Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-19, 22:20
  #697
Medlem
Är jag lurad när jag köper eldorado kvarg som innehåller en massa socker?
Citera
2016-06-19, 22:29
  #698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Är jag lurad när jag köper eldorado kvarg som innehåller en massa socker?

Beror på vad du menar med lurad. Det mindre kvarg och mer socker i den produkten. Det är säkert ännu mer socker i yoghurt så det är inte ovanligt att det är socker i den typen av produkter. Ska ju smaka så gott som möjligt till billig produktion!
Men om det är 60g protein du vill ha så rekommenderar jag dig att köpa Lindahls sockerfria med smak eller naturell kvarg och blanda med funlight skogsbär.
Citera
2016-06-20, 13:39
  #699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Beror på vad du menar med lurad. Det mindre kvarg och mer socker i den produkten. Det är säkert ännu mer socker i yoghurt så det är inte ovanligt att det är socker i den typen av produkter. Ska ju smaka så gott som möjligt till billig produktion!
Men om det är 60g protein du vill ha så rekommenderar jag dig att köpa Lindahls sockerfria med smak eller naturell kvarg och blanda med funlight skogsbär.


Har hela tiden trott att kvarg ska innehålla socker. Så nu när jag skulle kolla upp kvarg lite närmre för jag tänkte att någon är fel. Så hittar jag denna tråd.
Ser att kvarg inte ska innehålla socker då känner jag mig lite lurad av Eldorado bara för det är en billig skit.

Jag får skylla mig själv som går efter den billigaste.

Tack så hemskt mycket för tipset. Ska genast byta ut min skit
Citera
2016-06-20, 20:04
  #700
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har hela tiden trott att kvarg ska innehålla socker. Så nu när jag skulle kolla upp kvarg lite närmre för jag tänkte att någon är fel. Så hittar jag denna tråd.
Ser att kvarg inte ska innehålla socker då känner jag mig lite lurad av Eldorado bara för det är en billig skit.

Jag får skylla mig själv som går efter den billigaste.

Tack så hemskt mycket för tipset. Ska genast byta ut min skit

Äsch skyll inte din okunskap på Eldorado, det finns Eldoradokvarg utan socker också
Citera
2016-06-23, 21:46
  #701
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Vet inte om det varit uppe tidigare isf kan det upprepas.

Jägerschnitzel vad god Skånemejeriers LC-kvarg är! Rekommenderas absolut till de som inte provat
Citera
2016-06-24, 01:39
  #702
Medlem
Swe1227s avatar
Varför är nästan all kvarg uteslutande fettfri (0- 0.5%)?? Är fett dåligt? Jag trodde inte det!?
Citera
2016-06-24, 10:22
  #703
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Varför är nästan all kvarg uteslutande fettfri (0- 0.5%)?? Är fett dåligt? Jag trodde inte det!?

För att kvarg nästan enbart marknadsförs mot proteinkåta gymmare så om man kan få ner kalorierna i produkten och hålla proteinet högt kommer de lite i byxan.
Citera
2016-06-25, 10:32
  #704
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
För att kvarg nästan enbart marknadsförs mot proteinkåta gymmare så om man kan få ner kalorierna i produkten och hålla proteinet högt kommer de lite i byxan.
Haha!

Nä själv äter jag den med 7.5% fett, även om den är till för matlagning egentligen
Citera
2017-04-03, 20:15
  #705
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
För att kvarg nästan enbart marknadsförs mot proteinkåta gymmare så om man kan få ner kalorierna i produkten och hålla proteinet högt kommer de lite i byxan.

Det är sant. Jag kommer i byxan nästan varje gång jag spräcker en Lindahls. Så jävla fräscht, 55 prottar till 300 kcallisar. Wowzers!
Citera
2017-04-03, 21:24
  #706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
För att kvarg nästan enbart marknadsförs mot proteinkåta gymmare så om man kan få ner kalorierna i produkten och hålla proteinet högt kommer de lite i byxan.

Bättre än dyrt jävla proteinpulver som får majoriteten att komma för ynka 20~g per portion. Kvarg innehåller lite magnesium o annat som är najs.
Citera
2017-04-03, 21:46
  #707
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Bättre än dyrt jävla proteinpulver som får majoriteten att komma för ynka 20~g per portion. Kvarg innehåller lite magnesium o annat som är najs.

Proteinpulver är i princip det billigaste du kan köpa om du bara är ute efter protein.
Citera
2017-04-03, 21:51
  #708
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Bättre än dyrt jävla proteinpulver som får majoriteten att komma för ynka 20~g per portion. Kvarg innehåller lite magnesium o annat som är najs.
Hampafrön är betydligt rikare på magnesium (om man nu tycker att det är för komplicerat att köpa magnesiumpiller), innehåller betydligt hälosammare fett och fibrer, ingen kolesterol osv.

Annars är proteinpulver betydligt billigare per gram jämfört med kvarg. 20-30 gram proteinpulver, kostar om det är vassleproteinkoncentrat eller sojaproteinkoncentrat, runt 5 kr, give or take några kr (beroende på märke osv). Och dessutom är det miljövänligare också (eftersom man inte slänger lika mycket plast) och betydligt bättre för både din hälsa (kasein är en cancerbomb) och miljön om det är sojaprotein (kossor bidrar till metangasutsläpp).

Så det är bara att konstatera att du som vassleförespråkare har fel mentalitet helt enkelt, eftersom du förespråkar/försvarar underlägsna produkter som dessutom är dyrare!

Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Proteinpulver är i princip det billigaste du kan köpa om du bara är ute efter protein.
+1
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback