Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-26, 13:08
  #673
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bjorneman
500 gram Lindals smaksatta kvarg och 5 dl mjölk så har man en fin sängfösare med 80 gram protein.

Tar kroppen upp alla 80 gram på en måltid?
Citera
2015-12-26, 13:11
  #674
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnorMcgregor
Tar kroppen upp alla 80 gram på en måltid?
Ja.
Citera
2016-01-29, 15:13
  #675
Medlem
KK94s avatar
Päronsaft till kvargen

Hej
Jag brukar väldigt ofta blanda min kvarg med mjölk och någon form av saft. Jag har märkt att klart päron är godast, men problemet är det att det inte finns någon lightsaft av päron. Inte vad jag själv hittat i alla fall. Någon som vet? Eller rekommenderar något?
Citera
2016-01-29, 15:21
  #676
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KK94
Hej
Jag brukar väldigt ofta blanda min kvarg med mjölk och någon form av saft. Jag har märkt att klart päron är godast, men problemet är det att det inte finns någon lightsaft av päron. Inte vad jag själv hittat i alla fall. Någon som vet? Eller rekommenderar något?

Fun light har flera varianter med päron i. Borde väl funka. Dock ingen renodlad päron vad jag kan komma ihåg.
Citera
2016-01-29, 15:26
  #677
Medlem
Fenjal888s avatar
Apple/Pear (Appear), Pear/Ginger och Pear/Kiwi (stevia) finns med fun light. Annars fungerar det med riktiga päron och lite vatten i en blender.
__________________
Senast redigerad av Fenjal888 2016-01-29 kl. 15:31.
Citera
2016-01-29, 15:53
  #678
Medlem
Jag blandar min kvarg med Apple/Pear och det blir väldigt gott!
Citera
2016-01-29, 15:59
  #679
Medlem
KK94s avatar
Jag har provat dessa smaker men tycker ingen ger direkt päronsmak :/
Appear smakar alldeles för söt och äpple. Annars är väl den närmast..
Citera
2016-02-28, 08:52
  #680
Avstängd
Vad tycker ni om skånemejeriers laktosfria smaksatta kvarg? 70kcal, 0.8g fett, 3,0g kolhydrater, 8g protein. (näringsvärden från citronsmaken)
Själv är jag helt såld på citronsmaken! Ananas och kokos är inte långt efter men dessa kan jag äta som godis!
Det finns ingen strävhet alls vilket jag alltid tyckt var det som var sämst med diverse kvargsorter.
Kan inte hitta deras produkt i deras produktsortiment så jag får länka den här istället då den ändå är med där
http://www.skanemejerier.se/sv/Traning-och-halsa/
__________________
Senast redigerad av jaggillarmat 2016-02-28 kl. 08:58.
Citera
2016-02-28, 11:08
  #681
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Vad tycker ni om skånemejeriers laktosfria smaksatta kvarg? 70kcal, 0.8g fett, 3,0g kolhydrater, 8g protein. (näringsvärden från citronsmaken)
Själv är jag helt såld på citronsmaken! Ananas och kokos är inte långt efter men dessa kan jag äta som godis!
Det finns ingen strävhet alls vilket jag alltid tyckt var det som var sämst med diverse kvargsorter.
Kan inte hitta deras produkt i deras produktsortiment så jag får länka den här istället då den ändå är med där
http://www.skanemejerier.se/sv/Traning-och-halsa/

Är det den yoghurtkvargen du menar?

Isåfall är det väl just att man blandar ut det med yoghurt som gör att du slipper strävheten kan jag tro. Jag har provat Arla's yoghurtkvarg och den är betydligt mer lik yoghurt än kvarg. Men så tappar man ju lite protte på det, för den som jagar det.
__________________
Senast redigerad av wema 2016-02-28 kl. 11:10.
Citera
2016-02-28, 12:57
  #682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Vad tycker ni om skånemejeriers laktosfria smaksatta kvarg? 70kcal, 0.8g fett, 3,0g kolhydrater, 8g protein. (näringsvärden från citronsmaken)
Själv är jag helt såld på citronsmaken! Ananas och kokos är inte långt efter men dessa kan jag äta som godis!
Det finns ingen strävhet alls vilket jag alltid tyckt var det som var sämst med diverse kvargsorter.
Kan inte hitta deras produkt i deras produktsortiment så jag får länka den här istället då den ändå är med där
http://www.skanemejerier.se/sv/Traning-och-halsa/

Jag har bara provat ananas/kokos och jag upplevde den som lite grynig i konsistensen. Kanske skulle jag ha rört om den lite innan jag satte tänderna i den men det var jag väl för glupsk/hungrig för att göra haha. Citron säger du... den ska jag se till att köpa hem nästa gång jag ska till affären.
Citera
2016-02-28, 15:47
  #683
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Är det den yoghurtkvargen du menar?

Isåfall är det väl just att man blandar ut det med yoghurt som gör att du slipper strävheten kan jag tro. Jag har provat Arla's yoghurtkvarg och den är betydligt mer lik yoghurt än kvarg. Men så tappar man ju lite protte på det, för den som jagar det.
Japp, det är den jag menar! Visste inte att arla hade en, verkar inte som att mina lokala affärer tagit hem det, får iväg till större ort så jag får testa dessa också!

Citat:
Ursprungligen postat av TOP-NOCH
Jag har bara provat ananas/kokos och jag upplevde den som lite grynig i konsistensen. Kanske skulle jag ha rört om den lite innan jag satte tänderna i den men det var jag väl för glupsk/hungrig för att göra haha. Citron säger du... den ska jag se till att köpa hem nästa gång jag ska till affären.
Du kommer inte bli besviken på citron!
Citera
2016-02-28, 22:15
  #684
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Japp, det är den jag menar! Visste inte att arla hade en, verkar inte som att mina lokala affärer tagit hem det, får iväg till större ort så jag får testa dessa också!

Arla´s yoghurtkvarg är literpackade, bara så att du vet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback