Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-05-21, 10:42
  #85
Medlem
Skarparattarns avatar
Själv har man varit på:

Råsunda
Friends Arena
Fredriksskans
Borås arena
Olympiastadion (Berlin)
White Hart Lane
Citera
2022-08-05, 20:49
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Citerar er alla tre med lite input/åsikter. Är ju sedan några år en väldigt utsuddad gräns mellan "proffsligan" och "amatörligan" i England där lag flyttas upp/ner varje säsong mellan League Two och National League. Gör det väl närmast omöjligt att försöka få ihop alla 92 arenorna i de 4 högsta serierna, då man ständigt tappar arenor. Dessutom byter en del klubbar arenor och man "måste" jaga in även dessa för att under en kort period ha uppnått alla 92. För att nästkommande säsong troligen återigen ha någon som saknas. Blir lite mission impossible som svensk, men finns säkert en handfull som klarar det.

Själv har jag suddat ut gränsen mellan L2 och National League och räknar in även National Leagues Premier och Div 1 som "godkända" arenor. Högst personligt sätt att räkna och jag jagar heller inte exakt 92. Siktar istället på bara 50 och räknar då arenor, dvs tillåter mig själv att räkna t ex Coventrys Highfield Road och Ricoh Arena som 2 st (däremot hade jag inte räknat Sixfields om jag hade sett dom där, när de lånade den av Northampton under en period). Har 40+ så kommer säkert nå mitt mål inom ett par år, gissar jag. Men som sagt ett personligt sätt att räkna, då jakten på 92 nuvarande ligalags nuvarande hemmaarena för mig är en omöjlig uppgift.

Hey,hur var Highfield Road?
Jag sticker snart på ny groundhopping..och kommer att besöka Coventry på deras arena Ricoh(som jag kallar det)
Utanför stan och plast..vi äro anno2022.
Jag önskar det vore Highfield Road istället..:-)
__________________
Senast redigerad av Lookalike 2022-08-05 kl. 20:52.
Citera
2022-08-05, 20:56
  #87
Medlem
Nu börjar Palace VS Arse.
Nu åker vi!
COME ON YOU WOLVEES!
Citera
2022-08-06, 11:12
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hey,hur var Highfield Road?
Jag sticker snart på ny groundhopping..och kommer att besöka Coventry på deras arena Ricoh(som jag kallar det)
Utanför stan och plast..vi äro anno2022.
Jag önskar det vore Highfield Road istället..:-)

Minns inte riktigt Highfield Road, om jag skall vara ärlig. Var ju ca 20 år sedan jag var där. Det jag i alla fall tror mig minnas är att det var ganska lågt i takhöjd vilket gjorde att stämningen blev tät.

Ricoh är ju stor och modern, men när jag var där var det mer vara en rugbyarena än en fotbollsarena. Coventry lirade lågdivision och alla skyltar etc runt och på arenan handlade om rugbylaget Wasps. Kändes liksom fel, men fanns i alla fall nån pub på gångavstånd och även om arenan ligger långt från t ex tågstationen så låg den i alla fall inte ute i ingenstans där ingen bor. Men obs att googla pub före, för går inte hitta om man bara går runt på måfå och letar.
Citera
2022-08-06, 11:40
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Minns inte riktigt Highfield Road, om jag skall vara ärlig. Var ju ca 20 år sedan jag var där. Det jag i alla fall tror mig minnas är att det var ganska lågt i takhöjd vilket gjorde att stämningen blev tät.

Ricoh är ju stor och modern, men när jag var där var det mer vara en rugbyarena än en fotbollsarena. Coventry lirade lågdivision och alla skyltar etc runt och på arenan handlade om rugbylaget Wasps. Kändes liksom fel, men fanns i alla fall nån pub på gångavstånd och även om arenan ligger långt från t ex tågstationen så låg den i alla fall inte ute i ingenstans där ingen bor. Men obs att googla pub före, för går inte hitta om man bara går runt på måfå och letar.

Tackar för svar.
Pubar hittar jag alltid,nemas problemas..:-)
Värt att påpeka att det numera finns en tågstation precis vid stadion Ricoh..Coventry Arena..så logistikproblemen som fanns då finns inte idag.
Citera
2022-08-07, 22:10
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hey,hur var Highfield Road?
Jag sticker snart på ny groundhopping..och kommer att besöka Coventry på deras arena Ricoh(som jag kallar det)
Utanför stan och plast..vi äro anno2022.
Jag önskar det vore Highfield Road istället..:-)


Vad ska du se mer än Coventry?
Citera
2022-09-06, 18:48
  #91
Medlem
Ikväll damfotboll division tre och därmed har jag sett alla divisioner i Sverige i år på her och damsidan
Citera
2024-01-10, 15:43
  #92
Medlem
Ingen här som ska på några roliga och exklusiva fotbollsresor under 2024?
Citera
2024-01-10, 19:18
  #93
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Wahlander
Ingen här som ska på några roliga och exklusiva fotbollsresor under 2024?


Jag åker till Grekland om 1 vecka tänkte gå på PAOK-Panathinaikos när jag ändå är där!
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback