Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilket OS föredrar du?
Android
61,97%
2663 röster
iOS
33,54%
1441 röster
Annat
6,91%
297 röster
2013-05-20, 23:52
  #8521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Ganska korkat att se en 3år gammal mobil som high-end, de var det när de släpptes men inte nu längre. Är de high-end så är även samsungs billiga plastkrafs high-end då de är minst lika bra om inte bättre, en modern low-end har ju ändå en del mer funktioner än en tre år gammal high-end. Du kan ju ta upp lite exempel osv på vad det du säger med eller är det för svårt?

Så ta fram den skillnaden då istället för att bara låta som en fanatiker, dra fram exempel på appar och exakt vad som gör dom så mycket bättre. Vad är det svåra i att kunna bevisa sin punkt istället för att bara komma med massa fanatiskt babbel som du gör?

Ja du, du får så klart lalla på med dina åsikter bäst du vill, det blir inte mer rätt för det.

För det första, finns nyaste fetaste Android till Samsungs alla billiga plastkrafslurar, officiellt alltså? Jag tippar på att svaret blir nej, och då kan de definitivt inte vara high end.

När det gäller 4/4S så finns iOS6 officiellt till dessa och kom samma dag som iOS6 släpptes. Visst finns det vissa begränsningar i iOS6 på dessa äldre high end-lurar, men det finns alltså iOS6 till dem.

Tar vi sen och kikar på t ex HiFi-världen så kan du ju försöka påstå att en 5 år äldre modell av t ex slutsteg från Krell inte skulle vara high end bara för att det finns några år nyare modeller.

Nu är jag inte mer fanatiker än dig och många andra gökar i denna tråd, som hellre dör än erkänner att Apple/iPhone är bra på nåt, eller bättre än konkurrerande lurar på nåt, eller att iOS kan vara bättre än Android på nåt.
2013-05-21, 01:40
  #8522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Märkligt om Apple skulle sälja mest av low end när de nästan inte har nåt low end i sitt sortiment. Apple får ju nästan jämt skäll för att de är dyrare än alla andra konkurrenter, och nu var det väl i första hand tal om just mobiltelefoner och smartphones i artikeln.

Sen handlade ju artikeln i första hand om att många menar att Apple har bättre gjorda appar i iOS och iPhone än Samsung lyckats få till i sina dyra Galaxy-lurar med Android.

Komiskt att se att vissa i tråden (inte riktat till just dig...) går närmast i taket och får steppfeber i fingrarna bara för att man visar att t o m folk på Androidsidor på nätet kan erkänna och tycka att Apple är bättre på något. Då sprutar det plötsligt ut en massa skitsnack för att bortförklara det på alla vis, för Apple kan och får aldrig vara bättre på något enligt vissa trångsynta stackare.

Och det verkar som de tror att jag har argumenterat men jag har bara förmedlat en länk där det beskrivs vad många människor tycker...

Kanske det är bättre att skälla på de i länken då än att insinuera saker om mig...?

Var det denna länk du pratar om? http://www.cultofandroid.com/27839/s...ood-as-apples/

Bara rubriken får ju en att ta sig för pannan? Den har absolut inget att göra med artikeln utan en såkallad aftonbladsrubrik.

Så om man sammanfattar artikeln från The Wall Street Journal så ska de ha en tävling med 10 vinnare med en sammanlagt vinstsumma av $800,000. Det handlar alltså om "The company is particularly looking for apps that can be coordinated with Samsung’s ‘Group Play’ service"

Så då du skrev "Intressant...." undrar jag vad som är så intressant med detta? Eller kan det kanske vara så att du skrev så pga rubriken som inte hade något med artikeln alls att göra? (Samsung Is Looking For Developers Who Can Help Them Make Galaxy Apps As Good As Apple’s)

Sen allt detta tjafs om flyt och premiumkänsla är ju på gränsen till patetiskt. Om det nu skulle vara så att en telefon flyter som om den klarade av 2fps i medvind så vore det ju en sak, eller att den var gjord i skumgummi. Men så ser inte verkligheten ut.
Så om 2 telefoner är i princip likadana och en känns lite bättre i handen pga form och vikt så är det helt ok att tycka att den är överlägsen osv. Men att sätta flyt framför funktionalitet är ju handikappat för att uttrycka det milt.

Det är lite som att välja bil nr 1 för den gör 0-100 på 8sek och toppar 201km/h jämfört med bil nr2 som gör samma sak på 8.2sek och toppar 199km/h. Bil nr2 kan man sätta i vilken huvudenhet man vill osv, osv, osv, osv. Den drar även mindre soppa, mer rymlig, lastar mer, enklare att serva samt billigare.
Då skulle det väl ändå vara rätt galet och säga att sakerna bil nr1 gör bättre än bil nr2 är inte bara viktigare, utan det mest viktiga i hela världen och sakerna som bil nr2 gör bättre har ingen betydelse då punkterna bil nr1 gör bättre är som sagt det viktigaste. Samma sak blir det att komma med skälen att det hackar/laggar/premiumkänsla då det diskuteras telefoner.

Tror jag ska lägga in win 3.11 istället för win7. Nu är ju win7 överlägset men win 3.11 startar ju snabbare och flyter bra mycket bättre då man öppnar fönster. Inte så plottrigt osv heller. Sen slipper man byta bakgrundsbild, teman och fan vet allt. Allt bara fungerar.
2013-05-21, 03:20
  #8523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja du, du får så klart lalla på med dina åsikter bäst du vill, det blir inte mer rätt för det.

För det första, finns nyaste fetaste Android till Samsungs alla billiga plastkrafslurar, officiellt alltså? Jag tippar på att svaret blir nej, och då kan de definitivt inte vara high end.

När det gäller 4/4S så finns iOS6 officiellt till dessa och kom samma dag som iOS6 släpptes. Visst finns det vissa begränsningar i iOS6 på dessa äldre high end-lurar, men det finns alltså iOS6 till dem.

Tar vi sen och kikar på t ex HiFi-världen så kan du ju försöka påstå att en 5 år äldre modell av t ex slutsteg från Krell inte skulle vara high end bara för att det finns några år nyare modeller.

Nu är jag inte mer fanatiker än dig och många andra gökar i denna tråd, som hellre dör än erkänner att Apple/iPhone är bra på nåt, eller bättre än konkurrerande lurar på nåt, eller att iOS kan vara bättre än Android på nåt.

Man kan köra Jellybean med full funktionalitet på en HTC HD2 från 2009.

4.2.2 för HD2

Jag ber Dr Tinnitus och andra förespråkare återkomma när en iPhone 3G S (som är ungefär
jämngammal med HD2) kör iOS 6 med samma funktionalitet som en iPhone 5.

Att argumentera för hur bra det är att "iOS 6" är tillgängligt hos gamla iPhone-modeller trots att det rör sig om rejält begränsade utgåvor är bara så typisk förespråkarna. Apple plockar bort funktioner för att sälja nya modeller, det ni!

Förövrigt har Samsung uppdaterat sina "plastmobiler" tämligen bra, Note N7000 t.ex från Gingerbread till Jellybean. Med full funktionalitet och inte bara det - ny funktionalitet också. Inte som Apple som strippar ned funktionaliteten och sedan kallar det "iOS x" i alla enheter så mindre tänkande individer tror att det företaget är världens bästa för de minsann "uppdaterar".

Förövrigt borde även en iPhone-förespråkare kunna förstå att en budgetmobil för 1000 kronor knappast kommer att uppdateras - än mindre med full funktionalitet. Jag vill hemskt gärna se en iPhone-modell för det priset som uppdateras med full funktionalitet till sisådär 2-3 iOS-versioner. Först då kan vi jämföra.

Som läget är nu kan det enbart konstateras att Apple är duktiga på marknadsföring, att uppdatera enheter till nya operativsystemversioner utan att begränsa funktionaliteten är snarare CyanogenMods starka sida och andra plats kommer Google och på tredje får det bli bl.a Samsung. Var hamnar Apple? Jo, de hamnar efter eftersom de ju strippar sina s.k uppdateringar - vill man ha senaste iOS med alla funktioner får man vackert köpa en ny iPhone. Så mycket var det med den saken.

Mycket snack och lite verkstad tycker jag passar in på Apple.

Sedan kan inte en iPhone 4 vara highend när den kostar som mellanklass idag och är så pass gammal.

Skall du jämföra med Krell kan du ta fram en produkt som de fortfarande säljer och som genomgått en kraftig prissänkning på sisådär 50-60% - alltså en toppmodell från t.ex 2008 och som fortfarande erbjuds 2013.

En produkt stannar inte kvar i highendklassen om tillverkaren håller produktionen igång och flyttar ner den till instegssortimentet. Den är inte längre highend då.

Däremot kan den anses vara "highend på den tiden" om den tagits ur produktion under förutsättning att den slutade sina dagar då efterföljande toppmodell kom ut.

Edit: Det vore intressant om någon förespråkare kunde förklara det highendmässiga med en iPhone 4. Jag kan nämligen inte se hur den kan vara highend jämfört med de alternativ jag listade tidigare. Inte en enda liten egenskap kan jag komma på som gör att den kan konkurrera.

Och ja, är det glasbaksidan det handlar om så finns det sådan hos Nexus 4.

Så, om jag nu tror att "glasbaksida = premium" - varför skall jag köpa en iPhone 4 istället för en Nexus 4? Vad är det för egenskaper inom highendsegmentet som denna gamla iPhone erbjuder som alltså kan motivera att Apple säljer 2010 års hårdvara för högre pris än toppmodern sent 2012-hårdvara?
__________________
Senast redigerad av Mobiltelefon 2013-05-21 kl. 03:34.
2013-05-21, 06:57
  #8524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
För att citera mig själv så är det intressant för att de skriver att det är en utbredd uppfattning att Apple har bättre appar, bättre gjorda appar i iOS och på iPhone än Samsung har i Android på Galaxylurarna. Läser man t ex denna tråd så påstås det ju att så inte alls är fallet utan Apple är sämre.

Här greppar vi efter halmstrån som vanligt. "utbredd uppfattning"... Jaha? Men vart är bevisen att så är fallet? Hos rasister är det en utbredd uppfattning att vita är smartare än svarta, blir det sant då?

Många appar som finns på både ios och android är ofta sämre på ios för att det inte går att kommunicera mellan appar. Ta t.ex. att du vill dela din position mellan google maps och whats app, hur gör du det smidigt på en iphone? På android klickar man på dela position, väljer whats app sen kan du skicka det till valfri polare.

Däremot är lägstanivån högre hos Apple då de verifierar alla appar innan de får läggas ut på appstore.
__________________
Senast redigerad av marcus_129 2013-05-21 kl. 07:51.
2013-05-21, 07:44
  #8525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
senaste highend längre. ?

Fast i ärlighetens namn så talades det väl inte om just "senaste high end" va?
Mina vår cent: en förstärkare som är high end, är just high end även om när den bli äldre så kallar man den för "vintage high end" typ.

Bara för att en lika gammal/nyare har 2000 fler funktioner så betyder det inte att ljudet är lika bra som den med mindre funktioner.

Med tvåkanalare vill man i regel bara ha en sak= Tillräcklig kraft för de aktuella högtalarna, mer behövs inte.
2013-05-21, 07:46
  #8526
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja du, du får så klart lalla på med dina åsikter bäst du vill, det blir inte mer rätt för det.

För det första, finns nyaste fetaste Android till Samsungs alla billiga plastkrafslurar, officiellt alltså? Jag tippar på att svaret blir nej, och då kan de definitivt inte vara high end.

När det gäller 4/4S så finns iOS6 officiellt till dessa och kom samma dag som iOS6 släpptes. Visst finns det vissa begränsningar i iOS6 på dessa äldre high end-lurar, men det finns alltså iOS6 till dem.

Tar vi sen och kikar på t ex HiFi-världen så kan du ju försöka påstå att en 5 år äldre modell av t ex slutsteg från Krell inte skulle vara high end bara för att det finns några år nyare modeller.

Nu är jag inte mer fanatiker än dig och många andra gökar i denna tråd, som hellre dör än erkänner att Apple/iPhone är bra på nåt, eller bättre än konkurrerande lurar på nåt, eller att iOS kan vara bättre än Android på nåt.

Så androidversionen bestämmer om det är highend?

Jo de har en lightversion av ios6, i android är det iallafall inga lögner, har du senaste versionen så har du den.

Tar vi istället och kikar på datorvärlden vilken är mer jämförbar med smartphones så kan knappast kalla en tre år gammal highend-dator för highend idag.

Jo du är mer fanatiker än mig då jag inte är fanatisk åt något håll, däremot ser jag nog ut som androidfanatiker i dina ögon då alla som säger emot en applefanatiker automatiskt blir det. Bara din generaliserade lögn om mig visar vilken fanatisk syn du har.
2013-05-21, 08:01
  #8527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_129
Här greppar vi efter halmstrån som vanligt. "utbredd uppfattning"... Jaha? Men vart är bevisen att så är fallet? Hos rasister är det en utbredd uppfattning att vita är smartare än svarta, blir det sant då?

Många appar som finns på både ios och android är ofta sämre på ios för att det inte går att kommunicera mellan appar. Ta t.ex. att du vill dela din position mellan google maps och whats app, hur gör du det smidigt på en iphone? På android klickar man på dela position, väljer whats app sen kan du skicka det till valfri polare.

Däremot är lägstanivån högre hos Apple då de verifierar alla appar innan de får läggas ut på appstore.
Det har tydligen gjorts undersökningar där Apple har fått högre betyg än Samsung på mjukvara. Men Cult of Android vinklar sin artikel från en helt okej artikel på The Wall Street Journal. Artikeln på WSJ har dock inga källor på att Samsung gör det här för att Apple har högre betyg på mjukvaran. Speciellt i Cult of Androids artikel låter det som Samsung gått ut och sagt att de skall vinna mot Apple i mjukvara.
2013-05-21, 08:19
  #8528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas87
Fast i ärlighetens namn så talades det väl inte om just "senaste high end" va?
Mina vår cent: en förstärkare som är high end, är just high end även om när den bli äldre så kallar man den för "vintage high end" typ.

Bara för att en lika gammal/nyare har 2000 fler funktioner så betyder det inte att ljudet är lika bra som den med mindre funktioner.

Med tvåkanalare vill man i regel bara ha en sak= Tillräcklig kraft för de aktuella högtalarna, mer behövs inte.


Rätt tänkt där, pluspoäng till dig....

Det är som vanligt bara att läsa runt lite och se vilken den allmänna uppfattningen är för t ex HiFi-slutsteg och High End, och man lär se att även "gamla" klenoder anses vara high end idag så länge de är av nog prominent och kapabel kaliber. Sen spelar det inte ens någon roll om de fortfarande finns i produktion för samma eller ett lägre pris, eller om produktionen är nedlagd.

Jag kan visa ett enkelt exempel på detta, den som vill kan ju försöka hitta nåt ställe där detta slutsteg (ett gammalt gött monoblock som jag själv gärna skulle vilja kunna lägga vantarna på ett par av) inte anses vara High End....

http://audio-database.com/DENON-COLUMBIA/amp/poa-s1.JPG

Men naturligvis får väl var och en ha sin egen uppfattning om vad de anser att High End är, men de bör ju då vara klara över att alla andra kanske inte har samma uppfattning som dem.

Sen får man ju skilja på dagens färskaste High End där alla nya och påkostade modeller huserar, och lite äldre grunkor som fortfarande kan vara High End just för att de fortfarande har prestanda byggkvalitet eller andra kvaliteter som gör att folk anser att de fortfarande är High End. Om det sen gäller slutsteg eller mobiltelefoner likt iP4/4S eller Samsung S3 spelar ingen större roll.
2013-05-21, 08:38
  #8529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Var det denna länk du pratar om? http://www.cultofandroid.com/27839/s...ood-as-apples/

Bara rubriken får ju en att ta sig för pannan? Den har absolut inget att göra med artikeln utan en såkallad aftonbladsrubrik.

Så om man sammanfattar artikeln från The Wall Street Journal så ska de ha en tävling med 10 vinnare med en sammanlagt vinstsumma av $800,000. Det handlar alltså om "The company is particularly looking for apps that can be coordinated with Samsung’s ‘Group Play’ service"

Så då du skrev "Intressant...." undrar jag vad som är så intressant med detta? Eller kan det kanske vara så att du skrev så pga rubriken som inte hade något med artikeln alls att göra? (Samsung Is Looking For Developers Who Can Help Them Make Galaxy Apps As Good As Apple’s)

Sen allt detta tjafs om flyt och premiumkänsla är ju på gränsen till patetiskt. Om det nu skulle vara så att en telefon flyter som om den klarade av 2fps i medvind så vore det ju en sak, eller att den var gjord i skumgummi. Men så ser inte verkligheten ut.
Så om 2 telefoner är i princip likadana och en känns lite bättre i handen pga form och vikt så är det helt ok att tycka att den är överlägsen osv. Men att sätta flyt framför funktionalitet är ju handikappat för att uttrycka det milt.

Det är lite som att välja bil nr 1 för den gör 0-100 på 8sek och toppar 201km/h jämfört med bil nr2 som gör samma sak på 8.2sek och toppar 199km/h. Bil nr2 kan man sätta i vilken huvudenhet man vill osv, osv, osv, osv. Den drar även mindre soppa, mer rymlig, lastar mer, enklare att serva samt billigare.
Då skulle det väl ändå vara rätt galet och säga att sakerna bil nr1 gör bättre än bil nr2 är inte bara viktigare, utan det mest viktiga i hela världen och sakerna som bil nr2 gör bättre har ingen betydelse då punkterna bil nr1 gör bättre är som sagt det viktigaste. Samma sak blir det att komma med skälen att det hackar/laggar/premiumkänsla då det diskuteras telefoner.

Tror jag ska lägga in win 3.11 istället för win7. Nu är ju win7 överlägset men win 3.11 startar ju snabbare och flyter bra mycket bättre då man öppnar fönster. Inte så plottrigt osv heller. Sen slipper man byta bakgrundsbild, teman och fan vet allt. Allt bara fungerar.


Jag tror att jag redan förklarat varför jag tyckte artikeln var intressant....


När det gäller pratet om premiumkänsla och flyt så är det inte alls på gränsen till patetiskt, däremot kan det givetvis vara högst personligt och högst subjektivt.

Men bevisligen så är det väldigt många som vill ha en högre känsla av exklusivitet på GS4 än den klarar av att ge i den plastighet den nu faktiskt har, enligt väldigt många.

Jag personligen vill ha hög premiumkänsla på det mesta jag köper, i alla fall om det faktiskt är en produkt som ska vara det bästa och finaste firman kan krysta ut på marknaden.

Men jag väger även in helheten och kan därför mycket väl hamna i läget där jag kan göra avkall på vissa krav om det finns andra punkter som jag tycker väger över så pass mycket att jag får tåla den kompromissen.

T ex så skulle jag utan tvekan kunna leva med det sämre flyt och lilla "lagg" m.m. som i princip alla high end Android uppvisar hur fullskitna med 58kärnors processorer och RAM-minnen de än är, därför att även om man som van vid iPhones bättre flyt så är det ändå så liten skillnad att det i de flesta fall är försumbart, och antagligen skulle man inte ens reagera på det om man inte kom just från iPhone-sidan.

Sen har vi ju även diskussionen om vad som är bättre bäst, och för vem?

Bäst är i många fall ett ytterst subjektivt mått, och dessutom väldigt personligt, individuellt.

Det du tycker är bäst kanske jag inte alls tycker är bäst, för vi har olika krav och önskemål med t ex våra mobiltelefoner eller annat tekniskt jox.

Däremot så är ju "bäst" väldigt lätt att spika i många andra sammanhang, t ex så är världsrekordet i höjdhopp tveklöst bäst, det är ju bara att mäta det.

Men det är inte alltid lika lätt att bestämma vilken processor i en mobiltelefon som är bäst, eller vilken mobiltelefon som är bäst beroende på vilken processor den har i sig. Därför att även om en lur har om så 8-kärnors prolle så kan ju en lur med ynka 4 kärnors prolle kanske ändå vara snabbare i vissa testmoment eller mätningar. Och hur blir det då? Är det bara själva specarna som ska tävla i vilka som har mest exotiska namn, eller är det vad dessa grunkor faktiskt klarar av att prestera i praktiken? Ja det kanske man får ta och bestämma sig för först.

Det kan då också innebära att om man väljer att säga att "bäst" är den grunka som har nyaste processor med flest kärnor, ja då vinner ju den ena grunkan. Och väljer man att säga att "bäst" är den som får bäst mätresultat och testresultat, ja då kan ju kanske den med bara 4 kärnor plötsligt är den som vinner och blir "bäst"

Samma sak med funktioner, väljer man att tycka att den som har flest funktioner totalt sett är den som är "bäst" så är den väl det. Men väljer man att se på hur bra funktionerna är i praktiken, hur viktiga eller nyttiga, och hur bra de faktiskt fungerar och är utförda, ja då kanske en grunka med färre men bättre gjorda funktioner blir bäst.
2013-05-21, 08:46
  #8530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Så androidversionen bestämmer om det är highend?

Jo de har en lightversion av ios6, i android är det iallafall inga lögner, har du senaste versionen så har du den.

Tar vi istället och kikar på datorvärlden vilken är mer jämförbar med smartphones så kan knappast kalla en tre år gammal highend-dator för highend idag.

Jo du är mer fanatiker än mig då jag inte är fanatisk åt något håll, däremot ser jag nog ut som androidfanatiker i dina ögon då alla som säger emot en applefanatiker automatiskt blir det. Bara din generaliserade lögn om mig visar vilken fanatisk syn du har.

Du pysen, jag tror inte du ska tala om generaliserande lögner om någon då du själv påstår att jag är fanatiker.

Du kan ju kika runt i de olika trådarna och se hur ofta jag påstår att Samsung eller Android är skit eller sämst, eller hur ofta jag påstår att Apple iPhone iOS är bäst, eller att folk ska köpa Applegrejor och skita i att köpa nåt konkurrerande. Jag kan lova dig att du kommer att ha oerhört svårt att hitta sådana uttalanden från mig hur länge du än letar. Helt enkelt för att jag inte brukar säga sånt, ja jag vill inte ens säga sånt därför att det är inte så jag tycker eller menar. Och då är man knappast en fanatiker heller.

Däremot kan du ju lekandes lätt hitta sådana uttalanden, att skit i Apple, köp Android, iOS är skräp o s v i alla kulörer och varianter, från väldigt många andra av all de som sitter i dessa trådar och spyr galla över Apple mest hela dagarna och hyllar Android, och helst inte vill erkänna en enda sak till Apples favör. Det är att uppföra sig fanatiskt....
2013-05-21, 08:49
  #8531
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas87
Fast i ärlighetens namn så talades det väl inte om just "senaste high end" va?
Mina vår cent: en förstärkare som är high end, är just high end även om när den bli äldre så kallar man den för "vintage high end" typ.

Bara för att en lika gammal/nyare har 2000 fler funktioner så betyder det inte att ljudet är lika bra som den med mindre funktioner.

Med tvåkanalare vill man i regel bara ha en sak= Tillräcklig kraft för de aktuella högtalarna, mer behövs inte.

Nej, stämmer sällan. När t.ex. en biltillverkare, kameratillverkare, spistillverkare osv. fortsätter att tillverka en gammal modell, efter dess kommersiella livslängd, och dessutom till ett betydligt lägre pris än när modellen introducerades, så skulle INGEN kalla den för high end!
2013-05-21, 08:55
  #8532
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du pysen, jag tror inte du ska tala om generaliserande lögner om någon då du själv påstår att jag är fanatiker.

Du kan ju kika runt i de olika trådarna och se hur ofta jag påstår att Samsung eller Android är skit eller sämst, eller hur ofta jag påstår att Apple iPhone iOS är bäst, eller att folk ska köpa Applegrejor och skita i att köpa nåt konkurrerande. Jag kan lova dig att du kommer att ha oerhört svårt att hitta sådana uttalanden från mig hur länge du än letar. Helt enkelt för att jag inte brukar säga sånt, ja jag vill inte ens säga sånt därför att det är inte så jag tycker eller menar. Och då är man knappast en fanatiker heller.

Däremot kan du ju lekandes lätt hitta sådana uttalanden, att skit i Apple, köp Android, iOS är skräp o s v i alla kulörer och varianter, från väldigt många andra av all de som sitter i dessa trådar och spyr galla över Apple mest hela dagarna och hyllar Android, och helst inte vill erkänna en enda sak till Apples favör. Det är att uppföra sig fanatiskt....

Att du skulle kunna uppfattas som nåt annat än en starkt generaliserande Apple-fanatiker, känns enbart löjligt. Du tror bara att du är duktig på att låtsas vara "neutral". Din enögdhet och oförmåga att prestera användbara länkar att stötta din starkt förvridna misstolkningar, lyser genom mycket tydligt.

Jag tycker det skulle vara betydligt ärligare om du kunde stå för den du är, som de flesta andra gör i tråden.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback