2012-05-01, 13:09
Medlem
Jag är på vissa sätt lagd åt det osäkra/paranoida/rädda hållet. Ett exempel på det är att om jag haft en nära relation med en människa, låt säga en kärleksrelation, och när denna tar slut så kan jag länge gå runt och känna mig "hotad". Jag kan själv inte riktigt sätta fingret på vad jag upplever som ett hot, men jag tror att det hänger ihop med rädsla för att personen i fråga ska berätta personliga saker om mig för andra människor och att jag ska bli "blottad" på något sätt. Allmänt känner jag att jag inte kan lita på människan och att den säkert snackar skit om mig och att den egentligen är någon helt annan än den jag trodde jag kände under vår relation. Nåt sånt.

Någon som känner igen sig eller är det bara jag som är helt dum i huvudet? Vad handlar det här om egentligen? Det är jättejobbigt, jag kan i övrigt ha "kommit över" personen, så jag förstår inte varför det här ska hänga kvar och plåga mig.
Citera
2012-05-01, 20:42
Medlem
sinnuleysis avatar
Jag känner igen mig, tror att alla människor vill jävlas med mig, snackar skit om mig och vill förstöra för mig. Jag vet inte vad det handlar om men jag instämmer om att det är jobbigt. Det får mig att inte vilja öppna mig.
Citera
2012-05-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnuleysi
Jag känner igen mig, tror att alla människor vill jävlas med mig, snackar skit om mig och vill förstöra för mig. Jag vet inte vad det handlar om men jag instämmer om att det är jobbigt. Det får mig att inte vilja öppna mig.

Ja det resulterar ju tyvärr i att man blir på sin vakt och inte gärna öppnar sig, som du säger. Avundas människor som verkar vara fria från det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in