Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-03, 16:04
  #145
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja serien blev sämre men inte för att Richard Anderson försvann men för att den knasiga bruden Vala och Ori blev fokus. Sen var det ju lite segt de första säsongerna när varje ny planet skulle representera en kultur från jorden. Jag kan köpa att goa'ulds har historia från jorden som de har behållit men att mongoler, vikingar och säkert en drös andra kulturer också skulle finans bland stjärnorna är lite för mycket.

Jag tycker inte heller att serien blev sämre för att Anderson försvann, jag var faktiskt redigt less på den surkuken. Jag var lite tveksam till Vala men hon charmade mig totalt. Men Ori-prästerna är ju faktiskt jävligt opersonliga och är därför en sämre bad guy-ras än Goa'uld. Men Baccarin och Ba'al har personlighet så det räcker och blir över. Finns det en säsong som jag tycker är sämre så är det den då Daniel Jackson inte är med, det var en verklig förlust. Nej, SG-1 höll ända in i kaklet.
Citera
2017-01-05, 07:23
  #146
Medlem
gato12s avatar
Känns lite som att Samantha Carters farsa bara fuckar upp allt när han är med...?
Citera
2017-01-05, 22:07
  #147
Medlem
Fick hem Stargate SG-1 och Atlantis boxarna idag men det var lite synd att det bara den stora SG-1 boxen som fanns och inte den lilla som jag tycker är snyggare och tar mindre plats.

Men det kanske bara i USA den lilla DVD boxen finns ?

Lilla boxen:
http://stargate.wikia.com/wiki/File:...leteSeries.jpg

Stora boxen:
http://stargate.wikia.com/wiki/File:Stargate_sg1.jpg
Citera
2017-01-05, 22:31
  #148
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Fick hem Stargate SG-1 och Atlantis boxarna idag men det var lite synd att det bara den stora SG-1 boxen som fanns och inte den lilla som jag tycker är snyggare och tar mindre plats.

Men det kanske bara i USA den lilla DVD boxen finns ?

Lilla boxen:
http://stargate.wikia.com/wiki/File:...leteSeries.jpg

Stora boxen:
http://stargate.wikia.com/wiki/File:Stargate_sg1.jpg
Jag fick då också den stora när jag köpte den från ginza för nått år sedan.
Men den får gärna ta plats.
Citera
2017-02-06, 21:41
  #149
Medlem
Har sett hela säsong 1 nu och tycker första och sista avsnittet var dom bästa.

Dom sämsta avsnitten är när dem knappt änvänder stjärnporten som tex i "Politics"
__________________
Senast redigerad av olah27 2017-02-06 kl. 21:44.
Citera
2017-02-20, 00:28
  #150
Medlem
TL;DR - Halvkass serie i början, säsongerna 3-7 riktigt bra, liten dipp i 8an, Ori häftigare än Goa'uld men säsong 9-10 håller inte riktigt samma klass.

Fick för ett tag sen den, då enligt mig, stendumma idén att dra igenom varenda säsong av SG-1. De första 4-5 avsnitten fick mig att genast inse att jag gjort ett stort misstag. Klyschigt, rutten humor, massa filler-avsnitt som sällan bidrog till någon större handling... Men av någon anledning tog jag mig igenom första säsongen och när kvalitén ändå inte ökade något nämnvart framåt slutet så var jag nära att ge upp.

Sedan drog jag igång säsong 2 och tyckte genast att skillnaden var markant... serien blev faktiskt bättre och bättre för varje avsnitt och nu när jag är framåt slutet av säsong 10 måste jag säga att i alla fall säsongerna 3 - 7 är top notch (för att vara en halvseriös melting-pot-serie av allt möjligt, men det visar sig att det är just detta som bidrar till seriens oemotståndliga charm). Den tog en liten dipp i säsong 8, mest för att jag saknade Anubis, och nu i säsong 9 och 10 saknar jag O'Neill såklart men jag tycker att the Ori är en häftigare antagonist än Goa'uld även om avsnitten inte håller riktigt samma klass.

Så jag ångrar inte mitt "misstag" att börja titta på SG-1 för den är ju fantastisk (nästan) rakt igenom. Favoriter är väl Lost City-avsnitten, Window of Opportunity, avsnittet när Teal'c blir brandman, avsnittet när de hittar Atlantis första gången... Abyss var riktigt bra också... Riktigt kul när Ba'al dyker upp och "hjälper" SG-1 ut ur Sangraal-fällan och ger bort kniven som han säger har ett "nostalgiskt värde", avsnittet när svarta hålet håller på att sabba jorden genom gaten... alla avsnitt när Thor är med... men listan kan bli väldigt lång här.

Favoritkaraktärer... finns så många...
Etta är iaf Teal'c - hans totala brist på uppfattning vad gäller humor, ironi, sarkasm, ordspråk osv. och allmänt knepiga manér när han är bland vanligt folk är seriens största humor. Samtidigt är han seriens största badass. Han är liksom serien i ett nötskal, "indeed".

I någon slags random rangordning följer sedan hela SG-1 (Mitchell och Quinn var bra på sina sätt, gillade dock aldrig Vala), Thor, Ba'al, Anubis, Hammond (RIP Don S. Davis - ser sliten ut i säsong 10), Bra'tac, Replicators i allmänhet (velat se mer av dem), Jacob|Selmac, Maybourne, Apophis, Hathor, Nirtti, Sarah|Osiris... äh hade varit lättare att göra lista över dem jag inte gillar.
Citera
2017-06-16, 16:08
  #151
Medlem
Har sett att TV6 ska återigen börja från säsong 1 nästa vecka, man börjar ju undrar om kanalen har dålig budget eller varför man måste visa om serien igen för hundrade gången ?

Har sett att ungerska TV6 visar "Sliders" den serien kunde dem kört istället den är ganska lik Stargate med tidsresor.
Citera
2017-12-02, 20:30
  #152
Medlem
Concubines avatar
Finns det någon playtjänst som har denna serie?
Citera
2017-12-02, 20:46
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Finns det någon playtjänst som har denna serie?
Verkar inte finnas på någon playtjänst för tillfället tyvärr.

Kan rekommendera den stora SG-1 DVD boxen med alla säsonger + filmerna.
Citera
2019-06-27, 11:30
  #154
Medlem
Nån som vet vart man kan hitta denna serie? MvH
Citera
2019-06-27, 12:08
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lalazors
Nån som vet vart man kan hitta denna serie? MvH
Om du vill streama serien så är den enda sida jag kan komma på är https://www.stargatecommand.co/ men tror att man måste vara bosatt i USA för att titta.

Annars är DVD boxen ett bra alternativ.

Såg färdigt serien i början av året och man blev lite besviken att dem inte gjorde fler säsonger
Citera
2019-06-27, 16:48
  #156
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Favoritkaraktärer... finns så många...
Etta är iaf Teal'c - hans totala brist på uppfattning vad gäller humor, ironi, sarkasm, ordspråk osv. och allmänt knepiga manér när han är bland vanligt folk är seriens största humor. Samtidigt är han seriens största badass. Han är liksom serien i ett nötskal, "indeed".
Teal'c utvecklar ju definitivt sin sarkasm och ironi under seriens gång. Han driver ju t.o.m. med sig själv och hur han uppfattas, men givetvis på sitt eget subtila "understatement"-sätt.

O'Neill (Richard Dean Anderson) är annars en riktigt bra karaktär med mycket självdistans och en lagom dos uppstudsighet mot överordnade. Han visar det riktigt bra i sin ambivalens mot att bli befordrad till general:
"I’ve spent my whole life sticking it to the man. If I do this, I’ll be the man. I don’t think I can be the man."
__________________
Senast redigerad av PlutoJ 2019-06-27 kl. 16:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback