bara en tidsfråga innan den 'naturliga' skyggheten för människor försvinner. Face it, vi är lätta byten. Jag är inte emot varg i Sverige, men det kommer att hända.
Fan vad du ljuger! endast 2 människor har dödats i Amerika de senaste 100 åren (enligt Google) och båda dog för att Vargarna hade rabies! Ett 30 tal har attackerats i hela nordamerika de senaste 100 åren men bara 2 har alltså dött!
Citera
2025-12-15, 15:12
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Freda dem hur genom att skjuta alla jägare som kommer nära eller??
Var inte så mordisk.. Dit människohat lyser igenom.

Har du jakträtten är det ju bara att kontakta polisen om det skulle dyka upp någon med vapen på din mark. Vips har du tre patruller, egen åklagare och en helikopter på din sida..
Citera
2025-12-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Var inte så mordisk.. Dit människohat lyser igenom.

Har du jakträtten är det ju bara att kontakta polisen om det skulle dyka upp någon med vapen på din mark. Vips har du tre patruller, egen åklagare och en helikopter på din sida..
Nja det var mestadels ironiskt menat!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in