Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-02, 13:21
  #181
Medlem
Formidees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
På det du just påstod.

Är det etiskt rätt även om djuren blir behandlade fruktansvärt dåligt?
På vilket eller vilka påståenden? Klistra in dem i ett inlägg.
Citera
2013-04-13, 12:45
  #182
Medlem
Har ni kommit fram till någon slutsats?
Själv förstår jag fortfarande inte varför människan klassas som omnivore.
Citera
2013-04-13, 16:34
  #183
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Själv förstår jag fortfarande inte varför människan klassas som omnivore.
Du verkar inte heller ha förstått att ordet stavas omnivor. Om du aspirerar på att folk ska ta dig på allvar kan det vara en bra idé att åtminstone kunna stava till ordet.
Citera
2013-04-13, 16:43
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparassis
Du verkar inte heller ha förstått att ordet stavas omnivor. Om du aspirerar på att folk ska ta dig på allvar kan det vara en bra idé att åtminstone kunna stava till ordet.

Okej.
Citera
2013-04-22, 18:33
  #185
Medlem
luci666s avatar
Jag gillar ändå att du tar all fakta som presenteras och totalt ignorerar den. Det finns mer än tillräckligt med fakta för att motbevisa dig i denna tråd men du fortsätter ändå att dra samma trötta argument om och om igen.
Citera
2013-04-23, 08:04
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparassis
Du verkar inte heller ha förstått att ordet stavas omnivor. Om du aspirerar på att folk ska ta dig på allvar kan det vara en bra idé att åtminstone kunna stava till ordet.


Det är ju positivt att det inte är faktafel utan bara stavfel,i din frågeställning Att ditt resonemang förövrigt inte stämmer är väll dom flesta införstådda med.
Citera
2013-04-23, 22:51
  #187
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formidee
Mitt beslut har ju fattats utifrån fakta.

- Majoriteten av alla sk vegetarianer smygäter kött.

- Majoriteten av vegetarianer återgår till att äta kött.

- Vegetarianer lever inte längre än människor från samma socialekonomiska grupp.

- Vegetarianer mår psykiskt sämre än allätare.

Etc

Därför är ett försök att vara vegetarian fåfängt och kontraproduktivt. Det är ungefär som att en religiös människa beslutar sig för att leva i celibat. Rent etiskt verkar det kanske vara logiskt. Faktamässigt vet man att personen ifråga kommer att misslyckas. Varför då försöka?
Det var en rad intressanta påståenden. Du måste nu belägga dem (i alla fall 1, 2 och 4, trean kan jag bortse från då det snarare är ett ickepåstående) annars måste vi bortse från dem som fria fantasier. Om du inte orkar med alla på en gång så börja åtminstone med ett av dina påståenden.
Citera
2013-04-24, 04:40
  #188
Medlem
En av de viktigaste skillnaderna i metabolism mellan människor och chimpanser är människor har mycket högre halt amylas i saliven. Människan kan alltså tillgodogöra sig stärkelse och andra större kolhydrater bättre. Det medför att människor kunde spara näringsrik mat i form av rötter och frön som kunde ätas när det var ont om annan mat.


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2377015/

Sedan finns det väl också undantag, t ex den grupp av människor som äter LCHF-diet, som uppenbarligen är närmare släkt med chimpanserna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback