Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-27, 11:56
  #1
Medlem
Jag kör enbart crosstraining som min cardio. Varje dag kör jag samma sak, 20 min lätt på cross så man blir uppvärmd ' fyller pannan med svett' så det är fortfarande lite jobbigt 1 timma för lyfta skrot, sen blir det 20 min hård cross träning. När jag menar hård då kör jag 5 min uppvärmning, 5 min jag höjer så det börjar kännas lite, 5 min kör nästan max kanske 90%, sen i 5 minuter kör jag absolut max ' har mycket motstånd' så jag gör inga snabba rörelser. Men jag älskar verkligen att köra så hårt, känns som man ska dö efter. Jag måste iallafall sitta ner i minst 10 min för att hämta andan, så svettas man 1 timma efter med;D Aja min fråga, är det bra för fettförbränning? Tycker det är så jävla tråkigt att gå i tex 45 min, suger ju dase.
Citera
2012-04-27, 12:45
  #2
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Den träningen som är effektivast för fettförbränningen är det som gör att man hamnar på kcalunderskott.
Kan även uppnås genom att äta mindre.

Vad för träning du bedriver är ganska så irrelevant.
Citera
2012-04-27, 12:58
  #3
Medlem
DoDaDas avatar
Läste en intresant artikel här: http://www.svensktkosttillskott.se/#...branning_del_1

Att även dricka kaffe innan träningen (koffein vi vill åt) ger en ökad fettförbränning! Dra två starka koppar!
__________________
Senast redigerad av DoDaDa 2012-04-27 kl. 13:05.
Citera
2012-04-27, 18:26
  #4
Medlem
SiSeniors avatar
Högst fettoxidation har du vid 60%~ av VO2max men som Boomshiggabang så spelar det ingen roll då fettbalansen är högst kaloriberoende. Sikta istället på att förbruka så mycket kalorier som möjligt om du vill gå ner mycket i vikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback