Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2013-02-13, 16:46
  #49
Medlem
a-has avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Menar du mig eller TomasRotmos?
Frågan var primärt riktad till TomasRotmos men du får jättegärna svara du med!
Citera
2013-02-13, 19:24
  #50
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-ha
Frågan var primärt riktad till TomasRotmos men du får jättegärna svara du med!
Okej, det blir samma svar för mig. LU/UU/SU/HGU.
Citera
2016-01-24, 21:53
  #51
Medlem
Bumpar denna tråd till liv igen och dunkar iväg lite frågor då jag vet att många svenskar/skandinaver läser på St.Gallen, dock känner jag ingen personligen.
Jag avser att läsa Accounting & Finance men kunskap från andra program är också välkommet.

- Hur ser antagningen ut för icke-schweizare i dagsläget då endast 25% av studenterna får komma från utlandet? Mycket svårare att komma in jämfört med infödingarna?
Jag var i kontakt med admission office som menar att de inte kan ge någon som helst information om points man behöver och GPA average (Programmet kräver inte GMAT utan dubbelviktar numer istället betyg om GMAT saknas)

- Någon som har skrivit HSG Admission Test och kan ge like insight om svårhetsgrad? När man tittar på exempelfrågorna verkar det vara en blandning av GMAT och IQ-test, dock är ju svårhetsgrad och failure-ratio trevlig att veta.

- Integration Week verkar inte heller vara en höjdare, hur är den?

- Programmet verkar otroligt slappt såtillvida att det enbart är 5 core subjects och inga kurser i ekonometri/kvantitativa metoder ens finns med bland electives/contextual studies, stämmer det? Banking & Finance har enbart en kurs i kvantitativa metoder i dagsläget vad jag hittar.

- Hur hög är arbetsbelastningen? Jag har tidigare gjort utbyte på ett annat universitet i landet och läst deras MSc Finance samt MSc Management på 3e terminsnivå, innehållandes en inlämning per kurs och vecka, liknande på HSG?

- Hur ser kraven på språkkunskaper ut? Räcker det med svenska, engelska och tyska på B1 nivå för att få ta examen?
__________________
Senast redigerad av Prinsenjr 2016-01-24 kl. 22:36.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback