Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-02, 23:31
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piloten125
Clomid, nolvadex, och arimidex är alla straffbart oavsett om du har hemma eller i blodet, du fälls oavsett för ringa dopingsbrott, det innebär stora problem i arbetsmarknaden.Ringa dopingsbrott ger 5 år i belastningsregistret. Hela dopingslagen i Sverige är galet framförallt just det här att clomid,nolva o arimidex ger ringa dopingsbrott o allvarliga konskvenser i samhället för individen som åker dit.

Det är tyvärr inte dopingexperter som gjort straffskalan utan en gammal gubbe som heter Gunnar Hermansson inom poliskåren med noll kunskap inom dopingsområdet.

Visste du att clenbuterol ger inte ringa dopingsbrott utan istället klassas som brott mot läkemdelslagen. Dom flesta läkemdelsexperter röstar enligt ovan men så är det återigen inte tyvärr pga inkompetens inom poliskåren.

Den ärthjärnan och självutnämnda experten har tagit dom siffrorna med enheter ur arslet. Det är helt galet hur straffskalan här ser ut för doping.
AI och SERM är inte ens doping utan läkemdel och borde gå under den lagen som förr. Stimulanter som t.ex koffein är mer doping i det syftet än det där.

Det piloten skriver är 100% sant. Åk fan inte dit för doping för ni kommer få ett helvete på arbetsmarknaden. Även efter 5 år när det fösvunnit ur registret så kommer ni fortfarande ha ett helvete att få jobb pga tjänster som lexbase, mrkoll och andra tjänster som företag köper in kommer spara uppgifterna.
Dom skriver att dom gallrar bort gamla uppgifter men jag är säker på att dom snackar skit. Finns hur många sådana tjänster som helst och nya dyker upp hela tiden.
Citera
2022-08-03, 13:57
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Den ärthjärnan och självutnämnda experten har tagit dom siffrorna med enheter ur arslet. Det är helt galet hur straffskalan här ser ut för doping.
AI och SERM är inte ens doping utan läkemdel och borde gå under den lagen som förr. Stimulanter som t.ex koffein är mer doping i det syftet än det där.

Det piloten skriver är 100% sant. Åk fan inte dit för doping för ni kommer få ett helvete på arbetsmarknaden. Även efter 5 år när det fösvunnit ur registret så kommer ni fortfarande ha ett helvete att få jobb pga tjänster som lexbase, mrkoll och andra tjänster som företag köper in kommer spara uppgifterna.
Dom skriver att dom gallrar bort gamla uppgifter men jag är säker på att dom snackar skit. Finns hur många sådana tjänster som helst och nya dyker upp hela tiden.
Visst gallras det bort efter 5 år? Hur menar du att det ligger kvar? Jag har flertalet bekanta som åkt för både de ena och de andra som är gröna nu, om man kollar mrkoll..
Citera
2022-08-03, 20:45
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Visst gallras det bort efter 5 år? Hur menar du att det ligger kvar? Jag har flertalet bekanta som åkt för både de ena och de andra som är gröna nu, om man kollar mrkoll..
Finns fler sådana tjänster än mrkoll. Företag och HR brukar oftast inte köpa eller använda tjänster som mrkoll. Dom använder andra tjänster. Finns dessutom ingen lag som säger att dom som har utgivningstillstånd måste gallra belastningsregister så det finns garanterat någon sådan tjänst som erbjuder tjänst som aldrig gallrar.
Dom drar ner domar dagligen från svenska domstolar så deras databaser uppdateras kontinuerligt.

Googla lite så kommer du se hur äckligt många sådana tjänster det finns. Ironiskt nog så är många som driver dessa sidor kriminella själva.

Räkna med att åker du dit så finns ditt belastningsregister kvar för alltid.

Enda lösningen är att man börjar plocka dessa kräk ute som säljer dessa tjänster. Ta reda på vart dom och deras familjer bor och få dom att försvinna.
Tidsfråga innan det händer då det är kriminella människor som dom jävlas med vilket
Citera
2022-08-03, 21:02
  #388
Medlem
Jag är straffad men det var länge sen så jag finns inte på Lexbase eller mrkoll. Tomt utdrag från belastningsregister och aldrig haft problem med jobbet.

skruvmejsel6 Är du straffad? Vilka sidor har du inte gallrats på efter 5 år?
Citera
2022-08-03, 22:03
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Jag är straffad men det var länge sen så jag finns inte på Lexbase eller mrkoll. Tomt utdrag från belastningsregister och aldrig haft problem med jobbet.

skruvmejsel6 Är du straffad? Vilka sidor har du inte gallrats på efter 5 år?

Jag vet inte om lexbase tar bort när straffperioden går ut hos polisen eller om dom sparar det livet ut. jag vet bara att dom som blev dömda innan lexbase finns inte med överhuvudtaget i deras databas.
Citera
2022-08-03, 22:13
  #390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piloten125
Jag vet inte om lexbase tar bort när straffperioden går ut hos polisen eller om dom sparar det livet ut. jag vet bara att dom som blev dömda innan lexbase finns inte med överhuvudtaget i deras databas.

Dem tog bort mig
Citera
2022-08-04, 18:39
  #391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Jag är straffad men det var länge sen så jag finns inte på Lexbase eller mrkoll. Tomt utdrag från belastningsregister och aldrig haft problem med jobbet.

skruvmejsel6 Är du straffad? Vilka sidor har du inte gallrats på efter 5 år?
Om du är straffad för något som kan ge max 2 års fängelse då gallrar lexbase och mrkoll efter 5år.
20år efter avtjänat straff om man fått fängelse.

Myndigheter gallrar efter 5 och 10år. Sistnämnda är om man fått fängelse.

Som jag skrev i tidigare inlägg så finns det MASSVIS med andra tjänster. HR och företag köper oftast inte in lexbase eller mrkolls utan andra tjänster. Dessa tjänster kan lagra hur länge dom vill.

Tror helt ärligt att mrkoll och lexbase också gör det men tar bort från sökning.

Citat:
Ursprungligen postat av piloten125
Jag vet inte om lexbase tar bort när straffperioden går ut hos polisen eller om dom sparar det livet ut. jag vet bara att dom som blev dömda innan lexbase finns inte med överhuvudtaget i deras databas.
Tas säkert bort från sökningen. Dom skriver det på sin sida. Men återigen så finns det massvis med andra liknande tjänster som används av HR. Detta vet jag till 100%.

Känner ni folk som är chefer eller HR så kan ni fråga vad dom kör för tjänster på företaget.

Det behövs en lagändring eller nackskott på dessa människor som utnyttjar detta. Finns faktiskt folk som får sina liv förstörda för saker som inte ens borde vara olagliga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback