Citat:
Ursprungligen postat av percapita
Ja var fasen får jag tag i det här anti-svamp-medlet i tablettform?
Eftersom det är receptbelagt, tänkte jag köpa det via något nätapotek, men det tycks inte finnas några europeiska sådana. Någon som vet?
Låter jävligt onödigt när ett läkarbesök kommer att ge dig medlet utan större problem än en mindre kostnad jämfört med nätapotek. Antar att det är nagelsvamp det rör sig om, då det är det primära användningsområdet, och visst, det är inte kul att visa upp naglar som ser ut som nåt ur en skräckfilm, men de flesta läkare har sett värre, och detta är relativt vanligt då det är smittsamt som fan. Ta dig i kragen, gå till läkarn, har du riktigt anfrätta naglar och en bra läkare kommer du inte ens behöva ta prover utan får det utskrivet direkt. Och det är billigt. Jag tror inte att du kan klå 260.- för en tremånaders kur på något nätapotek. Och nackellacksvarianterna kan du glömma, dom gör inte mycket, mer än att munstycket medför risk för spridning till friska naglar. Skit i nätapoteken och gå till din läkare istället. Du bör be att få ta lite leverprover, dels innan, och sedan under behandling, och du bör vara beredd på akut diarré i början, men det funkar mycket bra mot de flesta former av svamp.