Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-30, 19:23
  #1
Medlem
Drinkycrows avatar
Hej flashback!

Kom hem och hittade en påse riktigt blött gräs på nattduksbordet. Efter lite vilda funderingar kom jag fram till att jag måste lämnat den här påsen i kläderna jag slängde i tvättmaskinen igår kväll. Zip-lock påsen var stängd men gräset var dyngsurt.

Trodde jag hade kollat alla fikor men tydligen inte. Minns inte vad det var för påse men bara 1-2 gram sådär. La ut det på en tallrik nu för att låta det torka men funderar på om man bara borde slänga det. Låter ju inte hälsosamt att röka något som blivit tvättat med tvättmedel, eller? Kommer det smaka vidrigt nu?

Om vattnet kommit in i ziplocken måste tvättmedel också gjort det va? Någon som provat?
Citera
2012-04-30, 19:25
  #2
Medlem
speedypeedys avatar
tror knappast det är farligt, men de smakar nog fan inte som vanligt iaf, prova ?
Citera
2012-04-30, 19:36
  #3
Medlem
är väl bara att smaka på det, smakar det bra så är det bra.
Citera
2012-04-30, 20:01
  #4
Medlem
cdxz11s avatar
Om det ändå är blött kan du lika gärna låta det ligga i vatten en stund, så försvinner ev tvättmedel, sedan är de bara att torka det och kurera typ 2 dagar för smooth smoke.
Citera
2012-05-02, 23:20
  #5
Medlem
Drinkycrows avatar
Orkade aldrig lägga det i blöt. Rökte det idag, blev rätt bäng. Smakade inte lika gott som otvättat men smakar absolut inte kemikalier eller tvättmedel. Tror ziplockpåsen kanske höll det ute eller nåt.

Skulle slängt det om det smakat tvättmedel though
Citera
2012-05-03, 00:13
  #6
Medlem
Efterbengs avatar
Tvätta mitt hasch i tvättmaskin en gång, och det gick utmärkt att röka. Lite smuligt på utsidan dock.
Citera
2012-05-03, 15:26
  #7
Medlem
deyys avatar
Är nog ingen höjdare i längden men rör det sig om bara 1-2gram så skulle jag rökt det.
Citera
2012-05-04, 11:35
  #8
Medlem
NitGrits avatar
Gjorde samma sak förra veckan. Luktade FAN och var dyngsurt men torkade det och rökte, smakade inget vidare heller men bäng blev jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback