Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-04, 00:39
  #1
Medlem
Hejsan! täntke slänga ihop en liten del av min erfarenhet med plantan cannabis
Allt börja under mina yngre år (19-22 år) då jag tröttnade på att dricka alkohol och jag insåg att det blir bara skit av allt hela tiden. Fann då denna underbara växt att ge mig en massa mer än vad alkoholen kunde ge mig. rökte lite av och till på helger till att börja med. ( som med alkoholen). Men hjärnan började snart att luras och tänka att det är inte farligt detta, ingen skadeverkan som andra droger, så helger blev snart en och annan vardag, en och annan vardag blev varje dag och varje dag blev 5 gåsar om dagen ( Ni stoners vet vad jag snackar om ) Nu menar jag inte att jag blev beroende på ngt sätt, varken psykist eller fysiskt, men det är inte försvarsbart att gå stenad hel tiden, även om det inte är så farligt. Fick mer och mer kontakter under tiden och började från och till köpa in och sälja av partier av diverse droger, vilket också ledde till att det jämnt fanns tillgång på rökat.
så löpte det på tills jag blev 22 år. Tillslut var jag med polare som hade span på sig vilket ledde till att dom tog mig körande på väg med lite brunt till en kompis. blev blodad och fick ringa narkotika i mitt register.
Jag förlorade mitt körkort och min flickvän (hon ville inte att jag skulle sälja, men gjorde det endå) så hon drog.
fortsatte att röka kanske 1 månad efter allt detta, men började känna mig jävligt konstig, fick panik attacker ofta, riktigt kraftiga och dåliga sådana. ni som har lidit av dom vet vad jag snackar om, ni som inte vet så hade jag båda psykiska och fysiska symptom så som att det kändes som att jag ibland skulle få en hjärtattack, konstig verklighets uppfattning (kändes ibland som att man skulle flippa ur) under denna mest jobbiga tid i hela mitt träffade jag en underbar tjej som hade samma bakgrund som jag, och hon förstod vad jag gick igenom.
Tiden flöt på och jag kämpade på med vardagen, hade fortfarande lite kontakt och styrde upp lite röka till folk som behövde för att få in en slant, men då kom dagen som ändrade allt, Sambon överaskade mig en dag och berättade att hon var gravid, och det slog runt allt i min värld. har alltid velat bli en pappa, men var orolig att i mitt skick så skulle jag vara en besvikelse.
9 månader gick och jag mådde fortfarande illa. trodde jag skulle dö vid förlossningen men så fort det lilla skriket kom ur min dotters mun så ändrades allt radikalt för mig.
Jag sa upp mina kontakter med drogvärlden, sa åt alla som ville ha att dom får vända sig ngn annanstans, jag är pappa nu, och det är bästa jag gjort i hela mitt liv. Nu har jag varit panikångestfri i snart 1.5 år och har fått ett fast jobb och allt frodas med min familj (vi får snart tillökning)
Kan inte säga att Cannabis var en faktor till min psykiska ohälsa, då det var så mkt i mitt liv som var knas då, och att det blev så mkt skit kring allt pga mitt brukande av det.
Det jag nog vill ha sagt är att bruka det med måtta så kommer det nog att gå bra ville bara skriva av mig lite, är ingen moraltant eller troll, vill bara varna att ta det lugnt mer ert bruk och simma lugnt.
Det lät bättre i huvudet när jag försöker formulera det jag vill skriva och ursäkta min grammatik.
Kommer nog avnjuta en och annan holk när barnen har flugit ur boet !
Simma lugnt alla och skriv gärna om ni kan relatera till vad som kanske fick er att ändra på er eller om ni lidit av ngn form av psykisk ohälsa pga cannabis eller just denna jakt på brukare.
Citera
2012-05-04, 00:42
  #2
Medlem
Keffastes avatar
Fuck styckeindelning nu bränner vi på för fullt!
Citera
2012-05-04, 01:07
  #3
Medlem
Dr.Jesuss avatar
Förstår att det här är en komprimerad version av ditt liv, men bra sammanfattat iaf!
Har väll själv gjort en liknande resa nästan kanske fast jag gick hela varvet runt med skiten och hade det som jobbigst med horset några år.
Nu för tiden är det bara rökat jag använder fast inte så ofta som jag vill tyvärr.
Har också barn men kan tyvärr inte säga att jag tycker livet är ljusare för det egentligen.
Allt bottnar i den mentala statusen man har och kan man inte finna lyckan så får man skapa den antar jag.
Visst jag mår bra och har aldrig haft det bättre i livet än just nu.. men det förändrar inte att jag vill röka på allt som oftast ändå tyvärr!
Citera
2012-05-04, 03:33
  #4
Avstängd
roxss avatar
Starkt jobbat.
Jävligt nice historia.

Ja det går väll fu**at för de flesta som fu**ar oavsett om de röker eller ej...
Gäller att bruka o inte missbruka.

En dag så tvingade jag mig själv att endast röka en spliff i veckan, skönt det kändes att kunna säga, stop nu räcker det.
Man njuter mera & gör vettigare saker om dagarna när man inte smokar.
Citera
2012-05-04, 08:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keffaste
Fuck styckeindelning nu bränner vi på för fullt!
i know =( när ngn som to.m har nicket Keffast trackar en om svenska språket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback