Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-05, 14:32
  #13
Medlem
mydoglitterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Sexan ska gå tillbaka till vad dom hade förut, har dom sagt.

Given gameplay-videon som jag postade i första inlägget så verkar det ju tyvärr inte som att 6 blir som ett klassiskt resident evil. Kanske blir ett bra spel men banne mig inte residentevilspel.
Citera
2012-12-09, 13:30
  #14
Medlem
Resident Evil 1, 2, 3 och Code: Veronica var ju bra. Sen har serien ballat ur totalt. Det ska ju vara att man springer runt i korridorer och löser pussel, gärna med en fast vinkel, så man blir lite skraj.

Nu ska jag spela Resident Evil: Director´s Cut, inte spelat igenom det på många år nu.
Citera
2012-12-09, 15:13
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googlah
Resident Evil 1, 2, 3 och Code: Veronica var ju bra. Sen har serien ballat ur totalt. Det ska ju vara att man springer runt i korridorer och löser pussel, gärna med en fast vinkel, så man blir lite skraj.

Nu ska jag spela Resident Evil: Director´s Cut, inte spelat igenom det på många år nu.

Efter jag spelade RE4 så spelade jag igenom REC med Chris för första gången. Riktigt fin känsla! RE4 lyckades att integrera action med horror men efter det har det bara blivit sämre. Survival horror handlar ju om att du inte har mycket ammo, kuslig stämning och få monster som kan dyka upp när som helst. Amnesia lyckades med detta med att inte ha med vapen i spelet, du var hjälplös och kände dig så liten i det spelet och det är den känslan jag får av RE remake och RE2 t.ex. Jag är nästan säker på att en remake kommer komma på RE2 eftersom det var deras största hit och fler borde uppleva de gamla spelen i serien
Citera
2012-12-09, 16:33
  #16
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSE
Känner även att Metal Gear serien går åt samma håll nu med kommande spel.

Går väl inte riktigt att jämföra? MGS blev sjukt mycket bättre av att få fri kamera istället för låsta vinklar.


Gällande Resident Evil så tycker jag att det är onödigt att handikappa spelaren med usla kontroller och dåliga kameravinklar det tillför inget till spelupplevelsen. Vill man ha mer survival känsla så gör zombierna bättre istället för att göra huvudpersonen handikappad
Citera
2012-12-09, 22:46
  #17
Medlem
Dead-Ends avatar
Resident Evil spelen har för mig alltid varit favoriter. Håller med om att 5:an var en stor besvikelse och 6:an har jag bara sett trailer på. Den fick mig att förstå att det inte ens är någon idé att köpa RE 6.

Resident Evil skaparen Shinji Mikami har ett nytt "survival horror spel" på gång med kodnamnet "zwei" som beräknas släppas någon gång under 2013. Det tros bli något i stil med de forna Resident Evil spelens skräck känsla.
Mina förhoppningar går till detta spel.
__________________
Senast redigerad av Dead-End 2012-12-09 kl. 23:33.
Citera
2012-12-14, 13:04
  #18
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Går väl inte riktigt att jämföra? MGS blev sjukt mycket bättre av att få fri kamera istället för låsta vinklar.

Jag tänkte framförallt på spelstilen som med nya Raiden spelet verkar bli sjukt actionorienterat, men måste erkänna att jag inte hade någon aning om att MGS5 var påväg, vilket lär bli lite mer Metal Gear..

Men jag håller med om kameran, den har tagit MGS serien till nya nivåer.


Ber om ursäkt för OT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback