2012-04-27, 15:37
Medlem
Svesve777s avatar
Diken, buskar och grejs längs alla mina vanliga hundstråk så känns inte nödvändigt, sparkar väl undan korven i värsta fall om den landar mitt i på vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Beskkov
Gick till hans lägenhet och pressade in skiten i brevinkastet med en liten lapp ( " Lär dig plocka upp din hunds skit " ). Efter det så går han och plockar upp skiten efter hunden.

Låten som något Örjan skulle göra i "Hjälp"-serien
Citera
2012-04-27, 15:39
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Det är riktigt äckligt att veta, "det som försvinner i snö, kommer fram i tö" att det finns hundägare som inte plockar upp skiten. Gör du inte det, ska du fan inte heller ha hund!

Flera gånger då en krattat utanför staketet så ligger det korvar där i gräst. Behöver väl inte beskriva hur förbannad en blir när det fastnar kletig skit i krattan.... Eller under skon!

För ett par år sedan gick det förbi en kärring "ja per definition, den benämningen" som rasta sin hund utanför mitt hus, såg genom förstret hur hunden sket och hon bara drog med sig hunden som inget hänt..

Så stod jag en dag o kratta gården då kärrigen går förbi och låter hundjäveln sitta och skita innanför staketet precis vid grinden in på min gårdsplan. Kunde inte hålla mig utan att fråga vafan hon håller på med?
fick inget svar inte ens ett svar likt, -jag ska ta upp det, vänta!

Utan det där ufo looken att hon inte brydde sig ett skit om situationen.

I stundens hetta och all irritation sedan tidigare så brast det för mig, och jag fråga hur jävla glad du skulle bli om jag kom hem till dig och sätter mig o skiter mitt på din gräsmatta.

idioten blev helt paff, antagligen vart det en sådan kärring som aldrig fått höra att hon gjort fel, för jag såg då aldrig att hon gick den här turen förbi mitt hus någon mer gång.

Tänk er själv scenariot när ni hundägare kliver i en nyskiten skitkorv, och du ķänner hur det riktigt smetar ut under hela skon, in i varje mönster av dojan och du vet. -Fan! Jag klev i hundbajs!

Plocka då upp efter er!
Usch, det låter riktigt frustrerande. Jag hade gjort samma sak i din situation. Men konflikträdd som man är hade jag (om jag då var personen med hunden och glömt ta med påse) absolut hämtat en påse och plockat upp..

Däremot hade jag nog inte plockat upp den om du inte tagit mig på bar gärning. Nu går jag i och för sig inte och låter hunden göra sina behöv på andras tomter eller precis utanför. Men jag är lite hycklare när det kommer till det här. Kan tänka mig att om jag inte hade en påse så hade jag bara gått vidare med min dag helt enkelt. Känns inte som att det är värt mödan att gå hem och hämta och sen tillbaka enbart för en hundskit.

Det roliga är att jag blir skitförbannad när jag själv trampar i någon annans hundfekaler. Svär åt att folk inte kan ta upp sin hundskit.
Citera
2012-04-27, 15:44
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beskkov
Jag har en yngre kille i mitt område där jag bor som ALDRIG plockar upp skiten efter hunden. Jag har sagt till honom så många gånger och han bara rycker på axlarna. Så förra veckan gick jag runt i mitt område och plockade upp all hundbajs jag kunde hitta och la det i en påse. Gick till hans lägenhet och pressade in skiten i brevinkastet med en liten lapp ( " Lär dig plocka upp din hunds skit " ). Efter det så går han och plockar upp skiten efter hunden.
Är inte detta lite grövre än att lämna hundskit efter sig utomhus?

Kan man få böter för nedskräpning om man inte plockar upp hundskit förresten, eller om man stoppar ner det i någons brevlåda?
Citera
2012-04-27, 15:59
Medlem
skogshomos avatar
Jag plockar alltid upp hundskiten, vi brukar knyta en påse på kopplet för att vara säker på att alltid ha påse med oss men ibland går det fel.
För några veckor sedan gick jag till bilen, hämtade en ny snusdosa och gick ut med hunden - som sket TVÅ gånger vilket meförde att den andre högen fck jag skopa upp i snusdosan - efter att först ha hällt ut innehållet.

Numera har vi alltid 2 påsar på kopplet.
Citera
2012-04-27, 16:01
Moderator
Allaballawallas avatar
Om hunden skiter i ett buskage eller liknande ställe där ingen vanligtvis rör sig plockar jag inte upp, men om det är någonstans där folk brukar vara så plockar jag alltid upp det. Det har aldrig hänt att jag glömt hundbajspåsar och jag tycker att den "ursäkten" bara är trams och tyder på nonchalans (Att inte ta ansvar för sina handlingar och konsekvenserna av att ha hund.)...

De som inte plockar upp förtjänar det här.
Citera
2012-04-27, 16:05
Medlem
Medves avatar
Många tycker väll det är ganska pinsamt att plocka upp, har sätt flera som har haft oturen med hunden mitt i Nordstan att hunden börjar skita där när det är fult med folk.

Kan inte nån komma med nån sprej som tar bort hund skitet såg det i nån film skulle vara smidigt, annars nåt jag såg på animal planet är att det är nån spade liknande grej man håller i (med stav) när huden ska skita så skiter hunden i den.

Den var ganska praktisk, minns dock inte vad den kallas för
Citera
2012-04-27, 16:15
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshomo
Jag plockar alltid upp hundskiten, vi brukar knyta en påse på kopplet för att vara säker på att alltid ha påse med oss men ibland går det fel.
För några veckor sedan gick jag till bilen, hämtade en ny snusdosa och gick ut med hunden - som sket TVÅ gånger vilket meförde att den andre högen fck jag skopa upp i snusdosan - efter att först ha hällt ut innehållet.

Numera har vi alltid 2 påsar på kopplet.
Min hund skiter ibland 3 gånger på eftermiddagen. När jag tar med påsar blir det åtminstone 3st.
Citera
2012-04-27, 17:24
Medlem
Anxies avatar
Jag tar alltid upp efter hundarna såvida de inte gör ifrån sig i en buske eller på annat oåtkomligt ställe. Tycker det är fruktansvärt otrevligt att se hundkringlor överallt som hundägare varit för lata (alternativt glömt påse, men har man hund borde man väl veta att de bajsar ibland och ta med sig påse?) för att plocka upp. Självklart kan man vara extra vimsig eller ha bråttom och glömma påse ibland, men då går jag faktiskt alltid in och hämtar en påse och går och plockar upp skiten.

JAG vill inte trampa i någon byrackas bajskorv, så varför skulle andra vilja det? Det är trots allt jag som skaffat hundar och då är det även jag som ska hålla rent och fräscht efter dem. Det räcker gott och väl med alla lösspringande katter som poopar i barnens sandlådor och folks fina rabatter.
Citera
2012-04-27, 17:47
Medlem
MadDog76s avatar
bor på landet så oftast skiter hunden i skogen men om jag går på ställen som andra människor åxå går på plockar jag givetvis upp hundplputtarna..
Senast redigerad av MadDog76 2012-04-27 kl. 18:16.
Citera
2012-04-27, 17:55
Medlem
Prodelins avatar
Såna där som inte plockar upp efter sina hundar som skitit utanför porten borde ha fängelse eller fråntagande av deras hund.
Citera
2012-04-27, 18:09
Medlem
Torpedjannes avatar
Har tränat min hund till att skita på åkern som ligger strax intill huset.
Mest för att jag inte orkar plocka upp det. Skulle han göra sitt någon annanstans så tar jag ju så klart upp det.
Citera
2012-04-27, 18:12
Medlem
Ilimitados avatar
Det här är anledningen till varför jag aldrig kommer skaffa hund. Man orkar fan inte plocka upp skit hela dagarna...
Katter däremot det är grejer det. Dom gräver minsann ner sin skit i närmaste sandlåda eller rabatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in