Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-30, 17:00
  #505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Lidls vaniljkvarg är nog bland det vidrigaste jag ätit. Avråder å det grövsta.

Aldrig köpt kvarg på lidl men funderar på hur deras smakar jämfört med lindahls 0.3%..
lindahls kvarg vaniljvariant (150 gram 0.3%) däremot är helt okej, lite dyr men värt det!
Citera
2015-04-30, 17:03
  #506
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Aldrig köpt kvarg på lidl men funderar på hur deras smakar jämfört med lindahls 0.3%..
lindahls kvarg vaniljvariant (150 gram 0.3%) däremot är helt okej, lite dyr men värt det!

Ja Lindahls vaniljkvarg är betydligt bättre, inte alla lika söt och bättre konsistens. Lidl:s variant är som att sleva i sig vaniljsås med tillsatt socker.
Citera
2015-05-17, 21:44
  #507
Medlem
Här kan ni se näringsvärdena på´de fleste kvargprodukterna

Grymgod är Lindahls vanilj, dock som vaniljsås.
Men annars finns det hur många som helt idag med smaker som slår de gamla naturella på fingrarna
Citera
2015-05-17, 21:52
  #508
Medlem
Flyer6s avatar
Lindahls har kommit med en ny smak igen såg jag, kokos!

Någon som smakat? Är den lika underbar som det låter?


[edit]: Kollade facebook, nyheten kom ut igår. Lär ju inte hunnit komma ut nånstans isåfall
__________________
Senast redigerad av Flyer6 2015-05-17 kl. 21:59.
Citera
2015-05-18, 22:53
  #509
Medlem
Är Arlas yoghurt/kvarg-produkt okej bra att käka (typ till frukost och kvällsmat) om man vill få i sig tillräckligt med proteiner för att lägga på sig muskler? Jag är inte så insatt i näringslära men tycker det ser okej ut. Checka här: http://www.arla.se/vara-produkter/pr...=5711953024030

Det är alltså 7g protein och runt 9g kolhydrater (varav 8,5 sockerarter) per 80 kcal. Mycket snabba kolhydrater, ja, men ändå gött med protein också.

De kostar kring 22 kr st och en förpackning innehåller alltså omkring 70g protein. Mindre protein per krona än typ nötfärs, men det är ju gött att man slipper tillaga det.

Så, ni som är lite mer insatta: Vad sägs om denna produkt?

(Förundras över det faktum att jag fick en varning för att jag ursprungligen la upp ovanstående text i en egen tråd. Moderatorerna har inte varit så hårda förut mig veterligen.)
Citera
2015-05-19, 16:43
  #510
Medlem
Var iväg och handlade idag och såg att eldorado kommit ut med nya smaker på sin kvarg.
500 grammare med smakerna persika, vanilj och citron. Väldigt liten skillnad vad gäller näringsvärdena om man jämför med deras naturella kvarg.
Jag köpte alla 3 smaker som jag hade tänkt att prova så småningom och då kan jag återkomma med en liten recension. Jag gillar deras naturella kvarg så jag har höga förväntningar på de smaksatta.
En förpackning kostar 13 kr vilket jag tycker är överkomligt, perfekt att ha med sig när man är ute och reser och bara vill få i sig något smidigt och enkelt mellanmål.
Citera
2015-05-19, 23:46
  #511
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Icas Peach passion 150g är kanon. Finns hallon oxå. Isort sett samma innehåll som lindahls.
Citera
2015-05-23, 17:42
  #512
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Lindahls har kommit med en ny smak igen såg jag, kokos!

Någon som smakat? Är den lika underbar som det låter?


[edit]: Kollade facebook, nyheten kom ut igår. Lär ju inte hunnit komma ut nånstans isåfall

Nu har jag smakat. Det knullade rejält i munnen. Plus också för att byttan är på 250g!
Priset i min butik låg på 10,90:-
Kommer definitivt använda denna som mellanmål ibland.

Näringsvärde 250g:
145 kcal
Fett 0,15g
Kolhydrat 7,75g
Protein 27,5g
Citera
2015-05-24, 03:13
  #513
Medlem
Jag brukar häva i mig en Lindahls hallon/blåbär 500g kvarg till mellanmål då och då.

Ni som har koll, är sötningsmedel farligt? Är en hel 500g överdrivit o häva i sig? Ca 55g protein.

Provat lite olika kvarg med socker i men tycker dom är för söta. Så kör på Lindahls med sötningsmedel

Är proteinet i kvarg "bra protein"? Samma som i t.ex. Kyckling och kött?
Citera
2015-05-24, 10:24
  #514
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiepapper
Ni som har koll, är sötningsmedel farligt?
(FB) Den stora tråden om aspartam och lightprodukter (/Mod)
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiepapper
Är en hel 500g överdrivit o häva i sig? Ca 55g protein.
Ptja, har du ett dagligt proteinbehov på ca 150 g så har du uppfyllt drygt en tredjedel av det.
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiepapper
Är proteinet i kvarg "bra protein"? Samma som i t.ex. Kyckling och kött?
Mjölkprotein är en fullvärdig proteinkälla.
Citera
2015-05-24, 11:58
  #515
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Nu har jag smakat. Det knullade rejält i munnen. Plus också för att byttan är på 250g!
Priset i min butik låg på 10,90:-
Kommer definitivt använda denna som mellanmål ibland.

Näringsvärde 250g:
145 kcal
Fett 0,15g
Kolhydrat 7,75g
Protein 27,5g

Lät ju inte fel det där du. Synd bara att det tar så förbannat jävla länge för butikerna att få hem nyheter när det kommer till Lindahls här uppe Spanar vidare och håller tummarna...
Citera
2015-05-28, 11:16
  #516
Medlem
Då har jag hunnit att prova två av eldorados smaksatta kvarger, vanilj och citron.
Något som jag blev rätt så förvånad över var att man faktiskt hade tillsatt riktig vaniljstång i vaniljkvargen. Så fort jag öppnade burken så såg jag de svarta prickarna och då var jag allt tvungen att läsa innehållsförteckningen mer noggrant denna gång. Där stod det, mald vaniljstång. Rätt så ovanligt att det faktiskt är vaniljstång i sådana här produkter och framförallt eldorado som ändå är ett budgetmärke. Hursomhelst, konsistensen var något tjock men den kändes inte alls stabbig som annars naturell kvarg kan göra. Jättegod och med en rätt så kraftig smak av vanilj.

Citronkvargen har samma konsistens och även den rätt så kraftig smak av citron då istället... Helt klart ätbart och jag vill nog påstå att det här är dem godaste smaksatta kvargen jag ätit. Nu återstår bara persika och jordgubb att prova sedan har jag även införskaffat mig lindahls nya kvarg med smak av kokos. Men ärligt talat så ligger den redan i lä pga priset och mängden kvarg man får. I eldorado förpackningar får man 500 gram för bara 13 kr och näringsvärdena är inte så långt ifrån som vad naturell kvarg innehåller.

Jag som då även jobbar på resande fot och behöver något enkelt och smidigt de dagar jag har lite ont om tid får ju det inte bättre än såhär... Nyttigt är det ock.

Tummen upp för eldorado smaksatta kvarger, även naturell är god om man blandar den med lite bär och fun light. Rekommendera!

Återkommer med en liten recension vad gäller persika och jordgubbskvargen när jag provat dem 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback