Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Det är riktigt äckligt att veta, "det som försvinner i snö, kommer fram i tö" att det finns hundägare som inte plockar upp skiten. Gör du inte det, ska du fan inte heller ha hund!
Flera gånger då en krattat utanför staketet så ligger det korvar där i gräst. Behöver väl inte beskriva hur förbannad en blir när det fastnar kletig skit i krattan.... Eller under skon!
För ett par år sedan gick det förbi en kärring "ja per definition, den benämningen" som rasta sin hund utanför mitt hus, såg genom förstret hur hunden sket och hon bara drog med sig hunden som inget hänt..
Så stod jag en dag o kratta gården då kärrigen går förbi och låter hundjäveln sitta och skita innanför staketet precis vid grinden in på min gårdsplan. Kunde inte hålla mig utan att fråga vafan hon håller på med?
fick inget svar inte ens ett svar likt, -jag ska ta upp det, vänta!
Utan det där ufo looken att hon inte brydde sig ett skit om situationen.
I stundens hetta och all irritation sedan tidigare så brast det för mig, och jag fråga hur jävla glad du skulle bli om jag kom hem till dig och sätter mig o skiter mitt på din gräsmatta.
idioten blev helt paff, antagligen vart det en sådan kärring som aldrig fått höra att hon gjort fel, för jag såg då aldrig att hon gick den här turen förbi mitt hus någon mer gång.
Tänk er själv scenariot när ni hundägare kliver i en nyskiten skitkorv, och du ķänner hur det riktigt smetar ut under hela skon, in i varje mönster av dojan och du vet. -Fan! Jag klev i hundbajs!
Plocka då upp efter er!
Usch, det låter riktigt frustrerande. Jag hade gjort samma sak i din situation. Men konflikträdd som man är hade jag (om jag då var personen med hunden och glömt ta med påse) absolut hämtat en påse och plockat upp..
Däremot hade jag nog inte plockat upp den om du inte tagit mig på bar gärning. Nu går jag i och för sig inte och låter hunden göra sina behöv på andras tomter eller precis utanför. Men jag är lite hycklare när det kommer till det här. Kan tänka mig att om jag inte hade en påse så hade jag bara gått vidare med min dag helt enkelt. Känns inte som att det är värt mödan att gå hem och hämta och sen tillbaka enbart för en hundskit.
Det roliga är att jag blir skitförbannad när jag själv trampar i någon annans hundfekaler. Svär åt att folk inte kan ta upp sin hundskit.