Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-06, 20:05
  #13
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajdi
Tack för alla svar. Det är tråkigt att den inte skall orka D3. Får fundera vad jag istället skall införskaffa för att dra D3, finns det något liknande mac mini på marknaden?
Kör på billigaste iMacen? Den har samma grafikkort som min MBP (dock hälften så mycket VRAM), och jag kunde lira betan av D3 helt okej. Minns inte exakt vilka inställningar, men lagom iallafall - tillräckligt så att man inte blir besviken helt klart. Och det var ju beta, så när det släpps kommer jag antagligen kunna trycka upp det en bit till.
Citera
2012-05-07, 11:06
  #14
Medlem
RoastCamels avatar
Det bör funka, körde betan på min Mac mini 2010 med betydligt sämre specs utan några större problem. Fick sänka till low på vissa grejer och ändra resolution, inte för att det märktes då jag kör på min TV. Hade även vid tillfället endast 2GB ram installerat, processorn i 2010:an är även väldigt kass, dessutom rekommenderar Blizzard att köra med Lion installerat, (har SL för att kunna köra LoD och SC, hehe) dock ligger grafikkortet klassat under medium vilket gjorde mig lite förvånad.

Men som sagt, Blizzards spel har ofta väldigt låga krav så det bör inte vara några problem med 2011 modellen.
Citera
2012-05-12, 11:44
  #15
Medlem
Vill tillägga att jag själv har en sådan fast med 8 gb ram istället, kan starkt rekommendera att uppgradera det efter köpet då det bara kostar ca 450kr.
Spelar wow på medel grafik utan större problem så att klara diablo 3 ska inte vara problem dock inte på högsta

Lycka till!
Citera
2012-05-20, 00:01
  #16
Medlem
Är det några grafikmässiga skillnader mellan PC och MAC-versionen av Diablo 3, eller är det lika snyggt sålänge man har hårdvara som klarar det?

har en imac från 2011 men inte testat lira än.
Citera
2012-05-21, 13:43
  #17
Medlem
HipsterJugends avatar
Jag har en Macbook Pro 15" med 8GB Ram i7 processorn och 1 grafikkort...

Min klarade knappt av Diablo 3, men istället för att köpa en ny dator gjorde jag en Boot-Camp med Windows.. Endast för att köra Diablo 3. Nu funkar det hur grymt som helst och jag kan ha högsta grafiken..

OsX + Diablo var ingen bra combo för mig. Vet inte hur det har funkat för andra.
Citera
2012-05-21, 14:36
  #18
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suff
Är det några grafikmässiga skillnader mellan PC och MAC-versionen av Diablo 3, eller är det lika snyggt sålänge man har hårdvara som klarar det?

har en imac från 2011 men inte testat lira än.
Skillnaden är den att Windows använder DirectX, och OS X använder OpenGL. På samma hårdvara kommer spelet således att lira mycket bättre under Windows tills dess att Apple uppdaterar OpenGL till en nyare version. De senaste versionerna är pretty much jämlikt med DirectX, men Apple kör ännu på en relativt gammal i OS X.
Citera
2012-05-21, 21:55
  #19
Medlem
Okej. Nu har jag visserligen inte Macen för att lira utan mer redigera bilder, film. Mac kommer nog aldrig bli speldator i jämförelse med windows.
Citera
2012-05-22, 10:22
  #20
Medlem
Snuftarens avatar
Jag har provat att köra Diablo 3 på en MacBook Air 13" (Mid 2011).
Den har 1.7Ghz, 4GB ram och ett Intel HD3000 kort.

Och det flyter på bra! Visst man får mer eller mindre köra det mesta på Low, och upplösningen man kör på är 720p. Men då flyter det på riktigt bra!

Så en Mac Mini borde lösa det också, till och med bättre då processorn är starkare.
Citera
2012-05-22, 10:52
  #21
Medlem
Kul att fler kommer med sina erfarenheter.

Min förhoppning är att en ny mac mini skall släppas inom en inte allt för avlägsen framtid med ett okej grafikkort som skall orka dra diablo på iaf medel på inställningar. Vad tror ni om detta?
Citera
2012-05-22, 18:07
  #22
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajdi
Kul att fler kommer med sina erfarenheter.

Min förhoppning är att en ny mac mini skall släppas inom en inte allt för avlägsen framtid med ett okej grafikkort som skall orka dra diablo på iaf medel på inställningar. Vad tror ni om detta?

Jo, kommer det en uppdatering lär ju datorn bli bättre, om man säger så. Dock tror jag Mac Mini inte är tänkt att konkurrera mot t.ex iMac (och verkligen inte mot Mac Pro) eller Macbook Pro, så förhållandet i prestanda mot de datorerna lär förbli. En bättre processor känns garanterat, samt att det är snack om att Apple är på väg tillbaka till att köra Nivida, så en större grafikbump är inte omöjlig heller.
Citera
2012-05-23, 09:20
  #23
Medlem
Snuftarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajdi
Kul att fler kommer med sina erfarenheter.

Min förhoppning är att en ny mac mini skall släppas inom en inte allt för avlägsen framtid med ett okej grafikkort som skall orka dra diablo på iaf medel på inställningar. Vad tror ni om detta?

Jag har den lite vassare Mac Minin som finns ute nu och den klarar att köra Starcraft 2 på 720p med allting på medium med en 40-50 fps. Den borde lösa Diablo 3 med. Jag kan iofs prova och återkomma med resultat
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback