Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-05, 03:17
  #1
Medlem
tjena alla kvinnotjusare.

Om man tar lsd/4ho-met och man tar lite för mycket och känner att nej fy fan, detta e 2much jag snear. Och man poppar lite benso, vad exakt är det som händer då ? För det är allt jag vet/hört är att man ska ha benso med sig.

Är det som kokain och alkohol att man blir nykter eller är det att man somnar eller hur funkar det ?

Ni behöver inte skriva men öhh ta inte så mycket lsd då, så e allt lugna puckar. För jag tar inte hallis droger :P Har dock tagit lsd en gång och det var inte så njutbart och hade ingen benso men jag klarade mig igenom 12 timmar utan någon större panik, tog 1.5lappar

Som sagt är mest nyfiken vad som händer med benso+lsd
Citera
2012-05-05, 04:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terimac
tjena alla kvinnotjusare.

Om man tar lsd/4ho-met och man tar lite för mycket och känner att nej fy fan, detta e 2much jag snear. Och man poppar lite benso, vad exakt är det som händer då ? För det är allt jag vet/hört är att man ska ha benso med sig.

Är det som kokain och alkohol att man blir nykter eller är det att man somnar eller hur funkar det ?

Ni behöver inte skriva men öhh ta inte så mycket lsd då, så e allt lugna puckar. För jag tar inte hallis droger :P Har dock tagit lsd en gång och det var inte så njutbart och hade ingen benso men jag klarade mig igenom 12 timmar utan någon större panik, tog 1.5lappar

Som sagt är mest nyfiken vad som händer med benso+lsd


tror det är rätt många som tar benzo när de vill sova efter tripp. Tror dock det är helt okej att blanda i trippen också. Om du vill ha något emot att snea så kan du ta antipsykotiskt, kommer inte ihåg vad det heter just nu.

Edit: o föresten, varför blanda något så fint som lsd med 4homet, en sak i taget
Citera
2012-05-05, 05:40
  #3
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terimac
tjena alla kvinnotjusare.

Om man tar lsd/4ho-met och man tar lite för mycket och känner att nej fy fan, detta e 2much jag snear. Och man poppar lite benso, vad exakt är det som händer då ? För det är allt jag vet/hört är att man ska ha benso med sig.

Är det som kokain och alkohol att man blir nykter eller är det att man somnar eller hur funkar det ?

Ni behöver inte skriva men öhh ta inte så mycket lsd då, så e allt lugna puckar. För jag tar inte hallis droger :P Har dock tagit lsd en gång och det var inte så njutbart och hade ingen benso men jag klarade mig igenom 12 timmar utan någon större panik, tog 1.5lappar

Som sagt är mest nyfiken vad som händer med benso+lsd

Om du kör LSD och blir trippad och sedan äter någon form av bensodiazepin så är det enda som händer, att du slutar trippa och blir normal. Därför är det vanligt att färskingar har bensodiazepiner med sig när dom äter LSD.
Citera
2012-05-07, 11:28
  #4
Medlem
source.source.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Om du kör LSD och blir trippad och sedan äter någon form av bensodiazepin så är det enda som händer, att du slutar trippa och blir normal. Därför är det vanligt att färskingar har bensodiazepiner med sig när dom äter LSD.
Cool story bro! R3SP3CT!

OnT: Bensodiazepiner tar udden av trippen så du får ner fötterna på jorden igen.
Citera
2012-05-07, 14:48
  #5
Medlem
Jag kommer aldrig testa benso, speciellt inte när jag trippar, men min fråga är;
Hur lång tid tar det innan benson slår på och sänker trippen?
Citera
2012-06-10, 04:10
  #6
Medlem
Thwarters avatar
Biokemisk förklaring: Bensodiazepinerna binder till GABA-receptorerna som i sin tur öppnar upp kanaler där kloridjoner forsar ut. Detta leder till att laddningen sett till neuronkärnan blir negativ och fler elektriska impulser måste till för att signal ska uppstå – aktiviteten i hjärna dämpas. Då du är påverkad av en hallucinogen drog kan man enkelt säga (orkar inte förklara allt för avancerat) att aktiviteten i hjärnan är tämligen hög, och bensodiazepinerna dämpar den, dvs. motarbetar hallucinogener.
Citera
2017-07-05, 19:10
  #7
Medlem
forfoxsakes avatar
Funderade över ifall olika bensodiazepiner varierar i effektivitet för att dämpa en serotonerg tripp.
Tänker på set och setting, känt behov och själv "dödat" eller dämpat trippen själv mindre än 1% av mina resor och benso som drog är inte min grej, men ryktesvägen har jag hört och läst att alprazolam är mest effektiv och den är ju en triazolobensodiasepin. Den enda av dem som är storsäljare. Benso går ju mest på GABA-a, medan den familjen liknar tricykliska antidepressiva, vilket kan göra dem intressanta som potenta droger för att avbryta effekten av, då främst, serotonerga hallucinogener genom regleringen av serotonin.
Erfarenheter eller studier någon?
Citera
2017-07-06, 09:27
  #8
Medlem
Amarantis avatar
Min erfarenhet är att benzo inte dödar trippen i den bemärkelsen att allt bara avbryts. Antipsykotiska piller som Zyprexa lämpar sig bättre då. Om du tar benso under peaket så kommer nojjan minskas avsevärt men du trippar fortfarande. Om du däremot i come downen tar ett par stesolid, iktorivil eller någon annan benso som är sömngivande så kommer du utan problem kunna sova efteråt.

Min vän började under ett svamprus känna sig lite panikslagen. Inget allvarligt men det kändes som början till en snedtripp. 2 mg xanor och en kvart senare var han mycket lugnare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback