35 053 besökare online
858 111 medlemmar • 45 866 521 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Politik - Inrikes
Svara på ämne
Ämnesverktyg
sydsidan
Medlem
Nu går väl skam på torra land ...
En rektor på Augustendalsskolan i Malmö vill inte att elever tar hem sina matteböcker.
Om jag förstår det rätt så menar den här rektorn att även om det är bra att träna matte med sina barn hemma, så blir det orättvist om bara vissa gör det? Och då ska ingen göra det!
Är detta det ultimata politiskt korrekta ställningstagandet i skolpolitiken?
Om man vill gå lite längre kunde man förstås driva detta med minsta gemensamma nämnare ett steg till: ingen får vara/bli duktigare än alla andra, så alla får gå i särskola eller träningsklass!

Läs om eländet här : http://mobil.aftonbladet.se/a/www/14751306
Vart är vårt land på väg?

Niggers
Avstängd
Niggerss avatar
Jag tolkade det också så, men läser man Sydsvenskan, så kommer en förklaring längre ner i artikel, att det får läxor och skolan förbjuder inte arrangemang från föräldrarnas sida.

Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
En rektor på Augustendalsskolan i Malmö vill inte att elever tar hem sina matteböcker.
Om jag förstår det rätt så menar den här rektorn att även om det är bra att träna matte med sina barn hemma, så blir det orättvist om bara vissa gör det? Och då ska ingen göra det!
Om man vill gå lite längre kunde man förstås driva detta med minsta gemensamma nämnare ett steg till: ingen får vara/bli duktigare än alla andra, så alla får gå i särskola eller träningsklass!

Miphe
Medlem
Miphes avatar
Kärringen måste ju trolla. Ingen kan vara så jävla trög, speciellt inte om man är rektor.
Nåt annat borde ju ligga bakom som gör att hon vill väcka uppmärksamhet.

Regulus
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Jag tolkade det också så, men läser man Sydsvenskan, så kommer en förklaring längre ner i artikel, att det får läxor och skolan förbjuder inte arrangemang från föräldrarnas sida.

Länk på det? Och vad menas i så fall med ”arrangemang”?

Rektorns uttalande i Aftonbladet bekräftar ju det som TS säger. Jag har i vart fall svårt att tolka det på något annat sätt.

Lostinasia
Medlem
Lostinasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan

Helt at helvete pga kulturmarxister!

Detta ar en sann Pk-ide, det skall vara rattvist! typ: "En del foraldrar med bristande utbildning (invandrare alltsa) kanske inte har medlen att stotta sina barn som andra (svenskar) nar det kommer till laxlasning.

Man spyr.

Gizur
Medlem
Gizurs avatar
Man ska nog inte ta en notis i Aftonbladet för allvarligt, den kan ha haft syfte att just väcka upprördhet.

Dock har ju Vänsterpartiet som förslag att förbjuda hemläxor, just för att det är så orättvist att vissa får hjälp hemma.

Skulle jag vara förälder till ett barn i den skolan skulle jag helt enkelt köpa ungens mattebok på bokus och hjälpa barnet på egen hand. Det kan ju skolan inte förbjuda. Vilket naturligtvis skulle bli ännu mer "orättvist", eftersom det då bara blir ett fåtal barn med mycket drivna föräldrar som får chansen att lära sig mer.

Bagarn2
Medlem
I sydsvenskan ges en rimlig förklaring-

"En av anledningarna är att elever vid tidigare tillfällen glömt att ta med böckerna till skolan igen.
– Man har suttit med en halv klass där eleverna glömt sin mattebok. Det är svårt för läraren att bedriva undervisning då och det är inte bra för eleverna, säger rektorn Annelie Van Lunteren."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/matt...tanna-i-skolan

Kongo
Medlem
Tänk om det blir så att busungarna plötsligt börjar sitta och räkna matte på kvällarna nu när det är mot reglerna. Saker man inte får göra är ju ofta ganska roliga.

Kvinnan kanske är ett geni.

Gizur
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagarn2
I sydsvenskan ges en rimlig förklaring-

"En av anledningarna är att elever vid tidigare tillfällen glömt att ta med böckerna till skolan igen.
– Man har suttit med en halv klass där eleverna glömt sin mattebok. Det är svårt för läraren att bedriva undervisning då och det är inte bra för eleverna, säger rektorn Annelie Van Lunteren."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/matt...tanna-i-skolan
I den skolan bryr sig föräldrarna tydligen inte särskilt mycket om sina barns skolgång. Att vara förälder är att vara tjatig, inte minst om barnen glömt något. Att halva klassen glömmer matteboken hemma låter helt otroligt, man tycker synd om läraren.

Macke85
Medlem
Jag skulle inte tro på Aftonbladet för mycket.

Troligen handlar det om disciplinära problem i elevers hantering av böckerna, som skapar problem i undervisningen.

BERG-INKA
Medlem
BERG-INKAs avatar
Det är då ingen tvekan om i vilket land den omvända evolutionen har börjat. Landet heter Sverige - det kan ni lita på! Undrar vilka fantastiska fynd framtidens arkeologer kommer att hitta här? On topic - sånt här kan väl bara hända i Sverige? Eller har jag fel?

-TjockaDaniel-
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo
Tänk om det blir så att busungarna plötsligt börjar sitta och räkna matte på kvällarna nu när det är mot reglerna. Saker man inte får göra är ju ofta ganska roliga.

Kvinnan kanske är ett geni.

Hahaha, bra tänk! Legalisera droger och förbjud undervisning. Förbjuden frukt smakar bäst

Svara på ämne
Topp Dela »