Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-04, 18:29
  #1
Medlem
Sökte men verkar inte finnas någon tråd om appen "Patch" som jag nyligen upptäckte, som jag fattat det så är det lite av en blandning av twitter, facebook och instagram. Patch verkar vara en mer personlig social app där du kan ha upp till 50 vänner(kan va 150, blev lite osäker) så man får prioritera vilka man vill ha som vän osv, appen har väldigt fint gränssnitt och flyter på mycket bra.

Man kan alltså tex lägga upp bilder med olika val av filters, man kan lägga upp videos, kommentera vad man gör eller andras aktiviteter, man kan se vad folk lyssnar på för musik, lägga upp var man håller till och med vilka sen kan man typ välja att visa när man går och lägger sig och vaknar(vem som nu bryr sig om det). Man kan också se vem som varit inne på din "path" eller vilka som kollat på dina bilder/videos.

Så som sagt så är det ungefär en blandning av FB, Twitter och IG fast i en lite mer personlig riktning. Dock så verkar det inte ha slagit igenom speciellt ännu, inte många som upptäckt det. Kanske beror det på att det inte finns någon webb baserad version som jag fattar det...

Så om ni vill bli av med Facebook så tycker jag Path är ett bättre alternativ.

http://www.youtube.com/watch?v=-A6ga...endscreen&NR=1
https://path.com/
__________________
Senast redigerad av xeilon 2012-05-04 kl. 18:33.
Citera
2012-05-04, 20:47
  #2
Medlem
Nus avatar
Det är tyvärr är det ju för få som använder det, 2 miljoner användare i februari läste jag.

Det är en svår bransch att konkurrera i. Tvivlar på att dom lyckas slå igenom så hårt som dom vill.
Citera
2012-05-05, 03:02
  #3
Medlem
moment-of-truths avatar
Jag tror på Path! Har ej använt det så mycket dock och mina vänner lär det nog dröja om eller att de kommer att skaffa det, vi får se
Finns appar jag använder mig utav, t. ex Nike +GPS som man kan synka till Path, så det är inte omöjligt att den kan slå igenom!
Försöker oxo hitta alternativ till Facebook då jag är less på Mark Zuckerberg och nästan alla på min vänlista är bara irriterande (600vänner)
Med vänlig hälsning, moment-of-truth
Citera
2012-05-07, 12:56
  #4
Medlem
Ja riktigt synd att det inte slagit igenom, alla är så jävla insatta i facebook som jag själv börjar bli riktigt less på, förstår inte riktigt grejen med att ha 500+ vänner när man har kontakt med typ 50 stycken? Begränsning som finns i Path är ju guld, bara för nära vänner och familj som verkligen bryr sig. Fast jag tror Path har marknadsfört sig väldigt dåligt, många som inte ens vet att det finns, jag hade inte hört talas om det fören jag lekte inne på appstore häromdagen.

Tror dom skulle behöva en webb-baserad version om dom ska komma någonstans. Men men, får se om det händer något framöver
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback