Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-04, 01:08
  #1
Medlem
Cedergrens avatar
Hallå flashback.

Har ett litet problemas. Jag och mitt umgänge är väldigt nya inom detta området men har snabbt fastnat för det och tänkte att jag får ta tag i ett av alla problem som vi har.

Hur mycket är det egentligen normalt allt lägga i en joppe beroende på hur många man delar på? Och framförallt hur vet jag hur mycket det är när vi väl ska mecka? Min kran, eller rättare sagt en nära kompis som jag dock inte umgås med privat får jag gräset igenom men känner inte för att ställa massa jobbiga frågor till honom. Vi har mestadels rökt grönt (bubblegum & blueberry) och då har jag helt enkelt gått på det lilla ögonmått jag har och blandat i vad jag tycker ser rimligt ut, vilket när jag själv tänker på det förmodligen varit helt åt fan, visserligen har vi blivit otroligt stenade majoriteten av gångerna men känns ändå som jag vill ha koll på hur mycket vi röker när vi gör det. Den gången vi rökte brunt fick vi en etta bara för att prova så smulade ner hela biten på 3 pers, det var tydligen Kashmir och det tyckte jag om ordentligt mycket!

However, ytterst tacksam för alla svar. Tack på förhand! pääjjz
Citera
2012-05-04, 01:21
  #2
Medlem
svantarn88s avatar
Informationssökning är inte ditt bästa skill va

Ta mycket, gärna 1 gram om ni är fler än 4. Man brukar säga runt 0.20-0.30 per man. Hälften tobak eller liknande.
Citera
2012-05-04, 01:22
  #3
Medlem
Beror helt på kvalitet och din tolerans till den sorten.

Röker jag samma skit en månad så räcker en femma brunt till 10 spliffar i början och minskar stadigt till 5st. Alltså 0,5 -1g per jolle när jag röker själv.

Är ni ovana så rulla en etta på tre pers och räcker inte det så gör en till

Å andra sidan beror det ju på hur skev du vill bli, kan ju räcka med mindre också!
Citera
2012-05-04, 01:41
  #4
Medlem
Cedergrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latval
Beror helt på kvalitet och din tolerans till den sorten.

Röker jag samma skit en månad så räcker en femma brunt till 10 spliffar i början och minskar stadigt till 5st. Alltså 0,5 -1g per jolle när jag röker själv.

Är ni ovana så rulla en etta på tre pers och räcker inte det så gör en till

Å andra sidan beror det ju på hur skev du vill bli, kan ju räcka med mindre också!


Hur vet vi hur mycket en etta är då? Finns det något sätt så att man kan veta på ett ungefär? Ibland får man ju många buds och lite skrap i bottnen av påsen så inte alltid lätt, särskilt som den nybörjare jag är att bedöma
Och naturligtvis vill vi bli höga som hus, varje gång! haha
Citera
2012-05-04, 01:47
  #5
Medlem
Keffastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedergren
Hur vet vi hur mycket en etta är då? Finns det något sätt så att man kan veta på ett ungefär? Ibland får man ju många buds och lite skrap i bottnen av påsen så inte alltid lätt, särskilt som den nybörjare jag är att bedöma
Och naturligtvis vill vi bli höga som hus, varje gång! haha

Du köper väll en viss mängd?
Köper du 2 gram så dela upp det i 2 lika stora högar, sen delar ni ena högen så det blir 3 spliffar, inte svårare än så. Det måste inte vara exakta mått :P
Citera
2012-05-04, 02:22
  #6
Avstängd
roxss avatar
Köp en fivish.
Dela upp i 10 då har du ca 0.5 per del.
Men oftast blir det 0.4 fu*k alla gatuförsäljare.

0.3 - 0.4 som nybörjare räcker.
Citera
2012-05-04, 17:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedergren
Hur vet vi hur mycket en etta är då? Finns det något sätt så att man kan veta på ett ungefär? Ibland får man ju många buds och lite skrap i bottnen av påsen så inte alltid lätt, särskilt som den nybörjare jag är att bedöma
Och naturligtvis vill vi bli höga som hus, varje gång! haha

Enklaste är ju att köpa en våg med 0.1g marginal, men det känns lite överflödigt för rätt som det är går du bara på känsla när du meckar!

Jag håller med i att det är svårt att uppskatta med just gräs, därav vågen då
Annars gör du som förgående talare, dela biten i antal delar, men kom också ihåg att dem törkar
Citera
2012-05-04, 17:15
  #8
Medlem
SeMeNoMores avatar
Du kan läsa massvis om det här i den stora n00btråden.
Citera
2012-05-04, 23:35
  #9
Medlem
Gbg-Smokes avatar
köp en våg
Citera
2012-05-05, 09:56
  #10
Medlem
femtekontot2s avatar
Testa dig fram?

Fan dagens ungdomar.. När jag börja röka satt vi inte 50 % av tiden och frågade allt på flashback.

Vi körde på och vi lärde oss alltid nya grejer..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback