2012-11-27, 07:44
Medlem
Serges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezrabotnyi
Har Sony backlighting så som Kindle touch har eller är det lampa som gäller all the way?

Om du menar Sony PRS-T2 så ser det inte ut som att den har det.
Citera
2012-11-27, 09:02
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezrabotnyi
Har Sony backlighting så som Kindle touch har eller är det lampa som gäller all the way?
Sony PRS-T2 har iaf inte backlight om det är den du menar.

Oj, såg inte att det fanns en sida till. Men den har definitivt inte backlight(kallas det så?) iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Myggan.se
Det verkar ju inte bättre än att det är tablet som är bäst till PDF med diagram etc som man vill zooma på. Det är dock inte så trevligt att läsa på en sådan skärm så jag hade hoppats på att kunna lösa det med e-ink. Men då tar jag hellre papper än tablet tbh
Alltså, det finns ju en större kindle, Kindle DX, som har en 9,7 tumsskärm och som ska vara bättre på pdfer pga sin storlek. Men jag vet inte om den säljs längre och dessutom är den nog betydligt dyrare än en vanlig kindle.
Senast redigerad av pimmetje 2012-11-27 kl. 09:07.
Citera
2012-11-27, 15:20
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje

Alltså, det finns ju en större kindle, Kindle DX, som har en 9,7 tumsskärm och som ska vara bättre på pdfer pga sin storlek. Men jag vet inte om den säljs längre och dessutom är den nog betydligt dyrare än en vanlig kindle.

Såg kindle DX för 3500 på webhallen för ett tag sen. För de pengarna känns det nog mer värt att köra på någon sorts ajPadda istället.
Citera
2012-11-27, 17:05
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Såg kindle DX för 3500 på webhallen för ett tag sen. För de pengarna känns det nog mer värt att köra på någon sorts ajPadda istället.

Kindle Fire är ett bra och prisvärt alternativ om du inte vill slänga ut många tusen på en iPad.
Citera
2012-11-27, 19:42
Medlem
LiLWizs avatar
Kan intyga att Paperwhite är den fulländade versionen av Kindle och allt jag har önskat av Amazons läsplattor genom åren.

Den följer med mig överallt. Får plats i innerfickan och väger nästan ingenting. Rymmer enormt många böcker och kan läsas i såväl solljus som kolsvart mörker.

Nackdelar? Nja, de är små i så fall. Så som att om man har fuktiga eller feta fingrar så blir det märken på ramen. Tas enkelt bort med ett svep med täcket eller annat tygmaterial.

Batteritiden är brutal, laddar min cirka en gång i månaden och då snittar jag ändå cirka 30 lästimmar i veckan ibland 40 beroende på arbetet.

Beställde min genom Amazon.co.uk via England och fick den i en vad min sambo sa "lyxigt inslagen kartong".
Citera
2012-11-27, 20:06
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Kan intyga att Paperwhite är den fulländade versionen av Kindle och allt jag har önskat av Amazons läsplattor genom åren.

Den följer med mig överallt. Får plats i innerfickan och väger nästan ingenting. Rymmer enormt många böcker och kan läsas i såväl solljus som kolsvart mörker.

Nackdelar? Nja, de är små i så fall. Så som att om man har fuktiga eller feta fingrar så blir det märken på ramen. Tas enkelt bort med ett svep med täcket eller annat tygmaterial.

Batteritiden är brutal, laddar min cirka en gång i månaden och då snittar jag ändå cirka 30 lästimmar i veckan ibland 40 beroende på arbetet.

Beställde min genom Amazon.co.uk via England och fick den i en vad min sambo sa "lyxigt inslagen kartong".

Skriver under på allt, igen. För ett otroligt lågt pris dessutom. Jag betalade $120 för min då jag inte anser att man behöver 3G. Funderar folk fortfarande på vilken Reader som ska införskaffas, kör Kindle Paperwhite!
Citera
2012-11-27, 22:26
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Jo det stämmer att den är dyr..

Är avis på alla med paperwhite! undrar bara, har den fortfarande knapparna på sidan som man kan byta sida med? Eller måste man använda touchscreen?
Citera
2012-11-27, 23:24
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Jo det stämmer att den är dyr..

Är avis på alla med paperwhite! undrar bara, har den fortfarande knapparna på sidan som man kan byta sida med? Eller måste man använda touchscreen?

Det finns en knapp på Paperwhite och den är till för att sätta på och stänga av. Allt annat sköts via touchscreenen.
Citera
2012-11-27, 23:57
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det finns en knapp på Paperwhite och den är till för att sätta på och stänga av. Allt annat sköts via touchscreenen.
Okej, det är synd. Gillar knapparna på sidorna på min kindle och tycker att det känns obekvämt att bläddra genom touchscreen. Men det vänjer man sig väl vid.
Citera
2012-11-28, 05:05
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Okej, det är synd. Gillar knapparna på sidorna på min kindle och tycker att det känns obekvämt att bläddra genom touchscreen. Men det vänjer man sig väl vid.

Obekvämt? Allt du behöver göra är att nudda skärmen så bläddrar du. Vet inte hur det kan vara obekvämt.
Citera
2012-11-28, 12:59
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Obekvämt? Allt du behöver göra är att nudda skärmen så bläddrar du. Vet inte hur det kan vara obekvämt.
Haha nej jag är väl bara van vid hur jag gör det på min kindle som inte har touchscreen. Då håller jag liksom alltid på knapparna och bläddrar jättesmidigt! Skulle antagligen vänja mig vid touchscreen på 10 minuter men just nu gillar jag min! (och tur är väl det, för jag är superavis men köpte min i maj så kan inte byta ut den redan haha)
Citera
2012-12-12, 18:36
Medlem
Roger Rabbits avatar
Har någon testat jailbreaka sin Kindle paperwhite för att få epub-formatet att funka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in