Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-01, 21:22
  #1
Medlem
Jahapp vad säger vi om årets gala? Fullspäckad med barnfattigdom och annan humor, med komiker som Liza Marklund, Mark Levengood mfl!
Citera
2012-05-01, 21:43
  #2
Medlem
konanes avatar
https://www.flashback.org/t1532280
Citera
2012-05-01, 21:51
  #3
Medlem
jcm900mods avatar
Gråtande kändisar övertygar inte mig att öppna plånboken.
Humorgala? Snarare tiggeritv! Det är kändisar som vill visa sig duktiga och göra reklam för dem själva på andras bekostnad.
Citera
2012-05-01, 22:26
  #4
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konane
https://www.flashback.org/t1532280

Det där är 2011.
Citera
2012-05-01, 23:08
  #5
Medlem
konanes avatar
Pinsamt misstag av mig, så jag flyttar min kommentar hit istället;
Inte speciellt bra, men hur många minuter reklam har de i timmen? Känns helt galet mycket.
Citera
2012-05-01, 23:28
  #6
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konane
Pinsamt misstag av mig, så jag flyttar min kommentar hit istället;
Inte speciellt bra, men hur många minuter reklam har de i timmen? Känns helt galet mycket.

En hel del, fast jag trodde ändå det skulle vara ännu mer. Några få humorgrejer var faktiskt helt ok.
Citera
2012-05-01, 23:41
  #7
Medlem
Tycker det är bra att det finns folk som bryr sig om fattiga barn ute i världen och att man försöker göra något för dom även om det bara är en humorgala i Stockholm.

det jag undrar är bara när kommer det en humorgala till förmån alla fattiga i Sverige, alla pensionärer som knappt har råd att äta, barn vars föräldrar inte har råd att köpa kläder eller skor till ungarna och ibland måste välja mellan att äta eller köpa glasögon till ungen...när får dom sin gala?

Klipp från expressen där kändisar pratar om Galan och hur glada dom är för att vara där...

http://www.expressen.se/tv/nyheter/k...-pa-humorgalan
Citera
2012-05-02, 00:54
  #8
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demoex
Tycker det är bra att det finns folk som bryr sig om fattiga barn ute i världen och att man försöker göra något för dom även om det bara är en humorgala i Stockholm.

det jag undrar är bara när kommer det en humorgala till förmån alla fattiga i Sverige, alla pensionärer som knappt har råd att äta, barn vars föräldrar inte har råd att köpa kläder eller skor till ungarna och ibland måste välja mellan att äta eller köpa glasögon till ungen...när får dom sin gala?

Klipp från expressen där kändisar pratar om Galan och hur glada dom är för att vara där...

http://www.expressen.se/tv/nyheter/k...-pa-humorgalan

tv3 har redan en sån gala.
Citera
2015-04-30, 22:48
  #9
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Jag hittade ingen nyare tråd och vill inte uppdatera om det råkar finnas en redan? Såg PK galan ikväll, det roligaste var Frithiofsson som stand in. Magnusson drev om medelklassens problem kontra världsproblem. Jag ser gärna att den humorlösa galan slår uppåt någon gång. Istället för att raljera över typiskt problem arbetar och medelklassen står inför varför inte antirasister och svenska feministernas problem. "Nu står du där igen. Måndag, snart tillbaka till jobbet. Till frukosten ser du en provocerande reklamkampanj för barn. Pojkarna har blåa kläder menad flickorna har rosa. Det förstör hela din dag. Samtidigt svälter barn i utsatta delar av världen och behöver din hjälp.

Jäkligt trist att förstöra en gala som ska inbringa pengar till fattiga barn. Det som slog mig är hur rasistiskt tanken på att bli världsförälder är. Hjälp på plats är rasistiskt enligt PK eliten Vi ska till och med skära ner på biståndet.
Citera
2016-05-02, 20:06
  #10
Medlem
systemkollapss avatar
Humor pk galan 2016. Tilde de Paula Eby. Nu lär David Batra ut spartips. Är Alling efterbliven?
Citera
2016-05-02, 20:09
  #11
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Humor pk galan 2016. Tilde de Paula Eby. Nu lär David Batra ut spartips. Är Alling efterbliven?

Endast därför jag kollar. Vill se hur mycket pk de kan bli.
Citera
2016-05-02, 20:13
  #12
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Endast därför jag kollar. Vill se hur mycket pk de kan bli.

Samma här. Jag skrattar åt kändisarna. Tilde tvingar fram tårar Hur mycket kostar skumpan och maten åt kändisarna.

Fly igenom hela Europa. Asyl ska sökas i första säkra land.
__________________
Senast redigerad av systemkollaps 2016-05-02 kl. 20:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback