Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-26, 16:59
  #1
Medlem
hereshs avatar
Hur gör proffesionella bodybuilders? Är det vaxning som gäller?

Jag själv föredrar att ha en hårfri överkropp, visar musklerna bättre. Har tidigare rakat, men det blir stubb som inte går att få bort, och det är inte så fint. Har nu köpt en epilator (braun silk epil) för 1300 kr, får hoppas det fungerar bättre, annars är det väl bara vaxning som funkar? Någon mer som testat epilator?

Inga diskussioner om huruvida man ska ha hår eller inte, tack!
Citera
2012-04-26, 17:09
  #2
Medlem
.adepts avatar
Naturligt ohårig så det räcker med rakhyvel för mig.
Citera
2012-04-26, 17:13
  #3
Medlem
WhySoJuiceds avatar
Eld är smidigast
Citera
2012-04-26, 17:15
  #4
Medlem
SiSeniors avatar
Vaxning är vanligt (vad jag vet), ja.
Citera
2012-04-26, 17:47
  #5
Medlem
Bigorexias avatar
Jag vaxar mig.
Citera
2012-04-26, 18:30
  #6
Medlem
wh0res avatar
Epilator är smärta i sin renaste grad förpackat i ett designat plasthölje!

Har dock inte testat att vaxa något, men epilator är då verkligen inte behagligt iallafall.
Testat ett par gånger bara, man kanske vänjer sig om man kör mer, eller så gör det inte så ont om man inte är så hårig? Jag är ganska hårig tycker jag...

Proffsen har väl förmodligen kört med laser?
__________________
Senast redigerad av wh0re 2012-04-26 kl. 18:33.
Citera
2012-04-26, 18:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Epilator är smärta i sin renaste grad förpackat i ett designat plasthölje!

Har dock inte testat att vaxa något, men epilator är då verkligen inte behagligt iallafall.
Testat ett par gånger bara, man kanske vänjer sig om man kör mer, eller så gör det inte så ont om man inte är så hårig? Jag är ganska hårig tycker jag...

Har hört att första gångerna ska göra djävulskt ont, men efter ett par gånger ska det inte kännas mer än att köra med en vanlig rakhyvel. Medan andra aldrig känner någonting eller alltid känner någonting.
Citera
2012-04-26, 18:49
  #8
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladmannen
Har hört att första gångerna ska göra djävulskt ont, men efter ett par gånger ska det inte kännas mer än att köra med en vanlig rakhyvel. Medan andra aldrig känner någonting eller alltid känner någonting.

Gör nått fantastiskt ont!
Jag har ganska känslig hud dock, om någon river mig tror jag att jag får ondare än de flesta andra, så jag kan nog få ondare av den än andra.
Citera
2012-04-26, 23:21
  #9
Medlem
hereshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Jag vaxar mig.

Hos salong eller hemma? Isåfall, länka gärna vilket vax du kör med

Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Epilator är smärta i sin renaste grad förpackat i ett designat plasthölje!

Har dock inte testat att vaxa något, men epilator är då verkligen inte behagligt iallafall.
Testat ett par gånger bara, man kanske vänjer sig om man kör mer, eller så gör det inte så ont om man inte är så hårig? Jag är ganska hårig tycker jag...

Proffsen har väl förmodligen kört med laser?

Citat:
Ursprungligen postat av Bladmannen
Har hört att första gångerna ska göra djävulskt ont, men efter ett par gånger ska det inte kännas mer än att köra med en vanlig rakhyvel. Medan andra aldrig känner någonting eller alltid känner någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Gör nått fantastiskt ont!
Jag har ganska känslig hud dock, om någon river mig tror jag att jag får ondare än de flesta andra, så jag kan nog få ondare av den än andra.

Japp, det gör extremt ont med epilatorn, har kört på bröstet nu två gånger, första gången blev det några finnar och massa röda prickar, andra gången blev det ungefär samma, men jag får hoppas på att det blir bättre med tiden.

Men det är väl likadant med vaxning? (att man får röda prickar, och finnar första gångerna)
Citera
2012-04-26, 23:26
  #10
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heresh
Hos salong eller hemma? Isåfall, länka gärna vilket vax du kör med

Japp, det gör extremt ont med epilatorn, har kört på bröstet nu två gånger, första gången blev det några finnar och massa röda prickar, andra gången blev det ungefär samma, men jag får hoppas på att det blir bättre med tiden.

Men det är väl likadant med vaxning? (att man får röda prickar, och finnar första gångerna)

Jag går numera till en salong. Slutresultatet blir betydligt bättre. Bland annat slipper man röda prickar.

Om du vill testa hemma bör du använda varmvax och en smått sadistisk flickvän, annars blir det verkligen inget bra.
Citera
2012-04-27, 00:07
  #11
Medlem
Gaphalss avatar
Som någon nämde tidigare.. Eld.... Det kör jag med tom näshåren går bra att ta bort..
Men se upp om ni ska trimma näshår med eld. Andas INTE in då kan jag lova att det känns...
Hår försvinner fort när man drar en låga lite snabbt fram och tillbaka på tex en arm.men det luktar satan...
Citera
2012-04-27, 00:21
  #12
Medlem
Boomshiggabangs avatar
För två-tre år sedan när man var en fjunig tonåring räckte det med ett hyveldrag under naveln så var problemet löst.
Numera är jag för hårig på mage och bröst, så att raka är inget alternativ om jag inte vill kännas som en igelkott efter fem minuter. Dessutom, finns det något som är lika ocharmigt som när man ser att någon rakat sig, fast det var ett par dagar sen, så det där lilla genanta stubbet har börjat visa sig?

När jag hade mindre hår kunde jag elda bort det Det luktade ju helvete, så man fick såklart stå utomhus.

Hur mycket kostar en vaxning av mage och bröst, om man vill göra det hos någon som kan?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback