Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Absolut. Det finns även bilder på bigfoot och dissikerade rymdvarelser i Area 52.
--snip--
Men, min poäng kvarstår, så länge enda källan är Phoronix (och det verkar även vara därifrån bilderna kommer) så litar jag lika mycket på detta som jag gör på en godtycklig aftonbladet-artikel (tidningen som uppfinner befolkade planeter mellan Venus och Jorden). Detta kan vara allt från fullständig sanning, via uppriktigt missförstånd, till rent påhitt, givet källan.
Jag håller inte med om din jämförelse om bilderna på Bigfoot osv. Tror du på fullaste allvar att Phoronix skulle ha någon dold agenda bakom detta, och medvetet lura folk? De annonsintäkter de får in på detta "scoopet" skulle förloras illa kvickt då förtroendet för sajten skulle rasa, och det är en rätt väletablerad sida.
Det finns tydliga (alltså inte suddiga eller osäkra) bilder på datorer som kör Left 4 Dead 2 på Ubuntu 11.10.
Reportern har själv blivit inbjuden till Valve, och har själv fått se mycket av arbetet och även testat programvaran.
Jag vet att reportern i fråga skrev en kanske lite för sensationell artikel om just detta ämne för ett år sedan, men nu är det mer konkret.
Man måste vara mycket konspiratoriskt lagd om man tvivlar på detta. Sen att du även köper att idén att Valve skulle göra detta, ja då blir det för mig obegripligt att du tvivlar på detta.
Om Steam för Linux släpps eller inte är fortfarande inte klart, det är fortfarande Vaporware tills det kommer ett officiellt uttalande av Valve. Men det allra mesta tyder på att utvecklingen är i full gång, och att Steam troligen är på väg.
OT: Jag tror att Valve ser negativt på hur utvecklingen sker på Windows (kolla bara 8an) samt Mac (Mac App Store).
Tror de som första steg släpper sin klient till Linux, för att sedan kanske göra en egen lösning (Steambox?), för att stå emot konkurrensen från Microsoft och Apple.