• 5
  • 6
2014-03-31, 17:11
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tSfElit3
Jag har sparat på mynt 1, 5, 10 kronor och även en del sedlar 20, 50 kronor, ganska länge och det lär nog vara uppe i ett x antal tusen nu. Hur sätter man in dom på sitt bankkonto? jag har ju Swedbank och dom har ju ingen kontant hantering.

Vissa butiker har myntväxlare.

Annars kan du börja med att gå till en bank och be om myntrullar så fyller du dessa och betalar med när du handlar då får du indirekt dom pengarna på kontot eftersom du kan låta dom du redan har där ligga kvar. En gång fick jag betalt 200kr i 5-kr rullar
Citera
2014-03-31, 20:13
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Jag har sparat på mynt 1, 5, 10 kronor och även en del sedlar 20, 50 kronor, ganska länge och det lär nog vara uppe i ett x antal tusen nu. Hur sätter man in dom på sitt bankkonto? jag har ju Swedbank och dom har ju ingen kontant hantering.

Fixa ett gratis konto på Forex, och stoppa in pengarna på ett konto.
Swedbank har inte stoppat kontanthanteringen på alla sina kontor.
Citera
2014-04-01, 10:10
Medlem
Citat:

Utöver de förslag som du redan har fått så kan du använda sig av bankomater. Bankomats insättningsautomater kan du beroende av vad det är för typ av automat sätta in mynt- och/eller sedlar via ditt bankkort på valfritt konto i banken. (Alltså, det ska vara just "Bankomat", det som faktiskt heter så. Inte en uttagsautomat som heter något annat). Vill du veta om det finns där du bor så får du gå in på Swedbank och kolla -> http://bankomat.se/privat-2/hitta-automater/
Citera
2016-01-25, 14:09
Medlem
Citat:
Handelsbanken slopar kontanter på 70 kontor

Handelsbanken slutar med kontanthantering på ett 70-tal kontor, nästan var sjätte av bankens 463 kontor i landet. Orsaken uppges vara en anstormning av ärenden i samband med Riksbankens sedelbyten.

Så logiskt. "Fler kunder vill använda en av våra tjänster, därför kommer vi sluta erbjuda den."

http://www.svd.se/handelsbanken-slop...om-kontanterna
(Fick inte unvis.it att fungera)
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här