Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-17, 00:50
  #13
Avstängd
erasethesuns avatar
Synd att inte skorpionerna i serbien fick ordna upp detta,makedonien är ett land där den slaviska regeringen försöker dölja etniska oroligheter!
Tack vare det NATOockuperade Kosovo så är gnistan tänd.

Tacka NATO för att detta sker, hade Serbien fått ordna upp kosovo som är heligt land för dem hade det nog sett annorlunda ut! Riktigt annorlunda, uck sprang som jagade kaniner innan NATO kom och skjöt sej själva i ryggen som de gjorde i libyen tex och när de stöder georgien!
Citera
2012-05-20, 15:38
  #14
Avstängd
lem0ns avatar
Typiskt muslimer, albanska islamister massakrerar fegt 5 oskyldiga makedonska pojkar.

Vi får hoppas grannländerna sätter stopp för dessa albanska apor och skickar hem albanerna tillbaka till tjetjenien där dom kommer ifrån. Albaner är ett arabisk folk beblandade med just araber, turkar och zigenare, så jag förvånades inte direkt att albaner utfört detta. Albaner har inget att göra med europeer egentligen. En typisk alban är kort, mörkhyad och svart hår, turkar är mycket ljusare en vad albaner är.
Det enda albaner är kända för är just mord, våldtäkter, knarksmuggling och diverse hedersvåld.
Citera
2012-05-20, 19:01
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lem0n
Typiskt muslimer, albanska islamister massakrerar fegt 5 oskyldiga makedonska pojkar.

Vi får hoppas grannländerna sätter stopp för dessa albanska apor och skickar hem albanerna tillbaka till tjetjenien där dom kommer ifrån. Albaner är ett arabisk folk beblandade med just araber, turkar och zigenare, så jag förvånades inte direkt att albaner utfört detta. Albaner har inget att göra med europeer egentligen. En typisk alban är kort, mörkhyad och svart hår, turkar är mycket ljusare en vad albaner är.
Det enda albaner är kända för är just mord, våldtäkter, knarksmuggling och diverse hedersvåld.

Ni i väst beskyddar ju era gunstlingar. Albaner är det enda folk som tillåter sig att utnyttjas av högre makter hursomhelst och detta går hem i USA och EU.
Citera
2012-05-22, 18:29
  #16
Medlem
Ni i väst? Han är ju serb .

Vi Albaner blir hellre utnyttjade av "väst" och lever i fred än att dagligen bli terroriserade av serber.

Citat:
Ursprungligen postat av FolketsOpium
Ni i väst beskyddar ju era gunstlingar. Albaner är det enda folk som tillåter sig att utnyttjas av högre makter hursomhelst och detta går hem i USA och EU.
Citera
2012-05-23, 22:06
  #17
Avstängd
erasethesuns avatar
Det väst som ni skrek på hjälp från, serbiska armen hade utplånat er annars
Citera
2012-05-26, 17:50
  #18
Medlem
Makedon94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LandochHav
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle14762048.ab

Blev väldigt förvånad över den här "händelsen". Kändes på nåt vis lite otippat. Det står att de gripna är makedonier. Är inte de flesta makedonierna slaver och rysk/grekisk-ortodoxa? Finns det många makedonier som är muslimer? Eller är det muslimska albaner som bor i Makedonien?

Det borde väl finnas folk från Balkan här, som kan svara på detta.

Dom gripna är för det mesta makedonska medborgare, men dom är inte makedoner. Alla dom här 20 inblandade är albaner och dom söker fortfarande 2 till gärningsmän som ska gömma sig i Kosovo tydligen. En av dom är alban men den andra är bosnie, vilket gör mig djupt besviken. Alla dom inblandade är alltså albaner + en bosnie, muslimer. Offren var makedonier, alltså makedoniskt-ortodoxa.
Citera
2012-05-26, 18:12
  #19
Medlem
Makedon94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Det har varit en del oroligheter i Makedonien på sistone mellan albaner och slaviska makedonier. Det hela började med att två albaner sköts ihjäl av en makedonsk polis som inte var i tjänst vid tillfället efter en dispyt över en parkeringsplats. Därefter har en del incidenter inträffat. En av de värsta var att en skolbuss med albanska högstadieelever stoppades av 20 maskerade män som misshandlade 14 personer i bussen med tillhyggen varav några också var tjejer som fick allvarliga skallskador och en 16-årig kille som hamnade i koma. Kort efter detta hittades fem slaviska makedonier mördade.

Fast jag tror inte de har så det håller för att fälla 20 personer i detta fall. Man har säkert gripat mer än vad man borde för att statuera ett exempel. Att de har kopplingar till varandra betyder inte att de alla deltog i morden. Men några stycken lär väl åka dit.

Dom har tagit in en 60 årig kärring också som ska ha sett till att hitta ett förråd i sitt eget hus för killarna att gömma sina vapen. Hon är medbrottsling. Alla som har med detta att göra ska få livstid fängelse. Detta ska räknas som ett federalt brott eftersom förra kriget började på grund av en dödad makedonsk polis. Detta kunde äggat upp makedonerna att lyfta vapen mot resten av albanerna, lyfta upp ett vapen mot oskyldiga albaner. Jag tycker att det är synd att det finns albanska familjer i Skopje där mannen och kvinnan arbetar, hälsar på sina grannar och lever ett normalt liv som jämt avbryts av inbördeskrig på grund av att några av deras etnicitet har varit i Pakistan, blivit hjärntvättade och nu ska döda en man och 4 pojkar för att dom är kristna. Jag var i Makedonien, Skopje, när detta hände och jag var med mina kusiner och kompisar från komiti suportrarna och vi blev stoppade vid kameni most av polisen så vi inte går över till cair och bråkar med albaner. Nu i efterhand är jag glad att inget hände för jag kan inte ge mig på oskyldiga människor för någonting en landsman till dom hade gjort, men i det ögonblicket är man förbannad och ser rött framför sig.

Och den där polisen du pratar om. Han var faktiskt på jour och blev kallad till något ställe. Två killar bråka med honom om en parkeringsplats, han visade dom brickan och sa att han är där på ett jobb men dom fortsatte att hetsa. Dom var alkohol påverkade och våldsamma mot snuten så han drog fram sitt tjänstevapen och detaljerna kan jag inte. Men han blev ju dömd till fängelse så jag fattar inte varför ni ska ge er på 5 makedoner för att en makedonsk snut har gjort fel. Plus va ju inte du eller jag där. Den polisen kanske gjorde rätt i den situationen. Det kunde lika gärna varit en albansk polisman? Eller hur?

Och den händelsen på den bussen har jag inte hört talas om. Jag tror dig, men skulle du kunna ge mig en källa, skulle gärna vilja läsa det. Det rör sig säkert om fotbollshulliuganer.
Citera
2012-06-13, 23:15
  #20
Medlem
Makedon94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LandochHav
[url]Är inte de flesta makedonierna slaver och rysk/grekisk-ortodoxa?
Nej vi är makedonskt orthodoxa. Vi har 3 gånger så fler sankter än vad till och med stora Sverige har så jag tycker att alla ska se oss som makedonskt orthodoxa. Våran största kyrka i huvudstaden är St. Kliment Ohridski, som är än st. som bara vi makedonier tror på och firar. Vårt största kloster är St. Naum i Ohrid, St. Naum, som bara vi makedonier tror på och firar. Vi har mycket egen religös kultur och om alla andra orthodoxer förtjänar sin egen gren, gör vi också det.
Citera
2017-10-25, 20:23
  #21
Avstängd
messengerofloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Artikel från 2010 som beskriver hur wahhabiter infilterar och tar över moskéer i Skopje.

"Radical Islam in Macedonia worries Western observers"

http://euobserver.com/9/30446

( I Sverige behöver wahhabiterna inte infiltrera - moskéer får byggas utan att någon ifrågasätter att de sponsras av saudiska wahhabiter ).

Har makedonerna samma problem idag, när Isis terrorkrigare återvänder från Irak-Syrien till Europa?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback