Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-26, 14:44
  #1
Medlem
tomfgs avatar
Har någon hört talas om polisfängelset på Gotland? Jag har enbart hört talas om det, men ej fått bekräftelse på att det verkligen existerar. Sen har jag också hört att förra polischefen Göran Lindberg sitter där, men vet inte heller om det är sant.

Någon som vet något mer och kan dela med sig?
Citera
2012-04-26, 14:55
  #2
Medlem
epost72s avatar
http://www.kriminalvarden.se/sv/Fang...stalter/Visby/
Finns iaf en anstalt på Visby med fem platser i säkerhetsklass 2.
Citera
2012-04-26, 15:04
  #3
Medlem
tomfgs avatar
Det ligger ju mitt i Visby, i polisstationen om jag inte minns fel. Enligt rykten så ska detta polisfängelset ligga ute på landet mitt i skogen. Där sätter dom poliser som brutit mot lagen osv. Har kollat runt lite men hittar verkligen ingenting.
Citera
2012-04-26, 15:34
  #4
Medlem
Fast är det inte troligt att Sveriges minsta fängelse som ligger i en polisstation faktiskt kan vara till för just poliser?
Citera
2012-04-26, 15:44
  #5
Medlem
tomfgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Fast är det inte troligt att Sveriges minsta fängelse som ligger i en polisstation faktiskt kan vara till för just poliser?

Inte det fängelset jag syftar på.
Citera
2012-04-26, 15:49
  #6
Medlem
stepe543s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomfg
Har någon hört talas om polisfängelset på Gotland? Jag har enbart hört talas om det, men ej fått bekräftelse på att det verkligen existerar. Sen har jag också hört att förra polischefen Göran Lindberg sitter där, men vet inte heller om det är sant.

Någon som vet något mer och kan dela med sig?

Göran Lindberg sitter på Saltviksanstalten utanför Härnösand. Där finns en särskild avdelning för sexualbrottslingar.

Fängelset du refererar till existerar inte. Poliser sitter på samma anstalter som andra brottslingar!
Citera
2012-04-27, 10:14
  #7
Medlem
Eré måhända där dom diskret brukar placera ”flygkompisarna” Bodström och Kuylenstierna - from time to time - mellan de Gotländska knarkfesterna, just to sober up, eller?

Ops! Trodde ja’ var kvar i skvallertråden…


>>>------------------------------------------>
Lars Nylén tvingas lämna Kriminalvården...
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/162...nalv%C3%A5rden
Citera
2012-04-27, 14:21
  #8
Medlem
Puffarns avatar
Fängelset du menar är det på Gotland, i Visby. Det ligger hos polisen och hyser mycket riktigt ofta just poliser som avtjänar straff. Inte bara men många av dem vill dit då det är en säker anstaltsplacering för dem som inte vill sitta i större populationer, tex poliser.
Citera
2012-04-28, 09:18
  #9
Medlem
Anstalten i Visby tar endast in kvinnomisshandlare. Finns inget "polisfängelse" öht.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback