• 35 823 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 036 206 inlägg
2012-04-30, 21:53
Medlem
Knullkungens avatar
I dagens Halv åtta hos mig skulle en tjej laga till bland annat några smördegsrullar som hon penslade med ägg. Katten som stod och jamade bredvid på golvet fick sedan slicka skålen. Hon upptäckte då att hon hade glömt att pensla två smördegsrullar. Hon funderade då en kort stund om hon skulle pensla även dem, med ägg från skålen som katten just slickat ur. Hon valde att inte göra detta utan kastade rullarna i sopkorgen vilket fick Helge att konstatera. Tur att du inte gjorde det där. Det hade lett till upprörda känslor på tv-bloggar, Twitter och sidor som Flashback på nätet.
Citera
2012-04-30, 23:02
Medlem
cyberhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
I dagens Halv åtta hos mig skulle en tjej laga till bland annat några smördegsrullar som hon penslade med ägg. Katten som stod och jamade bredvid på golvet fick sedan slicka skålen. Hon upptäckte då att hon hade glömt att pensla två smördegsrullar. Hon funderade då en kort stund om hon skulle pensla även dem, med ägg från skålen som katten just slickat ur. Hon valde att inte göra detta utan kastade rullarna i sopkorgen vilket fick Helge att konstatera. Tur att du inte gjorde det där. Det hade lett till upprörda känslor på tv-bloggar, Twitter och sidor som Flashback på nätet.
Jag tror inte att så många skulle bry sig om hon behöll dom Kändisar tror att dom är viktigare, uscha!
Citera
2012-04-30, 23:06
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhoran
Jag tror inte att så många skulle bry sig om hon behöll dom Kändisar tror att dom är viktigare, uscha!
ehh, för det första är väl kockarna vanliga svenssons med ett intresse för matlagning, sen tror jag Helge var ironisk i sitt uttalande!
Citera
2012-05-01, 12:08
Medlem
psaks avatar
Ah, respekt till en gammelräv som Helge som både känner till fb och är vettig nog att sprida budskapet om oss.
Citera
2012-05-01, 21:24
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Ah, respekt till en gammelräv som Helge som både känner till fb och är vettig nog att sprida budskapet om oss.

Är beredd att tycka som du här. Helge och hans produktionsbolag följer alldeles säkert halv åtta-tråden här på FB.

Nu har den i och för sig tynat bort lite grann, men det har ju att göra med att programmet gjort sammaledes. Alltså en varning till Helge att skärpa till sig eller lägga ned ,,,
Citera
2012-05-02, 15:59
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Det är dock inte Helge som skriver sina repliker, så frågan är om han verkligen vet vad Flashback är.
Citera
2012-05-02, 16:27
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Det är dock inte Helge som skriver sina repliker, så frågan är om han verkligen vet vad Flashback är.

Ja, Helge Skoog är speaker och ”nån annan” skriver manus. Så är det.

Men Helge, som är Sveriges mest ledande improvisationsteaterutövare (puh…), gör och tycker som han vill innan slutprodukten spikas.

Ungefär som med hans brittiske föregångare David Lamb i ännu roligare ”Come Dine with me”.

Och den som är med i dag – 2012 – vet vad Flashback är.
Citera