2012-05-01, 06:59
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av automations
Så vänta? Ni tror på fullaste allvar att myndigheterna inte redan sitter på den information som har eftersöker......???

Klart de gör. Vidare är ju frågorna av sådan art att myndigheterna själva rimligen bör kunna svara på dem. Första frågan undantaget.

Jag kan förstå om man är reserverad, men jag kan inte se varför det skulle vara en ogärning (vare sig för den enskilde eller för AAS-brukarna i gemen) att besvara dessa frågor.
Citera
2012-05-01, 08:36
Medlem
Pounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gge1
I denna jakt som polisen sätter fokus att sätta dit average Joe. Så har jag lite frågor till er som torskat på doping. Detta är för sammanställning av en rapport, så alla svar är varmt välkomna.

1. Har det på något sätt påverkat livet/vardagen negativt förutom böter/byta gym?
2. Har ni blivit testade fler gånger efter det första positiva pissprovet?
3. Ni som i samband fick husransakan, togs det vid provtagningstillfälle eller efter positivt prov?
4. Hur länge fick ni vänta på provsvaren?

Citat:
Ursprungligen postat av Eisbrecher
Klart de gör. Vidare är ju frågorna av sådan art att myndigheterna själva rimligen bör kunna svara på dem. Första frågan undantaget.

Jag kan förstå om man är reserverad, men jag kan inte se varför det skulle vara en ogärning (vare sig för den enskilde eller för AAS-brukarna i gemen) att besvara dessa frågor.

Håller med. Helt oskylldiga frågor.

Plus att frågorna är utformade till nackdel för myndigheterna. Hur menar jag?

Jo, ta fråga ett tex:
1. Har det på något sätt påverkat livet/vardagen negativt förutom böter/byta gym?

Tänk om svaret skulle vara:
"Jag har använt aas i 10 år utan några problem. Jag har skött mitt jobb, min familj och aldrig haft några hälsoproblem eftersom jag regelbundet bekostat mig hälsoundersökningar.

Detta fram tills polisen stormade mitt gym och tvingade mig till ett urinprov, samtidigt skickade de 5 poliser till mitt hem där min fru och mina två döttrar hade ett barnkalas.
Där var i princip hela vår umgängeskrets när polisen stormade in och rotade runt.
De hittade några nolvadex som de tydligt gjorde klart för alla där att det var anabola steroider.

Detta har lett till att nästan alla vänner vänt mig ryggen, jag och min fru har separerat och jag fick sparken direkt när mitt arbete fick reda på att jag missbrukar aas.

Innan polisen tog mig var jag bara en vanlig kille med god ekonomi, bra jobb, fin bostad, fin familj och många vänner.

Efter att polisen tog mig så har hela mitt liv rasat och blivit helt förstört. Jag gick in i en svår deprision när jag förlorat precis allt."

Med denna lilla påhittade historia som självklart är en överdrift så vill jag bara visa att Polisen många gånger gör mycket större skada för den som blir "tagen" än vad steroiderna skulle kunna ställa till med från första början.
Citera
2012-05-01, 08:43
Medlem
WhySoJuiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pound
Håller med. Helt oskylldiga frågor.

Plus att frågorna är utformade till nackdel för myndigheterna. Hur menar jag?

Jo, ta fråga ett tex:

Tänk om svaret skulle vara:
"Jag har använt aas i 10 år utan några problem. Jag har skött mitt jobb, min familj och aldrig haft några hälsoproblem eftersom jag regelbundet bekostat mig hälsoundersökningar.

Detta fram tills polisen stormade mitt gym och tvingade mig till ett urinprov, samtidigt skickade de 5 poliser till mitt hem där min fru och mina två döttrar hade ett barnkalas.
Där var i princip hela vår umgängeskrets när polisen stormade in och rotade runt.
De hittade några nolvadex som de tydligt gjorde klart för alla där att det var anabola steroider.

Detta har lett till att nästan alla vänner vänt mig ryggen, jag och min fru har separerat och jag fick sparken direkt när mitt arbete fick reda på att jag missbrukar aas.

Innan polisen tog mig var jag bara en vanlig kille med god ekonomi, bra jobb, fin bostad, fin familj och många vänner.

Efter att polisen tog mig så har hela mitt liv rasat och blivit helt förstört. Jag gick in i en svår deprision när jag förlorat precis allt."

Med denna lilla påhittade historia som självklart är en överdrift så vill jag bara visa att Polisen många gånger gör mycket större skada för den som blir "tagen" än vad steroiderna skulle kunna ställa till med från första början.
Den historien skulle kunna va sann nästan, tragiskt då. Tur dom här hemma vet jag kurar visade min lillasyster som är 17 år när jag injekterade. "coolt!" fick jag höra
Citera
2012-05-01, 08:52
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pound

Precis min tanke!
Citera
2012-05-01, 09:41
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Kalla det vad ni vill, jag håller på göra ett ARBETE om doping om det känns som ett bättre ord?

ARBETE ÅT VEM??!!
Citera
2012-05-01, 12:15
Medlem
Jag tackar er som kommer med givande inputs, men jag tycker det är nästintill sorgligt att efter 17st inlägg har inte EN svarat på frågeställningen.
Citera
2012-05-01, 12:23
Medlem
chillish123s avatar
Citat:
Jag tackar er som kommer med givande inputs, men jag tycker det är nästintill sorgligt att efter 17st inlägg har inte EN svarat på frågeställningen.

Men du vägrar ju skriva syftet ? du ljuger ju bara säg vad meningen är
Citera
2012-05-01, 13:03
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:

Att ingen har svarat på dina harmlösa frågor är inte särdeles märkligt. Om du förväntar dig att medlemmar på f12 ska lägga "korten på bordet" så bör ju du rimligtvis göra detsamma.

Varför detta hemlighetsmakeri å din sida, om man får fråga?
Citera
2012-05-01, 13:30
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Går du i gymnasiet? Vad är syftet med arbetet? Vilket ämne är det isf?
Citera
2012-05-01, 13:49
Medlem
jag hade personligen velat ha svar på dessa frågor av ren vetskap så man vet vad som kan vänta än!

och snälla någon.. ni tror verkligen att polisen inte har något bättre för sig än att söka dessa harmlösa frågor och svar på dessa frågor på flashback?

som en annan person skrev.. paranoia har fått ett nytt ansikte! utan tvekan!

ps: pissa inte ute för någon kanske kommer med med en topps och tar kisseprov på er!
Citera
2012-05-01, 14:44
Medlem
chillish123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantamera1
jag hade personligen velat ha svar på dessa frågor av ren vetskap så man vet vad som kan vänta än!

och snälla någon.. ni tror verkligen att polisen inte har något bättre för sig än att söka dessa harmlösa frågor och svar på dessa frågor på flashback?

som en annan person skrev.. paranoia har fått ett nytt ansikte! utan tvekan!

ps: pissa inte ute för någon kanske kommer med med en topps och tar kisseprov på er!

Jag tror inte han är polis eller liknande men varför säger han inte bara vad syftet med det här är?
Han går runt frågan och vägrar svara
Citera
2012-05-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillish123
Jag tror inte han är polis eller liknande men varför säger han inte bara vad syftet med det här är?
Han går runt frågan och vägrar svara

Har du åkt fast så du ens kan svara på dessa frågor eller är du bara ute efter att få leka viktigpetter?

Man behöver inte "outa" sig för att man svarar på några enkla frågor. Det här börjar ju bara bli löljigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in