Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-29, 06:48
  #1021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var lite konstigt sättet han snackade om sig själv och Värvet i Radio Birro, va? Man fick intryck av att han uppfattar sig själv som en kreatör, och att det krävs en kreativitet, ett svårmod i det han sysslar med, och därför jämför sig med musiker och andra liknande skrån. Det faller ju dock platt för en som har hört många av hans Värvet-avsnitt.

"Plattform".

Triumfs syn på sig själv och vad Värvet är stämmer ju inte överens med verkligheten. Det Triumf bidrar med är sin "podd-studio" och att han bokar gästerna, efter det skulle vem som helst kunna ta över.

Jag tycker verkligen om Värvet ibland, men det har absolut inte någonting att göra med Triumf. Värvet är bra om gästen är bra, intressant och pratglad eftersom att Triumf ställer de plattaste och tråkigaste frågorna som finns. I tillägg är han otroligt dålig på att följa upp frågor och få in konversationen på intressanta spår. Utöver det så har han inga egna åsikter utan han har sträckt upp fingret i liften och känt hur vindarna blåser och anpassar sig därefter.

Jag ställer mig helt neutralt till Triumfs åsikter angående det sistnämnda, men det är ju så uppenbart att han saknar någon riktig kunskap om politik, ideologier och samhälle i stort trots att han vill ge ett intryck av att det är så. Han vill vara medveten men inte sätta sig in i ämnena.

"Jag gillar inte nationalstaten, jag tycker att vi ska öppna gränserna helt"

"Är du feminist?"

Han får som sagt ha vilka åsikter han vill, men det skulle vara intressant om han faktiskt hade lite mer djup eller åtminstone hade kapacitet att diskutera frågorna med sina gäster snarare än att bara droppa lite åsikter här och var utan att följa upp det.

Nej, Triumfs storhet ligger i att han är en så platt och feg intervjuare vilket gör Värvet till den perfekta plattformen för gäster att gå dit och marknadsföra sig själva och måla upp en bild av sig själva precis som de själva vill.

Kanske är det något genialt i det hela, jag vet inte.
Citera
2015-12-30, 20:21
  #1022
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Tycker lite synd om Triumf efter Calle Schulman och "Nemos" påhopp i sistnämndas pod. Han är ju också hur falsk som helst när han i sin intervju med Triumf smörar och hyllar Värvet som genialt efter att han ägnat 5 minuter med Calle åt att basha densamme. Vilket de även fortsätter med i det andra avsnittet som Calle är med i...
Citera
2016-01-01, 22:51
  #1023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Tycker lite synd om Triumf efter Calle Schulman och "Nemos" påhopp i sistnämndas pod. Han är ju också hur falsk som helst när han i sin intervju med Triumf smörar och hyllar Värvet som genialt efter att han ägnat 5 minuter med Calle åt att basha densamme. Vilket de även fortsätter med i det andra avsnittet som Calle är med i...

Vad sades om Triumf?
Citera
2016-01-04, 20:23
  #1024
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Tycker lite synd om Triumf efter Calle Schulman och "Nemos" påhopp i sistnämndas pod. Han är ju också hur falsk som helst när han i sin intervju med Triumf smörar och hyllar Värvet som genialt efter att han ägnat 5 minuter med Calle åt att basha densamme. Vilket de även fortsätter med i det andra avsnittet som Calle är med i...

Nemo är i mångt & mycket en fjant som fått för sig att det som krävs för att ta upp i C-kändis-livets trappa är att frekvent och aggressivt ha starka åsikter om andra kändisar, samtidigt som han är paniskt rädd för att göra sig ovän med sagda kändisar. Någon glömde berätta för Nemo att man inte kan äta kakan och ha den kvar. Han är liksom uppenbarligen inte begåvad nog för att köra ett sånt socialt dubbelspel i den lilla ankdamm som utgör Sveriges poddsfär.
Citera
2016-01-14, 12:44
  #1025
Medlem
Untz20s avatar
Vill rekommendera intervjun med David Dencik. Mycket bra och underhållande intervju och Triumf var faktiskt på hugget.
Citera
2016-01-18, 19:46
  #1026
Medlem
barbababas avatar
Hej, nån som vet var man LADDAR NER denna podcast? Finner enbart stream.
Vill ju höra Persbrandt i nya!
Citera
2016-01-18, 20:08
  #1027
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbababa
Hej, nån som vet var man LADDAR NER denna podcast? Finner enbart stream.
Vill ju höra Persbrandt i nya!
Jag laddar ner till mobilen via podcaster.
Citera
2016-01-18, 20:20
  #1028
Medlem
barbababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag laddar ner till mobilen via podcaster.
Då har du en iPhone?
Appen verkar inte finnas till Android...
Citera
2016-01-18, 20:23
  #1029
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbababa
Då har du en iPhone?
Ja. Har du dator så kan du gå in här, högerklicka på download så får du ner intervjun till din dator:
http://värvet.se/allmant/211-mikael-persbrandt/
Citera
2016-01-19, 12:55
  #1030
Medlem
Intervjun med Persbrandt måste vara den överlägset sämsta och tråkigaste intervjun som gjorts i Värvet. Persbrandt verkar ganska trött och Triumfs frågor är katastrofalt tråkiga. Intervjun är nästan fascinerande tråkig.
Citera
2016-02-08, 09:40
  #1031
Medlem
Noterar att Triumf enligt Ratsit numera är folkbokförd i en lägenhet i Bromma tillsammans med en yngre kvinna. Skilsmässa på gång? Har inte hört något tal om sådant i podden.
Citera
2016-05-22, 15:28
  #1032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskalas
Noterar att Triumf enligt Ratsit numera är folkbokförd i en lägenhet i Bromma tillsammans med en yngre kvinna. Skilsmässa på gång? Har inte hört något tal om sådant i podden.

Det stämmer tydligen, han berättar en del om det i SR-podden Psyket med Emmy Rasper:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4852
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback