2012-04-25, 23:50
Bannlyst
Lag som Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Milan etc tenderar ofta att vara hatade och ogillade men varje gång Bayern München spelar så håller de flesta på dom, varför? Är det på grund av få rivaliserade fans i Sverige?
Citera
2012-04-25, 23:51
Bannlyst
De har samma vikinga blod som Svenskar!
Citera
2012-04-25, 23:52
Medlem
ChefRamsays avatar
Snarare för att spansk fotboll är bland det tråkigaste som finns samtidigt som tyskarnas spel är underbart.

Kan tillägga att jag avskyr italiensk fotboll lika mycket som spansk. Följer enbart Milan pgr av Zlatan.
Citera
2012-04-25, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChefRamsay
Snarare för att spansk fotboll är bland det tråkigaste som finns samtidigt som tyskarnas spel är underbart.

Kan tillägga att jag också avskyr italiensk fotboll. Följer enbart Milan pgr av Zlatan.

Men det gäller ju inte bara de spanska lagen, det gäller alla topplag i Europa men tydligen inte Bayern München. Min teori är som sagt i topic att det inte är många i Sverige som har stark relation till Bundesliga och rivaliserande lag till Bayern München därför har man "inget emot dom". Eller nåt.
Citera
2012-04-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Lag som Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Milan etc tenderar ofta att vara hatade och ogillade men varje gång Bayern München spelar så håller de flesta på dom, varför? Är det på grund av få rivaliserade fans i Sverige?

För mig som inte är mycket intresserad av fotboll så "håller" jag alltid på Bayern eftersom dom är det mest kända germanska laget. Som jag vet om åtminstone.
Citera
2012-04-25, 23:55
Medlem
NirvanAs avatar
Tyskar är mer eller mindre samma folk som svenskar, lätt att relatera till, de har en sund ekonomi, de har en bra akademi och satsar mycket på deras talanger.
Citera
2012-04-25, 23:56
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Men det gäller ju inte bara de spanska lagen, det gäller alla topplag i Europa men tydligen inte Bayern München. Min teori är som sagt i topic att det inte är många i Sverige som har stark relation till Bundesliga och rivaliserande lag till Bayern München därför har man "inget emot dom". Eller nåt.
Vad grundar du din teori på? Eller ja.. vad grundar du hela tråden på?
Citera
Medlem
ragingcows avatar
Har alltid stört på att mycket folk från sydamerika alltid håller på real madrid eller barcelona.
Citera
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Jag brukar hålla på BM, tyska lag i övrigt också, eftersom jag tycker att de för det mesta spelar en mycket underhållande fotboll. Att många skulle hålla på dem i övrigt vet jag inte om det stämmer, det är väl främst när BM möter något av de andra europeiska storlagen som påhejarna ökar, främst pga hatet mot det andra storlaget från andra storlags supportrar
Citera
2012-04-25, 23:58
Medlem
Jag har hatar dem nazisterna väldigt länge! Njöt som fan när United slog dem 1999.
Citera
2012-04-26, 00:00
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
För att ingen hejar på Bayerns konkurrenter. Därför finns det ingen grupp som är emot dom.
Citera
2012-04-26, 00:01
Medlem
Citat:

Självklart ligger det något i det, åtminstone om man ska gå efter hur det ser ut här på Flashback. Sen är garanterat tyskarna klart mer populära i Skandinavien än resten av Europa, såg ett par tyska landskamper från ett mästerskap i Grekland och Italien för ett par år sedan och det var inte många som höll på Tyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in