Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilket OS föredrar du?
Android
61,97%
2663 röster
iOS
33,54%
1441 röster
Annat
6,91%
297 röster
2020-11-14, 05:04
  #55117
Medlem
SvartaBjorns avatar
Återigen:
- Postas länkar ska det klart framgå vad de handlar om.
- Tråden handlar om mobilplattformar. Ren diskussion om företag (stora som små) tas exempelvis i Företagsskvaller.

/Moderator
2020-11-14, 06:35
  #55118
Medlem
saganshuss avatar
Jag vet inte hur tydlig jag ska behöva vara. Jag skrev att videon handlar om hur Apple registrerar allt som användaren gör och delar med sig av informationen till tredje part. Det blir inte särskilt mycket tydligare än så.

Apple påstår på fullt allvar att de prioriterar säkerhet och rätten till ett privatliv. Men faktum är att de ljuger sina kunder rakt i ansiktet och det gäller oavsett om du använder Mac eller iPhone.

Det finns människor som på fullt allvar tror att Apple är deras vän och att Apple jobbar för ditt bästa. Det videon avslöjar är att Apple är inte bättre än Facebook eller Google, de är samma skit.

Apple vill äga din information, det vill Facebook och Google också. Samma dynga.

https://www.youtube.com/watch?v=aS2lJNQn3NA&t=335s

Det enda skydd som finns är att inte låta ett enda företag styra hela ditt digitala liv. Se alltid till att det finns alternativ. Det är det enda skydd som existerar.
__________________
Senast redigerad av saganshus 2020-11-14 kl. 06:40.
2020-11-14, 09:06
  #55119
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Jag vet inte hur tydlig jag ska behöva vara. Jag skrev att videon handlar om hur Apple registrerar allt som användaren gör och delar med sig av informationen till tredje part. Det blir inte särskilt mycket tydligare än så.

Apple påstår på fullt allvar att de prioriterar säkerhet och rätten till ett privatliv. Men faktum är att de ljuger sina kunder rakt i ansiktet och det gäller oavsett om du använder Mac eller iPhone.

Det finns människor som på fullt allvar tror att Apple är deras vän och att Apple jobbar för ditt bästa. Det videon avslöjar är att Apple är inte bättre än Facebook eller Google, de är samma skit.

Apple vill äga din information, det vill Facebook och Google också. Samma dynga.

https://www.youtube.com/watch?v=aS2lJNQn3NA&t=335s

Det enda skydd som finns är att inte låta ett enda företag styra hela ditt digitala liv. Se alltid till att det finns alternativ. Det är det enda skydd som existerar.
Jag har nu kollat din youtube-länk på min android-platta och gissa vad jag fick se? Samma lammröv som du länkade till i ett tidigare inlägg.
På vilket sätt bevisar detta klipp att Plattformen iOS delar med sig av din information till tredje part? Vilket du påstår! Att logga hur användaren använder sin mobil är inte att dela med sig till tredje part.
Plattformen android och vissa sociala medier lever på att dela din information med andra intressenter men har du bevis på att iOS gör likadant?
2020-11-14, 11:04
  #55120
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Jag har nu kollat din youtube-länk på min android-platta och gissa vad jag fick se? Samma lammröv som du länkade till i ett tidigare inlägg.
På vilket sätt bevisar detta klipp att Plattformen iOS delar med sig av din information till tredje part? Vilket du påstår! Att logga hur användaren använder sin mobil är inte att dela med sig till tredje part.
Plattformen android och vissa sociala medier lever på att dela din information med andra intressenter men har du bevis på att iOS gör likadant?
Självklart stämmer det inte och det framkommer inte ens i videon. Han citerar nån snubbe som inte ens är säker då han använder ord som "tydligen". Så ja, vad ska man säga. Rossmann är jävligt butthurt vad det verkar. Jag har så många gånger använt mina program utan internet så att vissa program som inte går att öppna pga Apples servrar är nere är sån bullshit.
2020-11-14, 14:56
  #55121
Medlem
SvartaBjorns avatar
Tråden låst - åtminstone tillfälligt.
Se (FB) Meta-diskussion om tråden "Android vs iOS vs resten..." för anledning samt delta gärna i diskussionen där.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback