Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-27, 14:11
  #13
Medlem
Jag skulle kunna tänka mig köpa den boken för att hälla bensin på den och tutta på, hehehe!

Sen filma hela tillställningen och lägga ut tuben! Snacka om reaktion!
Citera
2012-11-27, 15:10
  #14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mipeder
Jag skulle kunna tänka mig köpa den boken för att hälla bensin på den och tutta på, hehehe!

Sen filma hela tillställningen och lägga ut tuben! Snacka om reaktion!

Inget särskild konstruktivt förslag; det låtar mera som en manifestation i ett gängkrig.

Steget från satir etc. till detta är onödigt stort; särskild med tanke på TS-frågaställningen, som omfattar önskat om att förkovra sig kunskaps-mässigt.
Citera
2017-12-05, 22:09
  #15
Avstängd
Jag tycker att du ska läsa kapitel 1 till sista kapitlet för att få en helbild av religionen. Läser man endast delar så lär man sig inte allting..
Citera
2017-12-08, 05:05
  #16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolandLoveE
Jag tycker att du ska läsa kapitel 1 till sista kapitlet för att få en helbild av religionen. Läser man endast delar så lär man sig inte allting..

Det räcker med att läsa delar av koranen för att insé, att denna byggar på självutnämnd makt-filosofi.
Citera
2017-12-08, 09:42
  #17
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag köpte Koranen idag o har läst förordet. Där står att man inte behöver läsa den från pärm till pärm. Nån som har tips på ett bra sätt att läsa den på?

Koranens suror (verser) är inte publicerade i kronologisk ordning men bygger i stort sett på att den längsta suran är den första och sedan blir de kortare och kortare. När jag läste koranen läste jag den från början till slut som den stod nedskriven. Men det finns säkert en poäng i att läsa den i kronologisk ordning speciellt om man kan en del om Muhammeds livshistoria eftersom surornas innehåll reflekterar Muhammeds situation.

Att läsa kronologiskt har också fördelen att, enligt islam, om en uttalande står mot ett annat i koranen är det alltid det senare som har företräde.

Lista om du vill läsa koranen i kronologisk ordning: https://wikiislam.net/wiki/Chronolog...f_the_Qur%27an
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback