Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-29, 11:57
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggerboi
Jo kan faktiskt förstå att plocka upp skitet efter sig i stan, men att man ska ge mig arga blickar för att jag inte plockar upp skiten efter att min hund bajsar på sidan av en promenadsväg så får man ge sig, och smittorisk är alltid en faktor och det kan man väl också argumentera om att man inte ska låta sin hund springa fram till en bajskorv och nafsa i sig den, oavsett kommer jag bara plocka upp efter mig om jag är i centrum osv, annars kan det ligga och dra sig.

Ja ligger bajset i buskarna kan det väl inte vara nån fara med det. Fast är det i stan så kan det ju vara så att nån trädgårdsarbetare som rensar och fixar i buskarna får bajset på händerna. Det är ju inte så trevligt för den stackaren.
Citera
2020-12-29, 14:36
  #170
Medlem
Baalzamons avatar
Jag har egen trädgård där hunden oftast gör nummer två. Jag har en speciellt liten blomspade som jag plockar upp det med, och kastar in i en buske. Den busken kommer antingen växa superbra till sommaren, eller så dör den.
Citera
2020-12-29, 20:29
  #171
Medlem
Majsargotts avatar
Tar alltid upp vid vägkanten osv, men inte nere i diken. Det är ju lönlöst. Nu äter min hund medicin som gör att han blir väldigt lös i magen, alltså otroligt svårt att ta upp bajs som är nästintill som vatten. Arga blickar får jag ju såklart, så ibland låtsats tsatzaz jag att jag tar upp det och stoppar en ren påse i fickan igen.
Sedan är min kommun en av de få där det inte existerar några papperskorgar överhuvudtaget, därav hamnar våra bajspåsar i diket ändå. Huvudsaken är iallafall att man slipper trampa i det.

Ursäkta för stavfel. Det verkar som att min telefon sjunger på sista refrängen nu :-/
Citera
2020-12-29, 21:15
  #172
Medlem
goosehunters avatar
Sen finns det ju kukhuvud i allmänheten som försöker göra sig lustiga.

Jag har en tik som därmed, som alla hundägare vet, sitter ner och pissar. Efter att min tik pissat och jag promenerat 20 meter kör en man i bil upp bredvid mig och frågar i överlägsen, dryg stil varför jag låter min hund skita utan att plocka upp. Jag frågar då vad i helvete han snackar om. Han replikerar att han sett min hund sitta ner varpå jag upplyser den jävla fågelholken om att tikar sitter ner när dom urinerar. Generat ber han om ursäkt och kör vidare. Stolpskott.

För det första ska du inte lägga näsan i blöt om någons hund skiter i naturen där ingen riskerar att trampa i det. Och för det andra kan man ju försäkra sig om att hunden verkligen skitit innan man öppnar käften och gör sig lustig. Annat är det med alla kattjävlar som springer omkring och skiter i folks trädgårdar och rabatter. DET är provocerande. På riktigt.
Citera
2020-12-30, 00:05
  #173
Medlem
Majsargotts avatar
[quote=goosehunter|74116996]Sen finns det ju kukhuvud i allmänheten som försöker göra sig lustiga.

Jag har en tik som därmed, som alla hundägare vet, sitter ner och pissar. Efter att min tik pissat och jag promenerat 20 meter kör en man i bil upp bredvid mig och frågar i överlägsen, dryg stil varför jag låter min hund skita utan att plocka upp. Jag frågar då vad i helvete han snackar om. Han replikerar att han sett min hund sitta ner varpå jag upplyser den jävla fågelholken om att tikar sitter ner när dom urinerar. Generat ber han om ursäkt och kör vidare. Stolpskott.

Precis, det har hänt mig också. Som jag skrev innan så är min hund (hane) dålig i magen nu och det ser ut som han kissar när han skiter. En kärring från balkongen skällde över att jag inte plockade upp efter mig, hur ska man plocka upp "vattenbajs"? och som i ditt fall behöva förklara att du har en tik som sitter ner när de kissar?

Självklart plockar jag upp efter min hund, men själva kan de kasta sopor överallt som hundar och barn kan få tag i.
Idioter! Lite OT, men ändå ;-)
Citera
2020-12-31, 20:18
  #174
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Nej. Om folk har rätten att skita ner den här planeten hur de vill, då skiter jag i att plocka upp min hunds skit. Tar gärna diskussioner och bråk på gatan om det också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback