Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 18:01
  #25
Medlem
Lite groundhopping update.
Efter att ha dubbelmissat iom att Orient och Hartlepool åkt ur samt Tranmere losat playoffet emot veganklubben så är numret för närvarande 51.
Det skall ändras på i Oktober då jag ämnar närvara vid Bristol Citys,Yeovils,Southamptons samt Cambridges hemmamatcher.
Senast besökta arena är Wembley,så 92 har ändrats till 93..94 om man räknar fotbollsmuseet i Manchester(tidigare Preston)..och 95 om man räknar in att man MÅSTE besöka Sheffield FC vilket man ju måste.
Senast besökta ligaklubb är för övrigt Northampton Town.
Citera
2017-08-16, 00:34
  #26
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Gör så sakteliga min 92..dvs,alla de engelska arenorna i fyra högsta ligorna.
Började i Wolverhampton och senaste arenan är Swindons County Ground med Paolo Di Canio i högform på sidlinjen.

Personlig favorit hitills känns som Charltons hemmaarena The Valley samt Chesterfields numera nedlagda gamla throwback till svunnen tid Saltergate.
Gillar även Goodison Park och litet överraskande Loftus Road.

Sämst so far?..Hatar allt med Colchesters nya stadion.Oldhams Boundary Park är icke heller det någon större höjdare.
Vad är det du tycker är så bra med The Valley?
Citera
2017-08-16, 12:47
  #27
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad är det du tycker är så bra med The Valley?

Skulle precis ställa samma fråga.

Själv gillade jag stämningen runt the Valley och att den ligger mitt i ett traditionellt engelskt bostadsområde med tvåvåningsradhus, tegel all the way. Stämningen inne på arenan var inte dålig heller. Har inte besökt så många större arenor, upplevde läktarna som branta och benutrymmet minimalt. Vilket gav en bra packad arena trots att Newcastle var motståndare och Charlton åkte ur det året. Jag satt längst upp på West Stand.
Citera
2017-08-17, 16:20
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad är det du tycker är så bra med The Valley?

Vad är det som inte är bra?
Fem minuter från stationen,bra pubar i absolut arenanärhet.
Ligger härligt gömt och inklämt i en trevlig omgivning.
Stor arena där det ändå kan skapas stämning samtidigt som den har behållit en hel del karaktär.
Utmärkt plats att se fotboll.Man kommer nära planen.

Finns ytterligare några bra arenor i London.Personligen gillar jag Loftus Road men The Valley är bäst..och då har jag varit på samtliga Londonarenor bortsett från Emirates och Stamford Bridge samt att jag väntar in Wimbledons återkomst till Plough Lane.
Citera
2017-08-17, 16:23
  #29
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vad är det som inte är bra?
Fem minuter från stationen,bra pubar i absolut arenanärhet.
Ligger härligt gömt och inklämt i en trevlig omgivning.
Stor arena där det ändå kan skapas stämning samtidigt som den har behållit en hel del karaktär.
Utmärkt plats att se fotboll.Man kommer nära planen.

Finns ytterligare några bra arenor i London.Personligen gillar jag Loftus Road men The Valley är bäst..och då har jag varit på samtliga Londonarenor bortsett från Emirates och Stamford Bridge samt att jag väntar in Wimbledons återkomst till Plough Lane.
Var inte menat som en sågning. Går på fotboll där relativt regelbundet då jag bor alldeles i närheten.

Har inte så mycket att jämföra med då jag än så länge bara varit på The Den och Brisbane Road.

Loftus Road är på listan över arenor att besöka.
__________________
Senast redigerad av Illusioner 2017-08-17 kl. 16:25.
Citera
2018-06-27, 07:16
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Gör så sakteliga min 92..dvs,alla de engelska arenorna i fyra högsta ligorna.
Började i Wolverhampton och senaste arenan är Swindons County Ground med Paolo Di Canio i högform på sidlinjen.

Personlig favorit hitills känns som Charltons hemmaarena The Valley samt Chesterfields numera nedlagda gamla throwback till svunnen tid Saltergate.
Gillar även Goodison Park och litet överraskande Loftus Road.

Sämst so far?..Hatar allt med Colchesters nya stadion.Oldhams Boundary Park är icke heller det någon större höjdare.

Om du fortfarande håller på rekommenderar jag groundhopperappen som numera finns. Jag laddade ner den för någon vecka. Igår fick jag första achivement när det gäller arenor. Eller arena och arena, jag var på division 3 match i Heby
Citera
2018-06-27, 09:58
  #31
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empaemp
Brunnby IFs arena är classic som fan! Brunnbyvallen.

Har för mig att det är rätt känt inom Europa.
Vad är det för speciellt med denna?
Citera
2018-08-29, 19:29
  #32
Medlem
Ligger efter diverse ned och uppflyttningar på 53 arenor i skrivande stund.
39 kvar att fälla således.
Nästa tur blir Luton,Arsenal,Wycombe och sedan djupt andetag...WBA.

Det börjar bli lite småtrassligt att få ihop flera arenor på några få dagar,men skam den som ger sig.

Senast besökta arena är för närvarande Sotons St Marys.Borde egentligen ha varit Cambridges hemmaborg Abbey Stadium...men det sket sig då jag blev riktigt sjuk innan matchdax.
Cambridge lär väl ligga kvar några säsonger till vartfall,så jag plockar den efterhand istället.
__________________
Senast redigerad av Lookalike 2018-08-29 kl. 19:40.
Citera
2018-08-29, 23:37
  #33
Medlem
JayGatsbys avatar
Den häftigaste arenan jag varit på är nog San Siro. Kan rekommenderas varmt.
Celtic Park på Old Firm var också en upplevelse.
Citera
2018-09-02, 08:44
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ligger efter diverse ned och uppflyttningar på 53 arenor i skrivande stund.
39 kvar att fälla således.
Nästa tur blir Luton,Arsenal,Wycombe och sedan djupt andetag...WBA.

Det börjar bli lite småtrassligt att få ihop flera arenor på några få dagar,men skam den som ger sig.

Senast besökta arena är för närvarande Sotons St Marys.Borde egentligen ha varit Cambridges hemmaborg Abbey Stadium...men det sket sig då jag blev riktigt sjuk innan matchdax.
Cambridge lär väl ligga kvar några säsonger till vartfall,så jag plockar den efterhand istället.

Själv var jag på Sundbybergs IP igår och groundhoppade efter att ha groundhoppat i appen på Kungliga biblioteket i två timmar innan. Jag vet ju vilka matcher jag var på i stort sett på 90-talet så det var bara att sätta sig med microfilmsläsaren och gå igenom VLT hösten 1993 för att skriva i division 2 matcherna.
Citera
2019-02-11, 10:14
  #35
Medlem
Måste få igång den här tråden lite igen.

Som föregående talare måste jag rekommendera groundhopper-appen. Den får en att bli extra besatt av groundhopping. Är gratis eller så betalar man 8 kr i månaden för några specialfunktioner.

Lite tips från mig då:
Braintree (Cressing Road) Riktig go non-league arena, inte så mycket folk men ändå gött brittiskt slitet och trevlig stämning.

La Spezia (Stadio Alberto Picco) Bra ös på relativt liten italiensk arena.

Avstå:
Barcelona (Nou Camp) Så dödstrist stämning, kändes öde trots 60000 på läktaren

Nån med nåt bra svenskt tips?
Citera
2019-05-30, 11:59
  #36
Medlem
aha. Det fanns en sådan här tråd (vi har smådiskuterat lite i tråden om "Div 1 och lägre" när det gäller en del svenska lag).

Rekommendation för Sverige är Gårda BK och Överåsvallen i Göteborg. De firar 100 år denna säsongen och ligger 31:a i Allsvenska maratontabellen. Ett lag man givetvis "skall" ha sett och gärna då just nuvarande säsong när de passande nog är uppe i Div 3 för första gången på många år.

Har 45-50 arenor i England (exakt antal lite beroende på hur man räknar "besök" och "non league".
Har många favoriter, men en som jag tror inte nämnts här innan är Burton. Ganska enkel att nå mitt i England och framförallt många trevliga pubar i staden. (många bryggerier håller till där pga vattnets kvalitet).
__________________
Senast redigerad av Burkgurka 2019-05-30 kl. 12:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback