Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-03, 20:36
  #13
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiltarens
Tjenare grabbar och tjejer runt om i sverige!

Mamma vet att jag röker cb och hon är emot det men även säger hon inget om det.
Jag bor hemma och har ett bra jobb, pappa död, inga syskon, bra umgänge, jag städar och fixar hemma samt att jag hjälper mamma med allt hon ber mig om.

Men nu till saken är att jag fick min mamma att testa cb eftersom vi har pratat om det en hel del och hon är rätt nyfiken av sig. Jag rökte med henne och hon fick inte röka så mycket för mig för det var första gången! Hon tyckte det var helt okej. (fick inte massa detaljerat)

Jag vill inte att min mamma ska börja röka om det är de ni tror utan att hon ska få en känsla hur det är och varför jag tycker om det! Och om hon skulle ta en feting på fredags kvällen efter en hård vecka så skulle jag bara njuta med henne och tycka det är bra för att hon ska kunna koppla av så mycket som möjligt..

Den bästa morsan man kan ha och älskar henne över allt annat så jag ville inget illa med det.

Nu till er kära vänner... Tycker ni jag gjorde rätt eller fel? Vill även höra lite argument om varför och varför inte!

Tacksam för svar

Nej du har inte gjort något fel, skönt att ni kan vara ärliga mot varandra, röker också en gås då och då med mor min. Hon tycker det är jättekul när hon får skrattattacker, munchies och det hjälper mot hennes smärta.
Citera
2012-05-03, 21:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltarens
Tjenare grabbar och tjejer runt om i sverige!

Mamma vet att jag röker cb och hon är emot det men även säger hon inget om det.
Jag bor hemma och har ett bra jobb, pappa död, inga syskon, bra umgänge, jag städar och fixar hemma samt att jag hjälper mamma med allt hon ber mig om.

Men nu till saken är att jag fick min mamma att testa cb eftersom vi har pratat om det en hel del och hon är rätt nyfiken av sig. Jag rökte med henne och hon fick inte röka så mycket för mig för det var första gången! Hon tyckte det var helt okej. (fick inte massa detaljerat)

Jag vill inte att min mamma ska börja röka om det är de ni tror utan att hon ska få en känsla hur det är och varför jag tycker om det! Och om hon skulle ta en feting på fredags kvällen efter en hård vecka så skulle jag bara njuta med henne och tycka det är bra för att hon ska kunna koppla av så mycket som möjligt..

Den bästa morsan man kan ha och älskar henne över allt annat så jag ville inget illa med det.

Nu till er kära vänner... Tycker ni jag gjorde rätt eller fel? Vill även höra lite argument om varför och varför inte!

Tacksam för svar

Haha det ser ut som att du och jag lever i princip samma liv, avspeglar mitt liv exakt förutom det tråkiga med din pappa. Jag har aldrig rökt tillsammans med min morsa, men det händer då och då att jag rullar en jolle till henne innan jag drar på fest på helgen. Sen när hon pussar mig hejdå, sådär lite lätt på kinden plus en kram, så brukar jag smyga ner den i hennes bakficka. Hon märker ju det såklart, men hon brukar bara garva, ibland säger hon: Ja varför inte, jag kan ta lite. Eller: Nja det passar väl kanske inte just ikväll, men ta hand om dig och kom fan hem hel.

Detta funkar dock bara på mamma, hade jag gjort så på min pappa så hade det blivit en käftsmäll direkt. Mamma är lite mer påläst helt enkelt =)
Citera
2012-05-03, 23:35
  #15
Medlem
Kuken-i-Styrets avatar
Ser inget fel med det du har gjort Fast om mor din skulle vara fortsätta att vara helt emot det även efter att ha testat får du nog ta och acceptera att hon tycker så.
Citera
2012-05-04, 01:47
  #16
Medlem
Noxxsters avatar
Så länge hon gör det av fri vilja och du inte tvingar/tjatar på henne så är det inga problem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback