Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-27, 21:54
  #1
Medlem
Livrems avatar
Förberedelse

Det jag menar är hur eller om ni förbereder er innan ni ska röka

vi säger att jag ska röka imorgon då har jag ju 1 dag på mig att göra allt jag kan för att få göra
så lite som möjligt när jag ska röka.

Så här kan den dagen se ut:

Börjar med att rulla så många spliffar jag ska röka brukar bli 7st då gör jag klart alla dom.
Sen drar jag och köper godis/dricka/chips och mat. Oftar blir det en pizza som man bara kan dra in
i ugnen.

Sen tankar jag hem filmer och lägger upp spel jag ska köra.
Kan även städa lite så det är klart.

När jag vaknar dagen efter är det bara att tända och ta det lugnt hela dagen, kanske stänger av luren med .

Men detta gör jag ju inte varje gång jag ska röka, men om man ska göra det så perfekt som
möjligt så funkar detta hur bra som helst.

Någon som gör typ samma sak?
Citera
2012-04-27, 21:58
  #2
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Nej, har faktiskt aldrig planerat så väl inför något. Röker och tar det lite som det kommer.
Citera
2012-04-27, 22:02
  #3
Medlem
ThingThings avatar
Självklart så har det ju hänt att man har planerat i förväg att röka en hel helg, men jag säger likt Mr.Pennypacker att det är trevligare att bara röka och se vart det leder.
Citera
2012-04-27, 22:11
  #4
Medlem
Extrakts avatar
Har det varit planerat att man ska vara ett gäng och röka tillsammans, så sker det oftast en del förberedelser.

Annars är det som ovanstående talare säger, man börjar med att röka och därefter känner man vad man vill göra
Citera
2012-04-27, 22:21
  #5
Medlem
illegalodlares avatar
Oftast brukar det se ut ungefär så här om man ska göra det kortfattat..

*Bestämmer vad man vill röka i, går ner på stan köper OCB, blunts eller vad man nu vill...

*Inhandlar det man vill äta när man blir ät sugen...

*Sätter sig ner med polaren och varvar ner, börjar rulla upp...

*Bestämmer tillsammans en låt som man ska kicka till, olika varje gång så klart beroende på humör...

*Röker och passar fram och tillbaks till sista blossen då den som mecka o tände låter den andra ta sista zipparna...

*Chillar och tar en runda för att köpa mat när snackset är slut...

Jag har inget emot att bryta dessa och bara rulla en och röka, det här gäller vid speciella tillsfällen....

MVH
Citera
2012-04-27, 22:23
  #6
Medlem
Havremopedens avatar
Självklart har det hänt att man planerat kanske 2-3 ggr under 6-7 åren man har rökt, men njae inte mer än så.. ser det inte som en sådan grej utan jag röker när jag känner för dig, kan vara lite vart som..

ser det lite som att ta en cigg numera
Citera
2012-04-27, 22:39
  #7
Avstängd
roxss avatar
Tycker att det är bäst, när man har städat, fixat lite musik o lyssna på & förebrett maten.
Planera is the shit.

Gillar ej när det blir massor o göra efter ruset elelr dagen efter eller tom under ruset.
Citera
2012-04-27, 22:50
  #8
Medlem
Ondves avatar
Någorlunda välstädat, vädrat och en redig vända med doftspray! Tycker av någon outgrundlig anledning att det är väldigt trevligt när det doftar gott när man är stenad
Citera
2012-05-01, 21:51
  #9
Medlem
Livrems avatar
tycker själv att det är jobbigt att dra och köpa godis/läsk när man är bäng :/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback