Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-22, 09:50
  #121
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fast aspartam har väl bara visat sig vara cancerframkallande på råttor? Men jag accepterar självklart ditt beslut, din argument var ju vettiga

Jo absolut, men om det är skadligt för råttor borde det ju knappast vara nyttigt för oss? Och dessutom saknas det forskning som visar vad som händer när man blandar alla tillsatser med varandra i kroppen. Därför tänker jag så att det är bättre att avstå innan man vet helt och hållet att det är säkert än att chansa
Citera
2012-08-24, 00:07
  #122
Medlem
MrMarios avatar
För er som blandar ut kvargen med Funlight: Använd helst Funlight sötad med stevia. Det är inte cancerframkallande och smakar dessutom mer naturligt sött. Det är dock dyrare och är svårt att få tag i om ni bara handlar på affärer med klent utbud.

Själv äter jag kvargen som den är. Eventuellt med lite Func Musli från Axa med 20% protein.
Tycker faktiskt det nästan är godare än med Bollnäsfil/Långfil, som jag alltid tidigare åt. Älskar den fasta, krämiga konsistensen. Plus förstås att det är otroligt mycket mer mättande än fil

Älskar kvarg. Det är jättegott och nyttigt^^
Perfekt som frukost/mellanmål/kvällsmål.
Citera
2012-08-26, 15:57
  #123
Medlem
MrMarios avatar
Testade idag Icas Lättkvarg 0,5%
Den var mycket äckligare och rinnigare än Arlas lättvariant på 1%
Verkar som den där lilla mängden extra fett gör underverk.
Har dock en Valio laktosfri på 0.3% som måste ätas upp. Hoppas den är bättre än Icas...
Citera
2012-09-18, 17:34
  #124
Medlem
Oldberrys avatar
Finns den billiga kvargen fortfarande kvar på Lidl?
Citera
2012-09-18, 17:38
  #125
Medlem
Triremers avatar
Det fina med kvarg i mitt tycke är inte bara att det är relativt billigt och gott. Den stora fördelen är att jag kan slänga i mig en burk kvarg innan läggdags och får därmed i mig mycket kasein som upptas relativt långsamt.

I tråden får TS eller annan kunnig gärna besvara utförligt när man ska inta kvarg. Bör man istället inta EAA eller vassleprotein efter ett träningspass? Av vad jag kan läsa är svaret ja.
__________________
Senast redigerad av Triremer 2012-09-18 kl. 17:43.
Citera
2012-09-18, 17:42
  #126
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Finns den billiga kvargen fortfarande kvar på Lidl?
Jag bor nere i Skåne och här finns det fortfarande, vet inte hur det är i resten av Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det fina med kvarg i mitt tycke är inte bara att det är relativt billigt och gott. Den stora fördelen är att jag kan slänga i mig en burk kvarg innan läggdags och får därmed i mig mycket kasein som upptas relativt långsamt.

I tråden får TS eller annan kunnig gärna besvara när man ska inta kvarg. Bör man istället inta EAA eller vassleprotein efter ett träningspass? Av vad jag kan läsa är svaret ja.
Ät kvarg när det passar dig. Jag åt kvarg efter träningen i flera månader när jag var utan proteinpulver. Men har du eaa och/eller vassle så ta det direkt och käka sen kvarg när du kommer hem (eller hur det nu passar dig).
Citera
2012-10-17, 14:01
  #127
Medlem
man får en gratis valio kvarg i freebee appen nu.
Citera
2012-11-04, 18:43
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Finns den billiga kvargen fortfarande kvar på Lidl?

Senast jag var och handlade här i Malmö så fanns den inte, hoppas bara att den snart kommer in i deras sortiment igen.
Citera
2012-11-05, 10:01
  #129
Medlem
Hiltis avatar
Får man fismage om man äter kvarg?
Citera
2012-11-05, 14:42
  #130
Medlem
Krepyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilti
Får man fismage om man äter kvarg?

Jag har får inte det. Beror kanske på vad du blandar det med?
Citera
2012-11-05, 19:35
  #131
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilti
Får man fismage om man äter kvarg?

Är du inte känslig mot mjölk bildar kvarg inga gaser att tala om med tanke på att det knappt innehåller några kolhydrater.
Citera
2012-11-06, 07:41
  #132
Medlem
Hiltis avatar
Låter bra. Tack. Ska testa att käka detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback